HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége
  • Sir Galahad: @Blogger Géza: A valótlan állítás más kategória, azt a közszereplő sem köteles tűrni. De az, ha va... (2014.07.17. 14:14) Közpénzből közszereplő

Hibrid vagy nem hibrid?

2008-már-18 | 77. nap |  Énvezettem?

A dizel autóm helyett egy kölcsönzői autóval kellett a hétvégén furikáznom. A sajátunk egy 2 literes dizel 300 Nm feletti nyomatékkal, mig a kölcsönzői Opelnak egy egyszerű mezei 1.6-os benzines motorja volt.

Természetes volt, hogy a kétliteres, nyomatékos motorral felszerelt autó után az Opel kemény visszalépést jelentett. Ami viszont meglepett, hogy autópályán, normális körülmények között (szóval nem előzéskor) egyáltalán nem hiányzott a nagyobb motor.

Azon gondolkoztam, hogy milyen lenne, ha lenne egy beépitett elektromos motor a hátsó tengelyre kötve, ami a különbözetett fedezné gyorsitáskor. Gyorsan körbe is néztem a hibridek között, és azt találtam, hogy az elektromotort nem a nagy igénybevételkor használják a teljesitménykülönbség áthidalására, hanem pont forditva, alacsony sebességnél való haladáskor. Bizonyos tipusoknál persze gyorsitáskor is.

Pedig szerintem (mindenféle képzettség nélkül) a belsőégésű motort kellene mindig használni, lehetőleg közel a legnagyobb hatásfokú üzemi állapothoz, és a teljesitmény-igény különbözetett kellene elektromos motorral pótolni.

Szóval nem értem, hogy miért nem igy van, de gondolom azért, mert a széndioxid kibocsátást akarják csökkenteni.

Pedig, ha mindenki csak 1.4-es motorral járna, viszont az elektromotoros rásegités miatt úgy érezné, mintha kétliteres (vagy afölötti) autót hajt, akkor szerintem jóval kevesebb széndioxidot püfögnék ki, mint igy, mert jóval többen választanának hibridet, mint most. Itt egy régebbi National Geographic cikk olvasható pont erről.

Ha a két motor, belsőégésű és elektromos két különböző tengelyt hajtani (elsőt és hátsót), akkor még akár extraként külön is meg lehetne rendelni az elektromos részt, ha valaki nagyon szeretne gyorsulási versenyeket nyerni a piros lámpánál.

Címkék: gondolat autó technika

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr761925901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.