HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége
  • Sir Galahad: @Blogger Géza: A valótlan állítás más kategória, azt a közszereplő sem köteles tűrni. De az, ha va... (2014.07.17. 14:14) Közpénzből közszereplő

Csövön az anyag

2008-jún-07 | 158. nap |  Énvezettem?

Egy fantasztikus ötletről írt az Economist tegnap. Egy német egyetemi dolgozó, Dr. Dietrich Stein a Bochum-i egyetemről, ötlete szerint a német Ruhr vidéken a felszín helyett a föld alatt kellene szállítani az áruk nagy részét. Így az autópályák felszabadulnának, nem volnának tele teherautókkal, kamionokkal.

A föld alatti szállítást elektromosan hajtott, automatizált kocsik segítségével oldanák meg. Az útvonal vezetés a felszíini utakat követné. Föld alatti fúrással, és kisméretű közbenső állomások lehelyezésével nagymértékben csökkenthető lenne az építkezésből adódó felfordulás is. A kocsik 35 km/h sebességgel mennének, ami nagyjából majdnem több is, mint a mostani átlagsebesség a nap nagy részében.

A Ruhr-vidéki városokat egy 60-80 km hosszú alagútrendszerrel már össze is lehetne kötni. A fővezetékről mellékágak segítségével lehetne a nagyobb üzleteket, központokat elérni.

Az Economist szerzője szerint az ötlet hasonlít a háború előtti postai csőrendszerekhez. Ilyenre még én is emlékszem gyerekkoromból a postáról, igaz ugyan, hogy ekkor már csak az épületen belül használták. Prágában még most is működik egy ilyen rendszer a városban.

Szerintem fantasztikus ötlet, Budapesten biztosan segítene. Nyugat-Európa több nagyvárosa, sűrűn lakott térsége is jól tudná hasznosítani a felszabaduló földfeletti kapacitást. Arról nem is beszélve, hogy a föld alatt elektromos hajtást kellene használni, amit aztán megújuló energiaforrásból lehetne biztosítani.

Címkék: gazdaság technika

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr391925956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.