HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Az olaj korszak vége?

2008-feb-04 | 34. nap |  Énvezettem?

Olvasom a The Economist angol nyelvű újságban, hogy igencsak megszaladt a kondenzátoros autók fejlesztése (eredeti cikk itt).

Ez négy dolog miatt is érdekes.

Olvasom a The Economist angol nyelvű újságban, hogy igencsak megszaladt a kondenzátoros autók fejlesztése (eredeti cikk itt).

Ez négy dolog miatt is érdekes.

1. A kondenzátorok kapacitása kezdi megközeliteni a nagyteljesitményű akkumulátoroké. Ez annyit tesz, hogy nem kémiai, hanem csak fizikai úton tárolt töltéseket tudnak manapság nagyjából hasonló töltéssűrűségre összepréselni.

2. Mivel a kondenzátorok töltése sokkal gyorsabban lehetséges, mint a kémiai úton működő elemeké, igy kezd a "beértem a töltőállomásra, és 5 percen belül föltöltődik az aksi/kondenzátor" állapot valóssá válni. Ugye mennyire emlékeztet ez a mostani benzin/gázolaj tankolással összehasonlitható időmennyiségre?

3. Nagyon valószinű, hogy a két technológia (a kémiai elven alapuló akkumulátor és a fizikai elven működő kondenzátor) kombinációja lesz sikeres, hiszen a fékezesi energiát az utóbbi sokkal könnyedébben veszi fel, mig a napelemes töltés az előbbivel kompatibilis.

4. Sokan nem beszélnek erről, és főleg olajos körökben hallgatnak erről nagyon, de a kettő párositásával már nagyon közel lehet valaki a mostani fosszilis üzemanyagon alapuló rendszerhez mind hatósugár, mind teljesitmény, mind kényelem szempontjából.

Na, és milyen technológiákat nem kutatnak a nagy olajvállalatok? Sem a fényelektromos cellák (PV: photovoltaic cell), sem az akkumulátorok, sem a kondenzátorok terén nem tesznek le érdembelit az asztalra.

Merthát, ugye, rövidtávon nem érdekük sem nekik, sem a részvényeseknek. Pedig közel a tűzhöz egy-két ember (pl. egyről személyesen tudom) már kezdi érteni, hogy ez igy nem igazán helyes. Hosszútávon persze más lenne a helyzet, de hát, nem én vezetek, se nem ők...

Címkék: autó technika olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr221925880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása