Érdekes, hogyan változik egy-egy autós kategória megítélése. Növekszik az olaj ár, egyre drágább a benzin és a gázolaj, és lassan már az amerikaiak is elkezdenek azon gondolkozni, hogy nem jó ez így nekik, és hogy lehet, hogy mégiscsak le kellene cserélni a benzinfaló SUV-ket, kisteherautókat valami okosabbra. Meg bezárnak egy-két veszteséget termelő autógyárat.
Lassan a testtel, nem megy ez ilyen gyorsan. Abban a pillanatban, amikor a társadalom egy része megválik azidáig egy megszokott használati tárgytól, nagyon könnyen megesik, hogy ebből luxuscikk vagy kultusztárgy lesz.
Úgy tűnik, hogy ez a sors vár a könnyű teherautókra, SUV-kre is.
Amit persze meg is értek. Hiszen mikor is jobb a lehető legtöbbet kivenni a közösből, mint amikor egyre kevesebb elérhető? Ilyen szemmel nézve, ha valaki most a legtöbbet akarja kihasználni az egyre fogyó olajból (amit persze erősen vitatnak mások), akkor olyan autót kell venni, ami a lehető legtöbbet fogyasztja. Mert akkor a fogyó erőforrásból a miénk lehet a legtöbb.
A közgazdászok szerint ettől boldog az ember. Ha belegondolunk, hogy a Hummer, mint márka piacra került, mert a GM túl akar rajta adni, akkor nincs más hátra, mint előre, mert a végén tényleg kimaradunk az évszázad utolsó partijából.