HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Skytran

2008-aug-05 | 217. nap |  Énvezettem?

Ha már beszélgettünk róla a szegedi közlekedés és az őszi dugók kapcsán, akkor írok is: a Skytran-ról van szó, ami nagyvárosok közlekedési problémáira szolgáltatott megoldást nyújtani.

Az ötlet egyszerű. A tömegközlekedést mostani nyűgjeit kell megszüntetni, hogy szélesebb rétegek számára is vonzó közlekedési alternatívát tudjon egy város az autók helyett kínálni. Vagyis nem több, mint két személyt kell gyorsan, és biztonságosan, a város egyik pontjáról a másikra szállítani. A lényeg a gyorsaságon (nincs, vagy minimális várakozási idő, ami az egyik legnagyobb problémája a mostani tömegközlekedésnek), és a személyreszabott célállomáson van, vagyis, hogy nincsenek köztes megállók, amik a menetidőt hosszabítják (megint egy érv, amit a tömegközlekedés ellen szoktak felhozni).

Az, hogy csak kétszemélyes zárt kabinok vannak, azt a szükség és az igények diktálják. Egy üléssel rendelkező rendszert a gyermekkel utazók nem tudnák kihasználni. Kettőnál több utas egy végállomásra ritkán utazik. Ha mégis együtt akarnak utazni, mert valamit meg kell beszélniük, nagyon valószínű, hogy saját autóval, vagy taxival teszik most is. Ami egyébként ennyi utasnál már nagyon jó autókihasználtágot jelent. 

A rendszert gyorsabban, és főleg olcsóbban lehet telepíteni, mint a villamost, kisebb a helyigénye is. A többit érdemes a weboldalon elolvasni.

Címkék: gazdaság szeged technika útépítés

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr521925988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása