Ha már beszélgettünk róla a szegedi közlekedés és az őszi dugók kapcsán, akkor írok is: a Skytran-ról van szó, ami nagyvárosok közlekedési problémáira szolgáltatott megoldást nyújtani.
Az ötlet egyszerű. A tömegközlekedést mostani nyűgjeit kell megszüntetni, hogy szélesebb rétegek számára is vonzó közlekedési alternatívát tudjon egy város az autók helyett kínálni. Vagyis nem több, mint két személyt kell gyorsan, és biztonságosan, a város egyik pontjáról a másikra szállítani. A lényeg a gyorsaságon (nincs, vagy minimális várakozási idő, ami az egyik legnagyobb problémája a mostani tömegközlekedésnek), és a személyreszabott célállomáson van, vagyis, hogy nincsenek köztes megállók, amik a menetidőt hosszabítják (megint egy érv, amit a tömegközlekedés ellen szoktak felhozni).
Az, hogy csak kétszemélyes zárt kabinok vannak, azt a szükség és az igények diktálják. Egy üléssel rendelkező rendszert a gyermekkel utazók nem tudnák kihasználni. Kettőnál több utas egy végállomásra ritkán utazik. Ha mégis együtt akarnak utazni, mert valamit meg kell beszélniük, nagyon valószínű, hogy saját autóval, vagy taxival teszik most is. Ami egyébként ennyi utasnál már nagyon jó autókihasználtágot jelent.
A rendszert gyorsabban, és főleg olcsóbban lehet telepíteni, mint a villamost, kisebb a helyigénye is. A többit érdemes a weboldalon elolvasni.