HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

BKV és az én ötpontos javaslatcsomagom 2.

2009-aug-16 | 227. nap |  Énvezettem?

Az előző részben leírt statárium tervezetem első, és talán legfontosabb pontja az volt, hogy a BKV, MVM, MÁV, Elmű, stb. cégek felsővezetésének fizetésétnyilvánossá kell tenni. Ez lenne az alapja az újrapályáztatásnak, azt ezt követő elbocsátás sorozatnak, amelynek célja a horribilis kifizetések lecsökkentése, a mostani elfogadhatatlan mértékű közpénzherdálás megszüntetése lenne.

Mint ahogy AnTalk jelezte, az első lépés kétségesnek tűnt, amikor a blogot írtam.

Szerencsére nem az.

Az előző részben leírt statárium tervezetem első, és talán legfontosabb pontja az volt, hogy a BKV, MVM, MÁV, Elmű, stb. cégek felsővezetésének fizetésétnyilvánossá kell tenni. Ez lenne az alapja az újrapályáztatásnak, azt ezt követő elbocsátás sorozatnak, amelynek célja a horribilis kifizetések lecsökkentése, a mostani elfogadhatatlan mértékű közpénzherdálás megszüntetése lenne.

Mint ahogy AnTalk jelezte, az első lépés kétségesnek tűnt, amikor a blogot írtam.

Szerencsére nem az.

Az origo.hu utánajárt a dolognak, annak idején a MÁV-os kifizetések kapcsán. Kiderült, és az obudsman is megerősítette, hogy:

A MÁV megtagadta a választ a vezetői fizetésekről szóló kérdésünkre, ezért Szabó Máté ombudsmanhoz fordultunk, aki állásfoglalásában egyértelműen közölte: a vállalat csúcsvezetőinek fizetése nyilvános adat.  (Kiemelés tőlem.)

Nem akarok előzetes találgatásokba bonyolódni, de szerintem nagyon valószínű, hogy ezek alapján az összes hasonló, állami tulajdonban levő vállalatra vonatkozóan hasonló a helyzet. 

Vagyis akkor tényleg semmi nem áll az első pont útjában. S ha ez így van, akkor tényleg meg kell tudniuk indokolni, hogy miért is vették fel azokat az embereket ilyen sok pénzzért, és hogy miért nem volt az állam és az adófizetők szempontjából olcsóbb alternatíva.

Hiszen piacgazdaság van nálunk, legalább is elméletileg. És ez mindenkire vonatkozik.

 

 

Címkék: gondolat közigazgatás autóbusz

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr471926225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_102125 2009.08.17. 15:52:13

Nálunk fejlettebb gazdaságokban, ahol a részvényesek ugye a cég tulajdonosai, és mint tulajdonos tudni akarják, mennyit is fizetnek az "alkalmazottuknak" (a vezérigazgatónak), valamiért nem olyan egyszerű. Mindig lehet ügyeskedni, béren kívüli juttatásokkal játszani, összekacsintani az auditorral, stb. A BKV-nál kispályáztak és szemtelenül csinálták. Egyébként meg nem az a kérdés hogy ki mennyit keresett, hanem hogy ki mit teljesített.
süti beállítások módosítása