HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

A mennyivel olcsóbb helyett

2011-okt-16 | 288. nap |  Énvezettem?

A megintallunkvazze (MÁV) blog érdekes kérdést feszeget a legutóbbi posztjában. Mégpedig azt, hogy vajon mennyivel kellene csökkenteni a mostani MÁV-os vételárakat ahhoz, hogy az emberek inkább a vonatot válasszák, mint az autót.

A kérdés jogos, csak rosszul van feltéve. Ugyanis nem azt kell megkérdezni a magyar vasút felvirágoztatásához, hogy mennyivel olcsóbb jegyárak esetén fognak többen vonattal utazni. Ez pont olyan, mint ha alaki azt kérdezné, hogy mennyivel olcsóbb legyen valami, ami nem finom, ahhoz, hogy azt megvegyék.

Az állami vasútnak nem az a baja, hogy drága.

Pontosabban nem csak ez az egyetlen baja. Hiszen, ha világszínvonalú szolgáltatást nyújtana, minden vonat időben érkezne tiszta állomásokra, azokat időben hagyná el, a vonatok tiszták lennének, gyorsak és megbízhatóak, de a vonatjegyek túlságosan drágák, akkor megérteném a kérdést.

A vasút baja most nem az, hogy akik végérvényesen és igazi választási lehetőség nélkül rá vannak szorulva, azok nem használják. Hanem pontosan az, hogy akik választhatnak az autó vagy a vasút között, azok nem a vasutat választják. Sőt, mostanság a magyar vasút elérte az a szánalmas állapotot, hogy eléggé nagy elrettentő erővé vált, hogy a "bármi áron inkább az autóval, mintsemhogy mégegyszer a vonaton" mozgalmat fenntartsa és erősítse.

A vasút baja az, hogy nem finom.

A vasúti szolgáltatást és annak színvonalát még mindig a "rendőr-postás-vasutas" triumvirátusról alkotott vélemény írja le a legjobban. Nem a drágaságán kellene változtatni, hanem azon, hogy hányszor járnak és milyen vonatok a jelenlegi állomások között. Hiszen ha óránként kétszer lehetne Budapestről bármely megyeszékhelyt maximum másfél órán belül elérni reggel öttől éjfélig minden munkanapon tiszta vonatokon tiszta állomásokról indulva és oda érkezve, akkor nagyon valószínűleg az üzleti szféra legalábbis megfontolná, hogy autózás helyett vonatra üljön. És ők a mostani árak mellett is megtennék ezt, ha kevesebb idő alatt tudnának A-ból B-be eljutni, és közben vezetés helyett a munkára tudnának koncentrálni.

Ezt kellene elérni először, mielőtt az áron kezdünk el csiszolgatni. Attól, hogy a mostani vasúti szolgáltatás olcsóbb lesz, még nem lesz jobb.

Címkék: gondolat autó vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr823308061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása