HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Magasabb bér mint segély

2008-aug-01 | 213. nap |  Énvezettem?

Írja az index, hogy a Magyar Közgazdasági Társaság által megfogalmazott írás szerint mennyire fontos lenne, hogy a bérek láthatóan, és érezhetően magasabbak legyenek, mint a segélyek.

Értek én minden érvet, sőt ellenérvet is, amit a cikk megemlít. Meg azt is értem, hogy miért is mondják a közgazdászok, hogy a munkaerőpiac állapotán csak így lehetne javítani.

Csak azt nem értem, hogy miért is nem lehet a béreket bruttósítani? Mégpedig úgy, hogy...

Írja az index, hogy a Magyar Közgazdasági Társaság által megfogalmazott írás szerint mennyire fontos lenne, hogy a bérek láthatóan, és érezhetően magasabbak legyenek, mint a segélyek.

Értek én minden érvet, sőt ellenérvet is, amit a cikk megemlít. Meg azt is értem, hogy miért is mondják a közgazdászok, hogy a munkaerőpiac állapotán csak így lehetne javítani.

Csak azt nem értem, hogy miért is nem lehet a béreket bruttósítani? Mégpedig úgy, hogy mindenki a most még munkáltatók által levont összegeket is megkapja, hogy személyesen tudjon dönteni arról, hogy kinek is fizeti be az egészségbiztosítását, hogy kire bízza a nyugdíjas évekre szánt pénzét. Csak az éves szinten előrevetített adó mértékét vonja le a munkáltató, a többiről döntsön a kedves dolgozó.

Mert akkor lenne meg igazán csak az az érzés, hogy igenis nincs ingyen sem az egészségbiztosítás, sem a nyugdíj. Legfontosabb az az apró, de mélyreható mentális változás lenne, hogy rájönnének végre a tömegek, hogy semmi sem jár, csak jut.

S talán végre elkezdenének gondolkozni az emberek azon is, ha az egészségbiztosító azt mondja, hogy bizony ilyen meg olyan sokat kell fizetni, és ennek az az oka, hogy a magyar egészségügy bizony az EU-s szinthez képest igencsak átgondolatlan, és pazarló módon van kialakítva, akkor lehet, hogy mégiscsak át kellene formálni, mert úgy majd kevesebbe kerül, mert hatékonyabb lesz.

Csak hogy ehhez tényleg gyökeres, és legfőkébb a fejekben végbemenő változásokra lenne szükség. 

Ennél tényleg egyszerűbb az adókkal játszani. 

Címkék: politika gazdaság gondolat

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr351925994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása