Gellért Miklós nol.hu-n közölt véleménye egyszerűen rövidlátó, és sajnos a mostani környezet iránti érzékenységet mutató hozzáállás tipikus megtestesítője. Környezetvédői felhangokkal tarkított írása erre a konklúzióra csúcsosodik ki:
Nos, már megint nem látjuk a fától az erdőt. Hiszen miért is nem csökkent a Hungária körút forgalma jelentősen? Egyszerűen azért, mert teljes kapacitással dolgozott ez az útszakasz, de nem csak ez, hanem a környező vagy elkerülő utak is. Most, hogy az M0-s szakasza megépült, csak annyi történt, hogy...Félhivatalos forrásból származik ugyanakkor, hogy az M0-s átadása óta a Hungária körút forgalma csupán 2-3 százalékkal csökkent. Igaz ugyan, hogy a teherautó-forgalom egy része kikerült a körgyűrűre, de akárcsak az M0-s korábbi szakaszainál: a teherforgalom helyét a személyautók vették át.
Gellért Miklós nol.hu-n közölt véleménye egyszerűen rövidlátó, és sajnos a mostani környezet iránti érzékenységet mutató hozzáállás tipikus megtestesítője. Környezetvédői felhangokkal tarkított írása erre a konklúzióra csúcsosodik ki:
Félhivatalos forrásból származik ugyanakkor, hogy az M0-s átadása óta a Hungária körút forgalma csupán 2-3 százalékkal csökkent. Igaz ugyan, hogy a teherautó-forgalom egy része kikerült a körgyűrűre, de akárcsak az M0-s korábbi szakaszainál: a teherforgalom helyét a személyautók vették át.
Nos, már megint nem látjuk a fától az erdőt. Hiszen miért is nem csökkent a Hungária körút forgalma jelentősen? Egyszerűen azért, mert teljes kapacitással dolgozott ez az útszakasz, de nem csak ez, hanem a környező vagy elkerülő utak is. Most, hogy az M0-s szakasza megépült, csak annyi történt, hogy a Hungária körút és az összes többi ezidáig agyonterhelt út nem 100%-on teljesít, hanem kicsit alatta. Érdemes lenne megnézni, hogy a Hungária körútat övező kisebb utcák forgalma mennyivel csökkent. Mert szerintem itt van a lényeg. A kis mellékutcákból visszahúzódott a forgalom a körútra, mint ahogy annak történnie is kellene.
Az előző állapot, hogy mind a körút, mind a mellékutcák teljesen tömve voltak, ez nem volt normális. A mostani inkább az.
Az már annak idején az M0-s építésének kezdetekor is világos volt, hogy ha a budapesti elkerülő megépül, az nem tud majd sokat segíteni a belvároson, hiszen már akkor is túlságosan sok autó volt az utakon. A körút forgalma csak akkor csökken majd érdemlegesen, ha mind az M0-s áteresztőképessége jelentősen megjavul, mind pedig a belvárosi autóforgalom egy részét fölváltja egy hatékony, kényelmes és biztonságos tömegközlekedés.
Nem azt kellene szajkózni, hogy lám, megépült még egy útszakasz, és lám nem segít a problémákon, hanem azt kellene látni, hogy a mostani mennyiségű járműhöz képest az úthálózat kapacitása egyszerűen nem elég. Amíg ez nem változik, addig minden egyes megépült új útszakasz átadásánál lehet majd lamentálni azon, hogy megint építettünk, de ez nem segít. Csak az segítene, ha a kettő (jármű és útpálya) megint egészséges arányba kerülne.