HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Obama és a benzinfogyasztás

2009-máj-25 | 144. nap |  Énvezettem?

Első ránézésre milyen csodálatos, hogy az Obama adminisztráció úgy döntött, hogy mégiscsak ideje az amerikai új autók átlagfogyasztásával valamit kezdeni, és a majd húsz éves, 1985-ben bevezetett 27.5 mérföld per gallon-os, (mpg) flotta átlagot egy kicsit lejjebb zavarni. A mostanra kiírt 39 mpg-os átlagfogyasztás a gyártók teljes palettájára nézve talán még előremutatónak is tűnhet.

Pedig nem az.

Ha valaki átszámolja a mérföld per gallonos fogyasztási adatokat liter per 100 km-re, akkor látszódik ez csak igazán. A 25 mpg 9.4 l/100 km-nek felel meg. Ez nagyjából a szovjet éra autóinak fogyasztását jelenti. 

A mostani, ennél sokkal szigorúbb, 39 mpg-s flotta átlag 6.0 l/100 km-rel egyenlő. A könnyű teherautókra ez majd nem vonatkozik (mint mennyi más dolog sem), nekik csak 30 mpg-os átlagot (7.8 l/100 km) kell majd elérniük. S mindezt majd csak 2016-tól kezdődően kell az amerikai gyártóknak teljesíteniük.

És itt van a kutya elásva.

Egyrészt ezt az átlagot már most hozza majd minden európai autógyártó, a távol-keletiekkel nem is számolva. Vagyis, más szavakkal, a nagy amerikai előremutató haladás tulajdonképpen majd a múltba kacsint vissza majd 2016-ban.

Másrészt pedig a könnyű teherautóknak megint csak sokkal könnyebb dolga lesz, miközben nagyon jelentős részét teszik ki az észak-amerikai autópiacnak. Ehhez nem kell többre gondolni, mint arra, hogy a legtöbbet eladott autó nem a Toyota Corolla (mind a tíz sorozatával), nem is a VW bogár, hanem a Ford F150-s könnyű teherautó. Ebből szinte minden percben eladnak egyet minden évben.

Milyen kár, hogy csak ennyire futja most az új elnöknek. Persze, hogy az USA-beli autógyártók sírnak, ahogy a tüdejükön kifér, de hát maguk ásták be magukat abba a gödörbe, ahonnan most nehéz kikászálódni. De én azért ennél többet reméltem tőle.

Persze azt is meg kell adni, hogy ezzel az új törvénnyel Obama többet tett a széndioxid kibocsátás csökkentéséért, mint a Toyota a Priusszal a kezdetektől egészen 2016-ig fog tenni összesen (beleszámolva a mostanáig vett átlagos piacnyerést is).

Címkék: usa autó technika

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr691926188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása