Rájöttem, hogy mi is az igazi oka a mostani Totalcar-os a 'Motorkára ne kelljen már hajtási!' akciónak. Ami ugye elvileg azért szól, hogy a 125 köbcentis robogókat lehessen külön vizsga nélkül egy B kategóriás jogosítvánnyal vezetni. Ez az indítvány 2010. augusztusában elbukott a parlament illetékes bizottságánál. A Totalcar szerint a nagyvárosi közlekedés érezhetően szellősebb lenne, ha mind többen robogóra ülnének autózás helyett.
Nos, lehet, hogy a dugómentesebb nagyvárosi közlekedés mellett egy másik oka is van, hogy minél többen 125 köbcentis roboróga üljenek.
Olvasom a nol.hu-n megjelent Vérszegény hazánk című írást, amiben, többek között, a véradás igencsak alacsony szintjéről, és a vérhiányról írt a szerző. A témához kötődik, és a szerző is megemlíti, hogy nemcsak vérből van nagy hiány, hanem pl. a donorok száma, akik szerveket adnának át szervátültetésre váró betegeknek is, is kevés: a magyar egy lakosra jutó donorszám az európai átlagnál lényegesen kevesebb.
Nos itt jön be a hajtási akció pozitív hatása. Az köztudott mentősök és baleseti sebészek körében, hogy a nagymotorok (ahova a 125 köbcentisek is tartoznak) vezetőire csak egyféleképpen utalnak a péntek, szombat és vasárnapi műszakban dolgozók.
Szervdonor.
Egy átlagos motoros balesetnél, ahol a testet komoly károsodás érte, bizony nincs sok választása az orvosnak. A test, az áldozat már nem menthető, de szervek egy része, amelyek nem zúzódtak és jól bírták a helyszínről a kórházba vezető utat, még igen.
Szóval hajrá, szavazzuk meg a automatikus hajtásit a 125 köbcentis motorokra! Nem csak a belvárosi dugókat fogjuk ezzel megoldani, hanem valószínűleg hosszútávon a szervdonorok számát is eredményesen megemeljük majd. Mindenki jól jár majd, néhány kevésbé szerencsés kivételtől eltekintve.