HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

A hajtási akció másik oka

2011-feb-21 | 51. nap |  Énvezettem?

Rájöttem, hogy mi is az igazi oka a mostani Totalcar-os a 'Motorkára ne kelljen már hajtási!' akciónak. Ami ugye elvileg azért szól, hogy a 125 köbcentis robogókat lehessen külön vizsga nélkül egy B kategóriás jogosítvánnyal vezetni. Ez az indítvány 2010. augusztusában elbukott a parlament illetékes bizottságánál. A Totalcar szerint a nagyvárosi közlekedés érezhetően szellősebb lenne, ha mind többen robogóra ülnének autózás helyett.

Nos, lehet, hogy a dugómentesebb nagyvárosi közlekedés mellett egy másik oka is van, hogy minél többen 125 köbcentis roboróga üljenek.

Olvasom a nol.hu-n megjelent Vérszegény hazánk című írást, amiben, többek között, a véradás igencsak alacsony szintjéről, és a vérhiányról írt a szerző. A témához kötődik, és a szerző is megemlíti, hogy nemcsak vérből van nagy hiány, hanem pl. a donorok száma, akik szerveket adnának át szervátültetésre váró betegeknek is, is kevés: a magyar egy lakosra jutó donorszám az európai átlagnál lényegesen kevesebb.

Nos itt jön be a hajtási akció pozitív hatása. Az köztudott mentősök és baleseti sebészek körében, hogy a nagymotorok (ahova a 125 köbcentisek is tartoznak) vezetőire csak egyféleképpen utalnak a péntek, szombat és vasárnapi műszakban dolgozók. 

Szervdonor.

Egy átlagos motoros balesetnél, ahol a testet komoly károsodás érte, bizony nincs sok választása az orvosnak. A test, az áldozat már nem menthető, de szervek egy része, amelyek nem zúzódtak és jól bírták a helyszínről a kórházba vezető utat, még igen.

Szóval hajrá, szavazzuk meg a automatikus hajtásit a 125 köbcentis motorokra! Nem csak a belvárosi dugókat fogjuk ezzel megoldani, hanem valószínűleg hosszútávon a szervdonorok számát is eredményesen megemeljük majd. Mindenki jól jár majd, néhány kevésbé szerencsés kivételtől eltekintve.

Címkék: autó egészség belföld

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr292676594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása