Olvasom a Wall Street Journal-ban, hogy az amerikai Passat egy kicsit más lesz, mint az erurópai verzió. Nagyon büszke erre a Volkswagen, hiszen a megújult Toyota Camry ellen szeretnék a Passat-ot bevetni az amerikai piacon. És mindent megtettek azért, hogy ez most sikerüljön. Öt éve a VW még úgy gondolta, hogy egy viszonylag kis piaci szegmenssel is beérik majd.
De nem. A helyzet megváltozott.
Az amerikai Passat tengelytávja nagyjából 7 cm-rel lesz hosszabb, mint az európai verzió. Hiszen az amerikaiak átlagosan nagyobbak, mint az európaiak. Az amerikai Passat konzolját is átalakították, az audió rendszer és légkondicionáló gombjait áttervezték, az ábrák helyett feliratokat alkalmaznak, nagyobb tekerőgombokat és egyszerűbb, átláthatóbb felületet készítettek. Mivel a tengeren túliak nem szeretik az annyira bonyolult menü-rendszereket, mint az európaiak. Meg egyáltalán, nem tűrik, hogy egy übereurópai német cég megmondja nekik, hogy de pedig az úgy jó, ahogy van, és szokjanak hozzá, vagy inkább ne vegyék meg az autót. Átalakították az ülésállítást is, hogy egyszerűbb és könnyebb legyen használni. S mindemellé a VW konszern amerikai ága felvette a kapcsolatot a Fender Musical Intruments-szel (amely a klasszikus amerikai gitárokat és erősítőket készíti), hogy jobb audió rendszert tegyenek az autókban.
És mindezek után még arra is volt gondjuk, hogy az autók kevesebbe kerüljenek. Vagyis nagyobb autót, jobban átgondolt, egyszerűbb kezelőfelületeket és jobb audiórendszert kapnak az amerikai vásárlók kevesebbért, mint mi itt Európában.
Kiváncsi vagyok, hogy mennyire kellene nekünk is ahhoz elhízni és elbutulni, hogy mi is nagyobb, jobb Passat-ot kapjunk olcsóbban, mint tehetik majd ezt a tengeren túliak.