Schumacher síbalesete nem az első a sorban. A hírességek közül talán az egyik holland hercegre emlékszik még a média az elmúlt évekből, aki kómába került, majd nemrégen elhunyt. A kevésbé híresek közül is, sajnos, ezrek térnek évente haza a sívakációkból kificamodott-törött végtagokkal, munkavégzésre alkalmatlanul, a baleseti kezelést után további egészségügyi kezelésre várva. S ezek az esetek minden évben megismétlődnek, a balesetet elszenvedők, a munkáltatók és az egészségügyi dolgozók sajnálatára.
Nooooormális?
Miért van, hogy ma még teljesen elfogadott az, hogy valaki elmegy síelni, és a néhány napos kiruccanás után pár napra, hétre, hónapra munkaképtelenül és/vagy kezelésre szorulóan tér vissza?
A síelés, csak úgy, mint a közlekedés bármelyik más formája, veszélyes üzem.
Akárhogyan is nézem, a síeléskor nagy (legalábbis a városi közlekedésben szokásos) sebességgel haladó, gyakran alkohol hatása alatt levő, emberek suhannak egy, a normális közlekedési helyzetekben teljesen használhatatlannak titulált, csúszós és instabil felületen stacionárius és mozgó objektumok (fa, bokor, pályaszél, sziklák, más síelő és nem síelő emberek) hada között.
Így nem is értem, hogy hol vannak az állandó és mobil radarok, a fekvő rendőrök, a KRESZ táblák, a büntetést kiszabó rendőrök a pályákról? Hol van a nemzetközileg is szabályozott vizsgarendszer, amely 'alkalmassá' tesz a síelésre?
S csak azért, mert ezt sportnak nevezzük a tradíciók szerint, ezért ez így, a jelenlegi vadnyugatias, törvény és szabályok nélküli állapotában megengedett?
Régen így volt ez a vezetéssel is. Szerencsére, főleg azért, mert tömegesen kezdték ezt a múlt században művelni, a helyzet megváltozott. A józan észre hallgatva, szabályokkal, nemzetközi egyezményekkel és mérnöki munkával, kialakult egy sokkal biztonságosabb helyzet, ahol évente a megtett kilométerek arányában sokkal kevesebb baleset történik.
Itt az idő, hogy a sílést, mint veszélyes üzemet, is kordába fogjuk, és hogy végre a nagy sebességű közlekedéshez hasonlóan szabályokkal, rendelkezésekkel és büntetések kilátásba helyezésével csökkentsük a Schumacheréhez hasonló és az annál könnyebb balesetek számát!