HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

A Malév utáni következő lépés

2011-dec-09 | 342. nap |  Énvezettem?

Új légitársaság alapításán dolgozik a kormány, amely a Malév pozícióját töltené be, akár 2012-től kezdődően. Amire már nagyon is szükség lenne, mert idáig sem a Malév, sem pedig az azt visszavásároló minisztérium nem nagyon teljesített megfelelően. S ahogy most kinéz, a Malévből független, üzleti irányítás alatti vállalat válhat (végre), amely nagy eséllyel még profitot is termel majd hosszútávon.

S elindult az agyrágóbogár.

Hiszen a Malév mellett van még néhány hely, ahol hasonló gondokkal küzd már évek óta a felelős minisztérium és az állam, s ahol hasonlóan a helyzet nem akar jobbra fordulni, mint tette azt az Malév esetében.

Gondoljunk csak a MÁV-ra, vagy a BKV-ra. Milyen is lenne, ha az állam végre kiszállna belőlük, és hagyná, hogy párttagok helyett üzleti háttérrel rendelkezők próbáljanak meg valamit csinálni ezekből a vállalatokból. Akiknek nem az lenne az elsődleges döntési szempontjuk, hogy mennyi pénzt kapnak, és ebből mennyit tudnak a pártkasszába visszacsorgatni, hanem az, hogy hogyan is kellene a szolgáltatás színvonalát emelni, azt emellett olcsóbbá tenni. Akik hozzáértéssel, nem párttagsági viszonnyal, állnának a megoldandó problémákhoz, s akik mernének olyan döntéseket hozni, amelyekre már legalább egy évtizede várunk.

A MÁV és a BKV mellett gondolom még van néhány cég a listán. De itt nem szabad befékezni, hiszen gyorsnaszádon utazunk, Hölgyeim és Uraim.

Hiszen, ha már azt latolgatjuk, hogy a nemzeti szent teheneket gazdasági hozzáértők kezeibe adjuk, akkor felmerül a kérdés: miért nem adja hasonló kezekbe a kormány a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetését is? A mostani, sikertelen gazdasági ámokfutást befejeznénk, és hozzáértő, üzleti körökben jártas és az üzleti nyelvet beszélő 'cég'-et lehetne a minisztériumból faragni, lehet, hogy már 2012 első negyedévében.

Mi mindenképpen csak nyernénk vele, hiszen ha csak a Malévnál előrevetített változának (pénzügyi egyensúly, piaci részesedés, nyereségesség) a felét is elérjük, már sokkal jobb lesz. S ennél az 'átalakításnál' az EU felügyelő bizottsága biztos, hogy egyből igent fog mondani.

Címkék: vasút közigazgatás vállalat management

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr313441412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása