Füstmentes vonatokra lehet szavazni a MÁV oldalán. Hajrá mindenki, aki nem szereti, hogy füstös ruhában, tüdővel kelljen a célállomására megérkeznie.
Balinto kérdezte a blogjában, hogy hogyan is van ez külföldön. Nos Hollandiában hivatalosan nem lehet dohányozni a vonatokon. Az állomásokon sem, csak a kivételesen engedélyezett helyeken. Ennek viszont gyakran az a következménye, hogy mégiscsak dohányoznak az emberek itt-ott, mindenhol. Ennek időnként persze mutogatás/kiabálás lehet az eredménye, főleg a hét vége felé kezdenek az emberek türelmetlenebbek lenni (engem is beleértve).
Füstmentes vonatokra lehet szavazni a MÁV oldalán. Hajrá mindenki, aki nem szereti, hogy füstös ruhában, tüdővel kelljen a célállomására megérkeznie.
Balinto kérdezte a blogjában, hogy hogyan is van ez külföldön. Nos Hollandiában hivatalosan nem lehet dohányozni a vonatokon. Az állomásokon sem, csak a kivételesen engedélyezett helyeken. Ennek viszont gyakran az a következménye, hogy mégiscsak dohányoznak az emberek itt-ott, mindenhol. Ennek időnként persze mutogatás/kiabálás lehet az eredménye, főleg a hét vége felé kezdenek az emberek türelmetlenebbek lenni (engem is beleértve).
Persze az utas- és járatsűrűség össze sem mérhető a magyar viszonylatokkal: Hollandiában kb. 2,5 millió utast szállít a vasút naponta. Szóval a füstmentes közlekedés bevezetése már nagyon időszerű volt.
A következő lépcsőben a szórakozóhelyeket teszik füstmentessé, a mostani állapot még csak azt irja elő, hogy legalább egy teremben biztositania kell a füstmentes szórakozás lehetőségét. Ez persze a gyakorlatban nem igazán működik, hacsak nem szerelnek be egy komoly légkondicionáló rendszert, ami a két (vagy több) légteret teljesen elválasztja egymástól.
Ez volt egyébként a fő érv a vonatok füstmentessé tételénél is.