Érdekes autókkal kapcsolatos feljlesztésről számolt be az The Economist cikke. Arról van szó, hogy a kipufogógázokban tárolt hőenergia egy részét vissza lehet nyerni a Seebeck effektusra épülő termoelektromos cellákkal.
A gond még csak annyi, hogy nem tudják, vagy lehet, a teljes kipufogógáz mennyiségét erre a célra használni. Emiatt a kinyert energia mennyisége is kevesebb a reméltnél. Pedig a számitások szerint egy belsőégésű motor az üzemanyaggal bevitt energia kb. 60 százalékát hővé alakitja, aminek nagyrésze elvész a kipufogással.
Ezt lehet átalakitani elektromos energiává. A jelenlegi fejlesztés elért kb. 150 W kimenetet 120 km/h sebességnél. Ez persze még messze van a kb. 600-700 W energiától, ami egy modern autó működtetéséhez szükséges.
A kérdés persze az, hogy mi lesz, ha a teljes kipufogórendszer olyan anyagból készül, ami képes a termoelektromos effektusra, mert ez jelentősen csökkenthetné az üzemanyag fogyasztást...