Kiment a biztositékom az állami bürokratákon megint. Azt tervezik az amerikai kongresszusban The Economist szerint, hogy az elektromos autókba valamilyen kerregő-berregő szerkezetet épitsenek globálisan, hogy nehogy valaki nehogy ne hallja meg, ahogy az amúgy majdnem hangtalan jármű feléje közeledik.
Az amerikai kutatók egy Toyota Prius-szal végzett kisérletének eredménye szerint ha az autó 20 mérföldes (32 km/h-s) sebességgel halad, akkor szinte teljesen csöndes, hiszen sem a légellenállásból fakadó szélzaj, sem a kerekek által keltett zaj nem, vagy csak alig hallható.
Szerintük ez nagy bajokhoz vezet, hiszen a nem odafigyelő gyalogos, kerékpározó kedves polgártárs igy nem hallja majd, hogy jön valami, és baleset áldozata lehet.
És ez még nagyobb baj, hajj de mekkora, veszély mindenkire, amit feltétlenül meg kell akadályozni, mégpedig úgy, hogy az elektromos autóknak valamiféle hangot kell kiadniuk ilyenkor is.
Noooooooooooormális?
Kiment a biztositékom az állami bürokratákon megint. Azt tervezik az amerikai kongresszusban The Economist szerint, hogy az elektromos autókba valamilyen kerregő-berregő szerkezetet épitsenek globálisan, hogy nehogy valaki nehogy ne hallja meg, ahogy az amúgy majdnem hangtalan jármű feléje közeledik.
Az amerikai kutatók egy Toyota Prius-szal végzett kisérletének eredménye szerint ha az autó 20 mérföldes (32 km/h-s) sebességgel halad, akkor szinte teljesen csöndes, hiszen sem a légellenállásból fakadó szélzaj, sem a kerekek által keltett zaj nem, vagy csak alig hallható.
Szerintük ez nagy bajokhoz vezet, hiszen a nem odafigyelő gyalogos, kerékpározó kedves polgártárs igy nem hallja majd, hogy jön valami, és baleset áldozata lehet.
És ez még nagyobb baj, hajj de mekkora, veszély mindenkire, amit feltétlenül meg kell akadályozni, mégpedig úgy, hogy az elektromos autóknak valamiféle hangot kell kiadniuk ilyenkor is.
Noooooooooooormális?
Először is mióta baj az elektromos autóknak az, hogy kevés hangot adnak ki? Ha valaki nem akar a közlekedésben odafigyelni, az most sem teszi, ha az elektromos autó berreg, kattog és zakatol, akkor sem fogja. Akin fülhallgató van, az már most is tudja, hogy jobban kell a szemét használnia, mint a fülét.
Másodszor pedig miért kell egy új technológia bevezetésekor a régi hátulütőjét az újhoz hozzácsapni csak azért, mert régen úgy volt, ahogy?
A legjobban ebben az a bürokratikus technológia ellenes abszolút rövidlátás bosszant. Az ilyen aktatologató emberek szerint, ha most fedezné fel Edison a villanykörtét, akkor azt valamiféle füstkibocsátó szerkezettel kellene ellátni, mert enélkül a kedves polgártárs nem tudná, hogy a dolog bizony tényleg felmelegedhet, és nehogymár megégesse magát csak azért, mert a szaglószervét nem tudja használni annak felmérésére, hogy tényleg valami nagyon forró dolgot akar éppen megfogni.
Vagyis, ahelyett, hogy megtanulja mindenki (saját kárán, vagy azért, mert elolvassa a terméktájékoztatót), hogy bizony a villanykörte felmelegedhet, tegyünk minden körtébe egy füstölőt is, hogy igy jobban hasonlitson a petroleum lámpára.
Az agyam eldobom százszor az ilyentől, és hangtalanul orditok, mint Joe Cocker teszi azt. De jó hangosan, nehogy valakit meglepjen...