HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Just-in-time-delivery: minimum két hónap

2009-máj-31 | 150. nap |  Énvezettem?

Eljátszottunk a gondolattal, hogy kellene egy új autó. A próbaút után a kereskedő nagyon lelkesen magyarázta el a különböző opciókat, azok árát, és hogy mennyivel is lesz nekünk jobb akkor, ha ezeket mind megvesszük. Összerakott egy szép árajánlatot is, a régit is beszámítanák, bár az áron még csiszolnia kell.

És ekkor jött a hidegzuhany.

Az új autó, ha most megrendeljük, nagyjából augusztus elején kapjuk majd csak meg.

Noooooormális? 

Eljátszottunk a gondolattal, hogy kellene egy új autó. A próbaút után a kereskedő nagyon lelkesen magyarázta el a különböző opciókat, azok árát, és hogy mennyivel is lesz nekünk jobb akkor, ha ezeket mind megvesszük. Összerakott egy szép árajánlatot is, a régit is beszámítanák, bár az áron még csiszolnia kell.

És ekkor jött a hidegzuhany.

Az új autó, ha most megrendeljük, nagyjából augusztus elején kapjuk majd csak meg.

Noooooormális? 

Miután magamhoz tértem a kábulatból, és rákérdeztem egy-két részletre, a következők derültek ki. Ez a hosszú várakozás nem azért van, mert a gyár, ahol összeszerelik, két hónapos vakációt tart. Sőt, a gyárban nem is lesz leállás, vagy csökkentett üzem egész nyáron. Nem is arról van szó, hogy valami nagyon extrát szeretnénk az autóba tenni, minden alkatrész, vagy kiegészítő bármikor beszerezhető.

Ennek ellenére ez a két hónapos várakozás teljesen normális, legalább is az eladó szerint.

Amit viszont nem értek, az a következő. Egy autót, technikai bonyolultsága és a gyártástechnológia függvényében nagyjából 15-35 munkaóra alatt szerelnek össze. Most Európában (és a világon szinte mindenhol) majd minden gyártó üzeme a just-in-time-delivery szerint dolgozik, ami azt jelenti, hogy az éppen összeszerelésre kerülő autók alkatrészei éppen akkor kerülnek be a gyárba, amikor arra szükség van a gyártósoron. Ezen felül, szinte minden alap és extraként megvásárolható kiegészítőt beszállítók gyártanak, akiknek szinte kivétel nélkül nagyon minimális ideje van a rendelések kielégítésére. Ennek pedig az is a következménye, hogy nem is nagyon gyártanak manapság "tömegautót", hiszen majd mindenki másfajta színben, motorral és felszereltséggel akarja majd úgyis megvenni álmai autóját.

Ha ezt így összerakom, akkor miért kell nekem 2 hónapot várni egy autóra?

Aki ért hozzá, írjon egy kommentet...

Címkék: autó

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr431926191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_102125 2009.06.09. 16:22:16

Értek hozzá és írok. Való igaz, hogy a gyárban "just in time" van. De a gyár maga dönti el, hogy mikor melyik autót akarja legyártani. Előzetesen felépít egy gyártási tervet magának a leadott rendelések alapján. Ennek átuftási ideje cégenként változó, legyen mondjuk 1 hét. Tehát hiába adod le a rendelést a gyárba, 1 hétnél hamarabb nem készül el, és utána is bizonytalan hogy mikor. Aztán ha le is gyártotta, attól az autó még Mexikóban van. Ki kell próbálni. Fel kell tenni egy kamionra, elvinni a kikötőbe. Ott hajóra rakni. Hajóval elhozni Európáig. Kirakni egy kikötőben. Felrakni egy kamionra. A kamion elhozza Magyarországra egy elosztó központba. Eközben ellenőrzik, hogy a márkakereskedő kifizette-e az autót, van-e elég pénze hogy átvegye. Ha igen, akkor jön a móka a márkakereskedőhöz való szállítással, átadással és átvétellel. Közben mondanom sem kell, bármilyen apróság tud 1 napos csúszást okozni, és sok-sok 1 napból tekintélyes csúszás tud összejönni. Emiatt a márkakereskedő is inkább egy biztonságosan tartható szállítási határidőt mond. Ja, és közben feltételeztük, hogy minden informatikai rendszer integrált és online. Ha mondjuk a márkakereskedő rendszere nem integrált a gyáréval, és mondjuk hetente/kéthetente ad le rendeléseket, akkor az értelemszerűen annyi csúszás lesz. Másrészt Az emberek jelentős része nem katalógusból választ autót, hanem beleül, kipróbálja és megveszi. Tehát a márkakereskedő kénytelen jelentős mennyiségű, különböző felszereltségű autót a telephelyén tartani, csak úgy heccből. Igaz hogy a gyárban "just in time" van, de a legyártott járművek jelentős részben nem konkrét ügyfélhez mennek, hanem raktárra; a telephelyen fognak ázni az esőben és arra várnak hogy valaki elvigye őket. A 2 hónap nem rossz átfutási idő, ennél vannak rosszabbak is.
süti beállítások módosítása