HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Formaterv és formahagyomány

2009-okt-18 | 290. nap |  Énvezettem?

Nézegettem autós tervtanulmányokat, és elfogott a kétség arra nézve, hogy mikor is fogok valami igazán újat látni a közeljövőben.

Hiszen minden eleme a mostani formaterveknek ugyanazon technológiai alapokon nyugszik, mint annak idején, még a múlt évszázad elején. És pont emiatt, pontosan ugyanolyan formai kötöttségeket kell beépítenie egy mostani tervezőnek, mint annak idején ük- és nagyapáinknak.

Nem értem például, hogy 2009-ben miért kell...

Nézegettem autós tervtanulmányokat, és elfogott a kétség arra nézve, hogy mikor is fogok valami igazán újat látni a közeljövőben.

Hiszen minden eleme a mostani formaterveknek ugyanazon technológiai alapokon nyugszik, mint annak idején, még a múlt évszázad elején. És pont emiatt, pontosan ugyanolyan formai kötöttségeket kell beépítenie egy mostani tervezőnek, mint annak idején ük- és nagyapáinknak.

Nem értem például, hogy 2009-ben miért kell az autó elejére tenni a hűtőt. Miért nem lehet a motor mögé, alá, fölé helyezni. Hiszen mostanság már nincs passzív hűtésű motor, és ha a ventillátor leáll, akkor a passzív hűtés csak néhány perccel tovább tud károsodásmentes üzemmódot biztosítani. Vagyis teljesen mindegy, hogy hol van most. Száz évvel ezelőtt még fontos volt a helyzete, de most már nem az.

Hiszen, ha a hűtő nem lenne elöl, akkor teljesen új formákat lehetne kialakítani.

A motort sem kell teljesen függőleges helyzetben tartani, sőt, amióta a Subaru boxermotorjaihoz kifejlesztették a kenőrendszert, amely horizontális hengerek mellett is működik, lehetne akár vízszintesen is elhelyezni. Akkor pedig miért tartjuk őket függőlegesen? Miért nem pl. 45 fokos szögben megdöntve?

Hűtő nélkül, döntött motorral sokkal aerodinamikusabb formákat lehetne kialakítani.

Miért nincs így?

És most ne jöjjön senki azzal, hogy vannak EU szabályok, hogy hol legyen a rendszámtábla, a világítótestek, stb. Ezeket a szabályokat meg lehet változtani. Sőt, a szabályok vannak értünk, és nem fordítva.

Hol van a kreativitás, amely a régi, hagyományokon alapuló, technológialag limitált kiindulóhelyzetet újragondolja, és modern technológiai alapokra helyezi?

Mert amíg ez hiányzik, addig formaterv helyett csak formahagyományról lehet beszélni.

Címkék: tudomány autó technika

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr171926239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása