HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

1 méter = 1 millió?

2010-feb-03 | 33. nap |  Énvezettem?

Olvasom az index.hu-n, hogy a legutóbbi autópálya építésre vonatkozó pályázatot megnyerték, és megindulhat az M3-as meghosszabbítása. A pályázatot elnyerő konzorcium vezetője a Colas Hungária Zrt., tagjai pedig a Strabag Építő Zrt., Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., valamint Kelet-Út Kft.

Minden szép és jó lenne, csak azt nem értem, hogy miért is kerül 1 km autópálya majd 1 milliárd forintba. Vagyis, másképpen nézve a dolgokat, hogyan is sikerült kihozni egy ennyi vállalatból álló konzorciumnak minden méternyi autópályát 2x2 sávban 1 millió forintból?

S persze nem csak ez itt a gond, hanem az is, hogy milyen hathatósnak nevezhető ok alapján fogadta el a tendert kiíró állami sztrádaberuházó ezt az összeget?

Olvasom az index.hu-n, hogy a legutóbbi autópálya építésre vonatkozó pályázatot megnyerték, és megindulhat az M3-as meghosszabbítása. A pályázatot elnyerő konzorcium vezetője a Colas Hungária Zrt., tagjai pedig a Strabag Építő Zrt., Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., valamint Kelet-Út Kft.

Minden szép és jó lenne, csak azt nem értem, hogy miért is kerül 1 km autópálya majd 1 milliárd forintba. Vagyis, másképpen nézve a dolgokat, hogyan is sikerült kihozni egy ennyi vállalatból álló konzorciumnak minden méternyi autópályát 2x2 sávban 1 millió forintból?

S persze nem csak ez itt a gond, hanem az is, hogy milyen hathatósnak nevezhető ok alapján fogadta el a tendert kiíró állami sztrádaberuházó ezt az összeget?

Hiszen akárhogyan is nézem, az USÁ-ban kihoznak egy sztráda mérföld sávot nagyjából 1 millió dollárból. Számoljuk vissza közösen. Ez mérföldenként 4 millió dollár egy 2x2 sávos autoópályára, ami km-ként nagyjából 2.5 millió dollárt tesz ki. A mai árfolyamon ez nagyjából 475 millió Ft-nak megfelelő összeg.

Ami nem 1000 millió (vagyis 1 milliárd) Ft, hanem kevesebb mint a fele!

Vagyis, ha duplázzuk az árat, amihez az USÁ-ban már hegyes-dombos vidék kell, legalább pár alagút és völgyhíd, akkor kapunk egy, a magyar árakhoz képest még mindig előnyös árat. Persze lehet New Yorkban is autópályát építeni, ekkor az ár már inkább négyszeres, de a Nyíregyháza környéki telekárak csak nem mérhetők össze a New York-iakkal.

S mindezt egy félórás internetes keresés után.

Tényleg nagyon kiváncsi vagyok arra, hogy mit hagytam ki, és miért is kerül itthon ilyen sokba az autópálya készítés.

Címkék: belföld autópálya

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr271926286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_102125 2010.02.08. 17:26:05

Amennyire én tudom, ez pont az, mint amire gondolsz :) Ha Te lennél ott, szerinted is jó lenne az 1 milliárd Ft/km ár.
süti beállítások módosítása