HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Mint Kína, csak magyar módra

2010-aug-21 | 232. nap |  Énvezettem?

Az Engine of growth című Time cikkben a Kínában lezajló fejlődésről, és az állam által diktált fejlesztési iramról. Itt találtam ezt az érdekes szösszenetet:

Right now, China is the world's leader with 6,552 km of high-speed tracks (defined as those that can carry trains at speeds over 200 km/h). It plans to double that distance in two years.

Vagyis, hogy most Kína a világelső a nagysebességű vasúthálózat hosszával (ahol a vonatok legalább 200 km/h-ás sebességgel tudnak közlekedni). S tervbe van véve, hogy ezt megduplázzák két éven belül.

Európa azért még mindig az első, 9331 km-es teljes hosszúsággal, követi ezt Japán egy impozáns 2459 km-es vonalhosszal, majd az USA 734 km-rel (!!), Taiwan, Törökország (!!) és Dél-Korea 335, 245 és 240 km-rel. 

Nekünk magyaroknak pontosan akkora nagysebességű úthálózatunk van, mint az oroszoknak. Vagyis 0 km-nyi olyan vasútvonalunk van, ahol 200 km/h-s sebességgel lehetne haladni.

Miért is erőlteti a kínai vezetés a gyorsvonalak kiépítését? Mert nagyon sokat lehet vele nyerni. A gyorsvonalakkal nem csak a part menti városok, hanem ezek nagyjából 250-350 km-es körzete is bekapcsolható a gazdasági vérkeringésbe. Ne felejtsük el, hogy ha a vonat 200 km/h-s sebességgel megy, akkor ez kevesebb, mint két óra utazó időt jelent. 

Magyar viszonylatban az összes nagyvárosunk, Debrecen, Pécs, Szeged, Miskolc, Győr kevesebb, mint egy óra alatt elérhető lenne a fővásorból. Ez azt is jelenti, hogy pl. az ingázók akár melyik nagyvárosból tudnának budapesti állást választani, vagy viszont, a munkaadók is könnyebben ki tudnák terjeszteni, hogy hol is kelljen a munkát ténylegesen elvégezni, hiszen akármelyik nagysebességű vonattal összekötött városba is kevesebb mint egy óra alatt el lehetne jutni egy, tegyük fel, budapesti központból. Ezzel pedig sem a repülő, sem az autó nem tud versenyezni.

S Kína az elmúlt két évtizedben nagyon keményen dolgozott azon, hogy a vasúthálózata ne csak mennyiségi, de minőségi változáson menjen keresztül. A hálózat átlagsebessége az 1993-as 47 km/h-s értékről 2007-re felkúszott 70 km/h-ra. Ezt sajnos nálunk nem lehet elmondani.

S mielőtt bárki is arról ábrándozna, hogy nálunk is bárcsak így lenne, ne felejtsük el, hogy átlagsebességben nem is, gyorsvonal hálózat hosszban a kínaiakkal egy élvonalban vagyunk.

Mi is, csak úgy mint a kínaiak, meg fogjuk ezt duplázni két éven belül.

Címkék: belföld vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr932237203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása