HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Kedd van, robbantsunk bankot!

2010-nov-30 | 333. nap |  Énvezettem?

Olvasom az újságban, hogy a bankrun2010.com azt tervezi, hogy megingatja a jelenlegi vezetést. Itthon, Európában és a világon. Mégpedig úgy, hogy a jelenlegi rendszer egyik alapkövét próbálja meg térdre kényszeríteni egy jól irányzott horogütéssel.

S mindezt úgy tudjuk az ötletet kiagyaló belga és francia szerint véghezvinni, hogy hogy december 7-én közösen megrohanjuk a bankokat, és kivesszük a számláinkon levő összes pénzt. A polgári mozgalom nem titkolt célja az, hogy egy ilyen ostrom jellegű megrohanással masszívan deficitálja a bankokat, forrást vonjon el s ezzel felrázza a pénzügyi világot, amivel aztán (remélhetőleg) egy nemzetközi méretű banki pánikot okoz majd. Az sem titkolt, hogy a felhívás egyik mellékcélja (vagy inkább titkos vágyáma) az, hogy a lehető legtöbb bank ezzel egyszer s mindenkorra csődbe juttasson.

Mint írják a weboldalukon, az emberek nem nagyon értik, és nem is nagyon akarják megérteni a komplikált pénzügyi kifejezéseket. Azt viszont igen, hogy a pénzük a bankban van, amivel aztán gátlások nélkül játszadoznak a bankárok, akár nemzetközi méretekben is. Az ilyesfajta játékok aztán, akárhogyan is nézzük, a pénzüket a bankokba tevő állampolgárokon csattannak. Egyrészről a pénzügyi felfordulást okozókat nem bünteti meg, hanem inkább kisegíti a politikai elit, főleg akkor, ha tényleg nagy a baj, másrészt pedig a kisbefektetők, a megtakarítók, és az adófizetők pénze bánja a pénzügyi válságok, és az általuk elinditott pénzügyi lavinák kárát.

S ezt a banánt nagyon unják már világszerte. Szóval változtatni kellene rajta, csakhogy ez sem olyan egyszerű. A politikai körök, amelyek erre képesek lennének, az ötlet kiagyalói szerint a pénzügyi körök markában vannak. Így nincs más hátra, mint egy alulról szerveződő akcióval, huszárosan, megroggyantani a pénzügyi körök térdét, aminek hatására remélhetőleg a politikai elit is észhez tér, vagy legalább is erőre kap.

We, the citizens of the 21st century, heirs of generations who have sacrificed so that we may live free and dignified, demand the creation of a CITIZENS BANK - serving citizens, a bank that would put our money away from speculative fever, free of all financial bubbles designed to burst one day, free of operations that transform our loans & assets and use our debt to buy other assets. 

Vagyis azt követelik, hogy legyenek polgári bankok, amelyek mindenfajta kétes pénzügyi machinációktól mentesen megőrzi a pénz értékét ahelyett, hogy azzal szerencsejáték módjára nyerészkednek, vagy rosszabb esetben nyerészkedni próbálnak, csak nem sikerül nekik.

We want banks that lend only the wealth they have. Banks that help small and medium enterprises to relocate jobs, &  bank lending at zero rate. Banks that support projects that benefit citizens rather than the "market".

Itt egy nagyon fontos pénzügyi alapelemre tapint rá a mozgalom. Jelenleg a bankok nem csak az általuk "begyűjtött" megtakarításokkal, hanem ezek többszörösével (országonként változó nagyságban) jelennek meg a pénzügyi piacon. A megtakarítások gyakran csak ötödét, tizedét fedezik a többi pénzügyi tranzakciónak (hitelek, befektetések, stb.). A felhívás szerinti pénzkivétel célja pont ezen befektetések ellehetetlenítése azzal, hogy az ellenértékként a bankok megtakarítási számláin levő pénzt december 7-n a számlatulajdonosok lehívják.

...and we now simply want the cancellation of the public debts generated by the sick system that we no longer want. We do not want our taxes, our efforts, our resources to continue to feed this bottomless pit. We want to regain the power to coin money... 

S minthogy a pénzügyi buborékok sorban és idáig még kivétel nélkül mindig kipukkantak, a felhívást intézők nem akarják, hogy az ilyesfajta, a pénzügyi világ mesterségesen gerjesztett közös adósságait tovább mi fizessük. Nem akarják, hogy az adófizetők pénzéből finanszírozzunk megint egy, a bankok által gerjesztett, pénzügyi összeomlást. A pénz, a pénzérme erejét akarják visszaszerezni, vagyis azt, hogy nem a mesterségesen a piacra dobott virtuális pénzzel játszanak a bankok, hanem csak a valós, létező pénzzel.

Még ha ebbe a pénzügyi világ, ahogyan most ismerjük, a többi mesterséges politikai rendszerrel, az EU-t is beleértve, belerokkan akkor, ha akciójuk sikerrel jár.

Csakhogy nem fog.

Nem azért, mert a kisebb bankok nem mennének csődbe akkor, ha egyszerre minden bankszámlatulajdonos kiveszi, vagy ki akarja venni a pénzét.

Hanem azért, mert ezzel a nemzeti bankok, a banki rendszer gerince nem fog megroppanni. A nemzeti bankok állni fogják az ostromot, már csak azért is, mert könnyűszerrel zárolhatnak minden folyószámlát, ha az áradat tényleg megindul. Innentől kezdve csak annyi pénzhez lehet majd jutni, amennyit a bankok munkanaponként a fiókjaikban tartanak, plusz meg még amennyi a pénzkiadó automatákban van.

Egy komolyabb bankot a csődbe juttató folyamathoz több nap, sőt akár hetek is kellenek, ezt a holland DSB bank esetében már láthatták is a kedves számlavezetők. Az első két héten még álta a kifizetési rohamot a bank, aztán a harmadikon beadta a kulcsot, de nem úgy, hogy helyből tönkrement, hanem úgy, hogy megkérte a holland nemzeti bankot, hogy vegye át a felügyeletet, amíg a helyzet kicsit lecsillapodik.

Egy világméretű pénzügyi leolvadáshoz annál több kell, minthogy a kisbefektetők kivegyék, vagy megpróbálják kivenni a megtakarításaikat.

Ilyen a világ. Még ha az ötlet, a maga Robin Hood-os bájával tetszik is.

Címkék: külföld társadalom bank

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr542469606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ianas 2010.11.30. 22:55:39

Ez kb. olyan, mintha a magas árak miatt felgyújtanák a boltokat. Aki ezt kitalálta, az nagyon-nagyon-nagyon hülye. Sőt, annál is hülyébb. Valószínűleg valami szerencsétlen megkeseredett BAR listás. :)

johevi 2010.11.30. 22:59:27

Hülyeség. Fizikailag nincs annyi pénz forgalomban, amennyi a számlákon van. Valamint azok a pénzügyi analfabéták akik ebbe hisznek nem bankban tartják a pénzüket, hanem eleve befőttesüvegben.
És ha ez sikerülne, a Föld összes lakója ugorjon egyszerre fel, és ezzel kitérítjük a bolygót a pályájáról...

misc · http://misc.blog.hu 2010.11.30. 23:04:14

ha szeretnél, nyiss egy olyan bankot, ami nem végez "spekulatív pénzügyi tevékenységet" a betétesek pénzével, hanem csak berakja a pénzt a széfbe. Kamatot fizetni így természetesen nem tudnál.

nem kell ehhez lerombolni a bankrendszert, a szabad gazdaság keretein belül eldőlhet, van-e igény egy ilyen bankra. Én attól tartok, nem lenne, de ez ne tartson vissza senkit.

dr. _mmm_ 2010.11.30. 23:05:40

@johevi: Ez butaság.. ha mindenki felugrik akkor pont nem történik semmi mivel a föld ellentétes oldalain lévő erők hatástalanítják egymás.
Ám ha csak az egyik felén ugranak fel.. :))

OftF 2010.11.30. 23:18:18

Még ha működne is, akkor mi történik? Kiveszem a pénzem, aztán dobhatom ki az egészet a kukába, amikor összeomlik minden.

sanya64 2010.11.30. 23:18:41

Ha aznap télleg mindenki kiveszi pénzecskéjét a bankokból, a zsebtolvajoknak előrehozott karácsonyuk lesz... )

vagy eleve ők találták ki ezt a marhaságot... ))

mindenOK (törölt) 2010.11.30. 23:23:05

Én pont most szüntettem meg a számlámat, de nagyon nem szerettek érte. Ha nem vonogattak volna ész nélkül mindenféle költséget, akkor még maradhatott is volna a dolog, de így bukta a kedves bank a pénzemet. Ha meg később akarok valamit pénzügyileg parádézni, még mindig ott lesz a párom számlája.

nevetőharmadik 2010.11.30. 23:34:43

Hát ekkora hülyeséget is régen hallottam! Importáljuk őket a kormányba! :D

A80 2010.11.30. 23:35:24

Mellesleg a banknak kettő funkciója van:
-tranzakciókat bonyolít, ebben nincs semmi ördöngösség, egy mobilszolgáltató is ugyanezt csinálja csak ott nem utalás van, hanem hívás.
-a szabad forrásokat újra elosztja. Betétet fogad el azoktól, akiknek szabad pénze van és kihelyezi azoknak akiknek nincs, úgy, hogy közben a két felet függetleníti egymástól, akkor is visszajár a betét, ha a hitelt nem fizetik.

1. egy ilyen roham nem a bankokat hanem az egész ország gazdaságát veszélyeztetné. ez
2. a kisemberek rohama még akár eredménytelen is lehetne, rájönnének saját jelentéktelenségükre. Ugyanis vannak bent olyan betétek is, amiket egyszerűen nem lehet visszahívni, a nagyvállalatokkal nyilván a kormány és az adott bank önállóan tárgyalna, és vannak akik százmilliókat tartanak bent, ők meg szoktak gondolkodni is és eszük ágában sincs szatyorban hazavinni ennyi lóvét...
3.A kormánynak és a jegybanknak pedig számtalan eszköze van, hogy visszaszedje az elvitt pénzt, illetve el is értéktelenítheti azt, ha éppen arra vágyik.

Vegyétek már észre, a pénz csak egy játék, és a játékszabályokat mindig a jegybank hozza. Ha valami gáz van a pályán, akkor egyszerűen lefújják a mérkőzést, vagy megváltoztatják a szabályokat.

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2010.11.30. 23:47:00

@A80: Amit tényleg érdemes tudni, hogy a bankok nem csak a betett pénzzel gazdálkodnak, hanem ennek akár többszörösével anélkül, hogy emögött igazi fedezet állna. Akit a részletek érdekelnek, itt olvashat róla:
en.wikipedia.org/wiki/Fractional-reserve_banking

Innentől kezdve tényleg van értelme annak, hogy a befizetett összegeket kivegyük, mert ez arra fogja kényszeríteni a bankot, hogy a kintlévőségeit visszahívja, hiszen törvény kötelezi erre.

Az, hogy ekkor ki megy tönkre, az már megint más kérdés...

tucano 2010.11.30. 23:47:15

Most találkoztam egy holland párral, mesélték, hogy milyen érdekes készpénzzel fizetni, mert olyat ők hónapokig nem fognak kézbe, mert mindent kártyával (kártyákkal) intéznek.

boldogok_a_sajtkészítők 2010.12.01. 00:19:12

hál' istennek hogy ennyi okos ember van, mi lenne velünk nélkülük!

Egyébként biztos arra is gondoltak az okosok, hogy ezzel egyidőben a fennálló hiteleiket (lakás, autó, mifene) is egyösszegben visszafizetik, ugye? :)

gitáros 2010.12.01. 00:28:36

@Énvezettem?:
Bocs, blogger, de ez az egész hatalmas ökörség legalábbis wmiki kommentelő kartárs szellemi magasságaiban lebeg. Szólok is neki, hogy Pilu múltkori posztja után itt a következő, amelyikkel nagyon tud majd azonosulni...

mindenOK (törölt) 2010.12.01. 00:30:18

Úgy látszik kezd kibontakozni egy 'szar a rendszer, de a fejünkre nőtt, ezért szolgáljuk' típusú beszélgetés.

A80 2010.12.01. 00:38:07

@Énvezettem?: Tisztában vagyok azzal, hogy a kereskedelmi bankok képesek pénzt teremteni, de ez a pénzteremtés alapvetően arról szól, hogy megtöbbszörözik a jegybanki pénzt. (pénzmultiplikátor) A fedezetről meg annyit, hogy a jegybanki pénz mögött sincs már egy jó ideje fedezet, nem lehet aranyra átváltani stb. Kiemelném, hogy az M1-ben szereplő készpénz nem azonos a ténylegesen kinyomtatott készpénzzel, csak a forgalomban lévő készpénzt jelenti, klasszikus makró vizsga kérdés, hogy az ATM-ben lévő készpénz forgalomban van-e, a válasz "NEM".

Elég jelentős fizikai készpénzkészletei vannak az MNB-nek, pontosan ilyen és hasonló esetekre, olyan meg nincs, hogy minden pénzt kiveszel a bankból. Pl. "A" vállalat kifizetné német szállítóját, 5 millió EUR-t akar átutalni forint számlájáról. Szerinted ezt egy zsák készpénzzel a széfjében mégis hogyan fogja megcsinálni? Vagy egy nagy cég holnap bért akar fizetni. Nem fogja készpénzben odaadni, egyszerűen erre nincs felkészülve és jelentős költséggel is járna.

Ezen felül felhívnám a figyelmet arra a gyakran elfeledett tényre, hogy a banki pénzteremtést nem csak a kötelező tartalék befolyásolja. Van nekünk egy 8%-os minimum tőkemegfelelési mutató, ami azt jelenti, hogy a bank saját tőkéjétől is függ a hitelezés maximuma. Tényleg nagyon leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy saját tőkéjének 12,5-szeresét tudja kihelyezni csak. (ezért veszélyes ha egy bank veszteséges, mivel ez visszafoghatja a hitelezését)

A veszélyes pénzügyi lufik nem klasszikus hitel/betét tevékenységből keletkeztek, és alapvetően befektetési bankok fújták nagyra a tőkepiacon. A nagyon kockázatos, felelőtlenül kihelyezett jelzáloghitel portfoliót mérlegen kívülre helyezték, ún. SPV -be (Special Purpose Vehicle), mellérakták a hitelminősítő cégek jó minősítését (ami egy hazugság volt legtöbbször) és feldarabolva eladták a tőkepiacon. Ilyen Magyarországon nem volt, az EU-ban se volt jellemző, a baj ott kezdődött, hogy ilyen toxikus eszközökkel az európai bankok is rendelkeztek, ugyanis vettek belőle és senki se tudta, hogy kinél mennyi van. Persze amikor aztán összeomlott a gazdaság, akkor számtalan hitel egyéb hitel is bedőlt, extra nagy veszteségeket keletkeztetve, és így elindult a dominó-effektus.

A80 2010.12.01. 00:42:22

@mindenOK: Nem szar, csak nagyon elvont és bonyolult, és nagyon kevesen értik, hogy pontosan hogyan működik. Ezt a helyzetet Abszurdisztánban az is tetézi, hogy a kedves politikusok sokszor szándékosan hülyeségeket beszélnek. Azt még sokan elhiszik, hogy "mi nem fogunk lopni", de az olyan jellegű kijelentéseket, hogy "lapos a föld" jobb lenne mellőzni, mert csak a lakosság elhülyüléséhez és összezavarásához vezet, persze lehet, hogy ez is cél.

insert random 2010.12.01. 00:42:42

Pontosan hogy is működnének ezek a polgári bankok? Miből fizetnének kamatot, ha csak ott ülne bennük a pénz? Ha meg nem fizetnek, mire lennének jók? Akkor inkább veszek magamnak egy széfet és otthon tartom kp.-ban...

A80 2010.12.01. 00:51:34

Ja, és ha nagy a zavar a pénzügyi rendszerben, még mindig ott van a quantitative easing, mint eszköz, erről egy nagyon jó kis videó itt található:

www.youtube.com/watch?v=PTUY16CkS-k

mindenOK (törölt) 2010.12.01. 01:02:11

@A80: Létezik-e visszaélés a rendszerben? (Pénz, mint adósság? Levegőpénz?)
Létezik-e rendszerszintű hiba? (Kamatos kamat?)

Ha igen, hogyan lehetne ezeket a dolgokat kiküszöbölni?

A80 2010.12.01. 01:18:42

@mindenOK: Igen, vannak zavarok, amik ráadásul globálisak, az biztos. A kiküszöbölést sokan sokféleképp képzelik el, de az biztos, hogy nem jó ötlet, hogy menjünk vissza 100 évvel, mert akkor még nem voltak ilyen problémák.

Egy jegybank meg bármikor el tudja venni annak a készpénznek az értékét, amit a kezedben tartasz, ez már 50 éve is tökéletesen működött, úgy hívják, hogy hiperinfláció.

igyugyaz 2010.12.01. 01:29:23

@Énvezettem?: Ha a bank a kintlevőségeit visszahívja akkor már csak trezorként funkcionál. Ezt nem kell újra feltalálni, ha fizetsz kaphatsz egy dobozt egy páncélszekrényben és a pénzed nem kamatozik. Ha ez tetszik senki nem tart vissza. Amúgy a bankrohamok tényleg mindig az átlag embernek segítettek a legtöbbet, elég csak a nagy gazdasági világválságra gondolni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.12.01. 04:44:42

Minden ellenkező híreszteléssel szemben az emberek nem a kamatért tartják bankban a pénzüket, hanem csak azért, mert a munkáltatójuk nem hajlandó pénzben kifizetni a bérüket, hanem csak banki átutalással. Ehhez pedig szükséges, hogy a dolgozó bankszámlát nyisson, ha tetszik neki, ha nem. (Ha nem tetszik neki nem lesz a munkahelye.)

A kapott kamat eleve annyira kevés, hogy a számlával kapcsolatos mindenféle mondvacsinált költségeket sem fedezi, (számlavezetési díj, zárlati díj, készpénzfelvételei jutalék, stb. stb. ráadásul ha esetleg bankban akar ügyintézni az még drágább. Ez valami szóbaállási díj.)

Tehát az van, hogy valójában a betétes fizet azért, hogy bankban tarthassa a pénzét.

---

A megoldani kívánt probléma elég bonyolult, nem szabadna hagyni, hogy a bankok sokszor annyit hitelezhessenek mint amennyi saját tőkéjük és betétjük van.

De erre a vázolt módszer nem megoldás.

Ahhoz tartós bojkott kellene, de mint írtam ezt a többség nem teheti meg.

Ráadásul ha a számlapénz helyett növekedne a készpénz jelentősége - aminek szintén nincs fedezete - akkor az csak felhívás lenne az állam számára, hogy tovább és jobban rontsa a pénzt.

A pénzrontásból ugyanis az államnak van haszna.

Nem tudom, hogy lehetne megdönteni ezt az adósságpénz halmozásra épülő közgazdasági rendszert.

Az rosszabb lesz, ha magától dől össze.

zeta 2010.12.01. 06:53:22

"alapkövét próbálja meg térdre kényszeríteni"

ideáig olvastam. képzavar-gyárosok

Link Elek 2010.12.01. 06:57:36

meglepodnek, ha 1000 ember kovetne ezt a hulyeseget. inkabb 10-20 korul lesz.
ha valakinek nem tetszik a penz, legeyn szegeny. vannak meg szabad helyek a hidak alatt...

Platon 2010.12.01. 07:02:06

Kezdetnek ajánlott olvasmány: Széchenyi István, Hitel

Ekkora demagóg hülyeséget is régen olvastam.
A pénzmultiplikátor hatás mint negatív dolog.... Hááát. Egyszerűen gyönyörű nagy ökörség. Rendben tiltsuk be. :D Aztán te leszel az első aki itt fog nyavalyogni hogy 1, negatív kamatot kapsz a bankban elhelyezett pénzedre, 2, Nuku hitel. De semmire sem. 3, Bedőlt gazdaság, nyomor érkezik.

Gratula.

kukatr 2010.12.01. 07:14:21

@mindenOK: Két variáció:
a, felszámolni
b, olcsó, nagy mennyiségű energiaforrást találni. Az se baj, ha végtelen sok van belőle.

Jelenés 2010.12.01. 07:25:28

Az fasza amikor mindenki kiveszi a pénzét a bankból, mondjuk Magyarországon, aztán elújságolná valakinek mobilon, de összeomlott a mobilkommunikáció. Tankolna a kocsijába, de nem tudott utalni a kutas, nincs benya. Fog egy taxit, de az már csak eurót fogad el, forintot nem.

Megpróbálná átváltani, de a bank bezárt...

Megy a valutaűzérhez aki átváltja. Drágábban mint a bank. Majd szüksége lesz hitelre, de a szomszéd THM-je magasabb, mint a banké volt.. stbstbstb

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2010.12.01. 07:41:46

@A80: Ami nem fér a fejembe, az a következő. A bank kitesz 12-szer annyi pénzt, mint amennyi van, te felveszed a hitelt, s veszel rajta házat. Fizeted a részletet, de ha netalántán beledőlnél valami oknál fogva, akkor a bank viszi a házat. De elvileg olyan pénzen vetted, ami nem létezik, és a bank is olyan pénzen kobozza majd el, ami nem létezik.

Akkor most a banknak van egy háza ingyen, nem?
Hogyisvanez?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.01. 07:48:15

Az ötlet amúgy tetszik, csak akkora tömegeket nem lehet megmozgatni, amekkora ehhez kellene.

Meg az emberek nagy része kényelmesebb annál, minthogy tegyen is ezért.
És ráadaásul mi lenne utána? Semmi. Nem működnének a dolgok, a kényelmes kis nternetezős, nagyautózós, teefonálgatós világnak vége lenne egy darabig.

A politikai körök észheztérése? Nekik meglenne akkor is a nagy jó, szóval szarjék azok le a világ népességét magasról.

Annyiban igaz a post, hogy a világ pénzének nagy része nem létezk, ez volt a válság lényege is, és addig nem is fog semmi megoldódni, amíg
1. A nem létező pénzből gründolt cégek csődbe nem mennek
2. Az esztelen növekedés lesz a lényeg. Nem lehet mindig csak nőni. A fenntartható fejlődés meg egy lehúzás, lufi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.01. 07:49:38

@Énvezettem?: Van, de mivel a bank is nem létező pénzből vette, tőle is el fogják venni, azok, akinek valóban van pénze...
...de kik is azok...?

...lehet, hogy senki?

...lehet, hogy a világ egy kibaszott kurva nagy körbetartozás?

különvélemény 2010.12.01. 07:50:42

Nem a bankokat kell tönkre tenni, bőven elég lenne betiltani minden tisztán spekulatív jellegű pénzügyi terméket.

Ja, hogy akkor a Goldmanék és társaik nem keresnék xarrá magukat?

flimo13 2010.12.01. 08:01:15

Bazzeg aki ezt kitalálta annak tarkólövést..

rkozmix 2010.12.01. 08:15:43

Aki ezt kitalálta, az valszleg nagyon okosan tette, csak nem a bankok ellen, hanem a nagybankok érdekében

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2010.12.01. 09:04:18

@rkozmix: Hát igen, a kis bankok tönkremenetele általában a nagyoknak kedvez. Innentől kezdve már csak egy lépés egy globális conspiracy theory...

venszivar 2010.12.01. 09:48:22

Úgy egy hónapja ki akartam venni az OTP-ből az összes pénzem.DIREKT elmentem egy fő fiókhoz!Olyan képet vágtak,hogy azt hittem orvost kell hozzájuk hívni.Az ügyintéző srác elkezdett kérdezősködni,hogy ezt miért teszem?Mondtam neki,hogy szalonnát akarok sütni,kell a gyújtós.Erre odahívott egy idősebb nőt s olyan konzultációt rendeztek,mintha szív műtétet végeznének.Most,mint a gyerekek,megesküszöm itt,hogy RÁJUK ÜVÖLTÖTTEM,hogy adják ide a pénzem !!!Az éppen mögöttük(úgy 2m-re)ülő őr felugrott,de kuss volt neki.A srác elment s úgy 9-10 perc múlva került elő,de mint ha a fogát húzták volna!Aztán engem húztak még le,mert mivel nem volt nálam a bank kártyám,így sokkal többe került a kivét!Gondolhatjátok SOHA TÖBBÉ EGY VASAT SEM rakok az OTP-be !!!!Inkább otthon "rothadjon",mint a csányinál.

nagybela2 2010.12.01. 10:01:56

a Mikulásnak kell az a rengeteg kp :))

OlcsoJanos 2010.12.01. 10:17:10

Nem keszpenzben kivenni kell a beteteket, hanem atutalni egy etikusan mukodo penzintezetnel vezetett szamladra. A havi fel szazalek folyoszamlakamat helyett csak negyedet kapsz, ennyit meger.
Penzugyi szolgaltatasokra (atutalas fogadasa es inditasa, kartyas fizetes) szukseg van, mert a 21. szazadban keszpenzzel rohangalni kicsit kenyelmetlen, masreszt hacsaknem aranypenzekrol van szo, ugyanugy a fikcionalis bankrendszer resze (fiat currency).

Ha meg nincs ilyen penzintezet, de igeny lenne ra, akkor alapitani kell egyet.

Ennel mar csak egy kifizetodobb lehetoseg van az adott szituacioban: alapitani egy ugyanolyan geci bankot mint az osszes tobbi, csak etikuskent reklamozni :-)))

OlcsoJanos 2010.12.01. 10:55:41

Szerintem Magyarorszag bizonyos szempontbol mar most is nagyreszt igy mukodik:
A multik es a kozalkalmazottak kivetelevel mindenki minimalber korul van bejelentve, a fizetese nagyjat zsebbe kapja, keszpenzben. Amit gondolom ugy is kolt el. Aztan a boltos, a benzinkutas, az epitesivallalkozo ha nem tudja kozvetlenul zsebretenni, akkor egy rovid idore megmutatja a penzt a nemzetkozi bankrendszernek, amig el nem tunteti, es ki nem nyeri megint feketen, keszpenz formajaban.
Persze a penz egy resze multikhoz folyik, de ok lenyegeben ugyan ezt csinaljak a penzzel, csak vettek ra torvenyt valami banankoztarsasagban, hogy legalis legyen.

Mr.AT 2010.12.01. 12:38:45

Ennél demagógabb és primitívebb kezdeményezést keveset láttam, kb. mintha egy kétéves gyerek találta volna ki.

Csak egy, a felmerülő 50 alapszintű kérdésből: a kivéttel párhuzamosan a sok felmondott hitelt is vissza tervezik fizetni a nagyokos főszervezők, ugyebár? Mikor a tökéletesen tőkehiányos országok (itt is sikeresen az élen járunk) valamennyi érintett állampolgára és cége (~99,9%) szembesül azzal, hogy felmondják 15 meg 30 napra a teljes hitelét, akkor mi lesz?

Villa, kés, tűz, pénzügyi alapgondolatok gyerek kezébe nem valók. Először olvasni kellene megtanulni, ajánlanám rögtön pl. Széchenyitől a Hitelt kezdésnek.

A80 2010.12.01. 13:05:00

@venszivar: Bármelyik fiókba elmehettél volna, ha a nagy(?) összegű felvétet előre bejelented. Ha meg átutalod DIREKT-en, akkor nem kérdeznek semmit és olcsóbb...

különvélemény 2010.12.01. 13:36:06

@OlcsoJanos: "Nem keszpenzben kivenni kell a beteteket, hanem atutalni egy etikusan mukodo penzintezetnel vezetett szamladra. A havi fel szazalek folyoszamlakamat helyett csak negyedet kapsz, ennyit meger."

Negyed százalék?
Nem akarok reklámozni, de:
Éves kamat 1 – 500.000,- Ft 2,50%
Éves kamat 500.000,- Ft felett 4,75%
Kamatszámítás: napi
Számlavezetési díj: ingyenes
Havi számlakivonat küldése: ingyenes
Utalás: ingyenes
Készpénzfelvétel Volksbank által üzemeltetett ATM-ből 50,- Ft/alkalom
Bankkártya éves díj: ingyenes

www.axabank.hu/download/1038/1038_105_hird_kamathozo_axa_101130.pdf

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.01. 15:17:03

@OlcsoJanos: Etikusan működő pénzintézet? MUHAHAHAHAHAHAHA :D

A80 2010.12.01. 18:19:15

@Énvezettem?:
1. A Bank alapvetően a betétesek pénzét teszi ki, a saját ahhoz kell, hogy a veszteségeket fedezze belőle.
2. Minden pénz ami vagyontartási eszköz ÉS értékmérő ÉS forgalmi eszköz.
3. A papíralapú pénz (nincs mögötte arany, vagy egyéb fedezet, mint az árupénznél) egy állami döntés eredménye.
4. Ha az adott ország pénze így vagy úgy problémássá válik, akkor már az ott lakók se akarják elfogadni, így elveszti a forgalmi eszköz funkciót és keresnek egy másik pénzt, pl. Jugoszláviában a hiperinfláció idején ez volt a német márka. Később pedig Montenegro nem is akart bíbelődni saját pénzzel, így fogták és teljesen illegálisan (ECB engedélye nélkül) bevezették az eurót...

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2010.12.01. 20:42:57

@A80: Azt értem, amit írsz, csak azt nem, hogy ha a banknak lehet 10-12-szer annyi pénzt a piacra dobnia, mint amennyire a befizetések alapján lehetősége lenne, akkor végeredményben csak levegőt ad hitelként (vagyis még azt sem), és ha te becsődölsz, akkor a semmi ellenértékeként fogja a házat elkobozni. Ami azért nem finom.

Vagyis a bank nem csak a betétesek pénzével, hanem az általa begyűjtött pénz többszörösével "kereskedik". Szóval akkor honnan tudom, hogy a nekem adott hitelre volt fedezete, vagy a szomszédnak adott hitelre? Egyáltalán, miért legális ez???

erdészpista 2010.12.04. 20:58:44

@Énvezettem?: Kurvára félreérted a fractional reserve banking-et. Nem azt jelenti, hogy a bank a betétek többszörösét használhatja, hanem hogy a betétek egy részét el kell helyezni a nemzeti banknál letétnek, pl 20%-ot, és a többit fektetheti be. Pénzt a sima bankok nem csinálhatnak, csak a nemzetiek/központiak. Az a 20% biztosítja, hogy ha egyszerre sokan akarják kivenni a pénzt, akkor legyen miből.

Ha meg "biztonságban" akarod tudni a pénzed, bérelj széfet vagy vegyél aranyat és tedd a párna alá. Ja hogy kamat meg hitel is kéne? Annak kérem ára is van...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.12.07. 06:06:13

@Énvezettem?: Majdnem így van.
A banknak el kell adnia azt a házat, hogy a pénzéhez jusson.

Egy hitel lejártakor a semmiből teremtett tőke eltűnik, kivonódik a rendszerből.
Csak a kamat, a haszon lesz a bank pénze, nyeresége.

A bank teremthet a semmiből pénzt, ha akad aki azt hitelként felveszi.
De miután visszafizette, eltűnik a teremtett pénz. A kamat viszont megmarad a banknál.
Ha nem tudja visszafizetni, de vett érte egy házat, ami a banké lesz, akkor a bank előbb eladja a házat és abból rendezi a hitelt. Tehát nem lesz a banknak háza.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.12.07. 06:23:09

@erdészpista:
Nem így van.

Betesz A egymillió forintot a bankba. A bank befizeti az 5 (és nem 20) százalék kötelező tartalékot az MNB-be aztán kölcsönadja a maradékot 950 000-et B-nek.
Itt azt kell rögtön észrevenni, hogy attól még, hogy B kapott 950 000-et hitelbe A számláján továbbra is ott az egymillió.

B vesz a hiteléből egy autót C-től.
C fogja a 950 000-et és beteszi a bankba.
A bankban így már 1 950 000 forint betét van. 5% az MNB-be, majd a maradékot 902 500 forintot kölcsönadja D-nek.
D vesz érte egy akármit E-től.
E fogja a 902 500 forintját és beteszi a bankba. Máris 2 852 500 forintnál tartunk.
Tudod követni?
És így tovább.

Mire ez a folyamat véget ér, addigra az egymillió forintból lesz húszmillió forint.
Ki hozta létre? A kereskedelmi bank, akkor amikor hitelt adott B-nek, D-nek F-nek, H-nak stb.
Miből? A semmiből.
Hogyan? A banki alkalmazott bepötyögte a billentyűzetén B, D, F, H stb. számlájára.
Meddig létezik az így teremtett pénz? Ameddig vissza nem fizetik a hitelt. Akkor a teremtett tőke eltűnik, de a kamat, amit a teremtett pénzre szedett a bank, az nem, az a banké.

A forgalomban lévő pénz döntő többségét, ami számlapénz azt nem az MNB, hanem a kereskedelmi bankok teremtik a fent vázolt módon.

Az MNB a bankjegyeket és az érméket hozza forgalomba, ami már csak egy töredéke a forgalomban lévő összes pénznek, amelynek a nagyobb része számlapénz.
süti beállítások módosítása