Nem bírom megállni szó nélkül, hogy az iWiW lassú de biztos ki- vagy elmúlásáról írjak. A posztok tele vannak annak tárgyalásával, hogy az új dizájn most miért jó vagy rossz, és miért érkezett későn, vagy miért (nem) mentheti meg az iWiW-et.
Csakhogy az egész teljesen jelentéktelen, az iWiW-vel együtt.
Emelje fel a kezét, aki azt hiszi, hogy az iWiW valós, használható alternatívája a Facebooknak. Emelje fel a kezét az, aki azt hiszi, hogy az iWiW infrastrukturája, fejlesztőgárdája, fejlesztési üteme, anyagi háttere, hirdetői és felvevő piaca fel tudja venni a Facebook-kal? (S itt szabadon lehet párhuzamot vonni az akadozó, csigalassú, irritálóan megbízhatatlan indavideo és a YouTube között...)
Érdemes utánanézni a Facebook pénzügyi hátterének és statisztikáinak, már csak a tanulság kedvéért is. Több, mint 500 millió felhasználó, és több, mint 1.1 milliárd dollárnyi bevétel. Ez 200 Ft-os árfolyamon számolva (az egyszerűség kedvéért) 2.2 billió forint (2200 milliárd Ft).
Ebből finanszírozza a Facebook a fejlesztéseit, a szerverparkját, rendszergazdáit, és így tovább. Ekkora előnyt akármilyen és akármekkora találékonysággal sem lehet ledolgozni, vagy csak akkor, ha nem egy ilyen gorilla ellen száll az ember a ringbe, hanem valamilyen új területen. Talán az iWiW-et is megmenthetné, ha specializálódna. Kevesebb, de valószínűleg a jelenlegieknél jobban ragaszkodó, összezártabb közösségek felé kellene orientálódnia. Gay scene anyone?
A Facebook-kal való versenyt az iWiW nem elvesztette, ebbe a versenybe az iWiW be sem szállt.
Nyugodjék békében.