Olvasom a Time magazinban, hogy milyen jó, ha a dolgozó örül, mert akkor mindenki örül, és:
When people come with spring in their step, chances are they do their jobe with more gusto, stick around an hour longer, go that proverbial extra mile --- all of which boosts productivity and filters to the bottom line. Right?
WRONG! Hányszor kell még elmondani egy vezetőnek, hogy ha valaki egy órával tovább marad, az nem a termelékenységet növeli, hanem a ledolgozott órák számát, csak a nagy lelkesedésben nem kér érte túlóradijat. Ettől csak addig lesz jobb, amig a kedves dolgozó nem kezdi el tartani a markát (mellesleg jogosan).
Termelékenység növelésnek az számit, ha a kedves kizsákmányolt ugyanannyi idő alatt többet tesz az asztalra, és nem az, ha tovább dolgozik a szerencsétlen megfelelő ellenszolgáltatás nélkül. Ettől tényleg csak a bevétel növekedhet, nagy hangsúllyal a -het-en.
Mellesleg, ha lelkes a kedves dolgozó, akkor lehet, hogy tényleg inkább a saját termelékenységét növeli, de gondolom legtöbbször ez nem a saját akaratán múlik. Ahogy ezt már néhányan helyesen megfogalmazták, szakemberek esetében a vezető feladata rendszerint nem az, hogy lelkesitsen, hanem hogy ne álljon az útba...