HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Csak keményen az autógyártókkal

2008-nov-21 | 325. nap |  Énvezettem?

Szerintem nem kellene ennyire puhakezűen bánniuk a kormányoknak az autóiparral. Értem én a nótát, hogy sokan dolgoznak közvetlenül vagy beszállítóként az autóiparban, de hát mindenki vessen magára, amikor pályát választ, és átképezni is lehet, ha tényleg lócseccsé válik a víz bor helyett.

Mit kezdjünk az autóiparral? Az amerikai Detroit Hármas - ami ugye a Nagy Hármas, the Big Three, nevet viselte addig, amíg a Toyota bele nem lépett a tortába, és fenekelte el sorra mind a hármat - felett tényleg leáldozott az idő...

Szerintem nem kellene ennyire puhakezűen bánniuk a kormányoknak az autóiparral. Értem én a nótát, hogy sokan dolgoznak közvetlenül vagy beszállítóként az autóiparban, de hát mindenki vessen magára, amikor pályát választ, és átképezni is lehet, ha tényleg lócseccsé válik a víz bor helyett.

Mit kezdjünk az autóiparral? Az amerikai Detroit Hármas - ami ugye a Nagy Hármas, the Big Three, nevet viselte addig, amíg a Toyota bele nem lépett a tortába, és fenekelte el sorra mind a hármat - felett tényleg leáldozott az idő. Minőségileg gyenge, dizájn szempontjából meg egyenesen ronda autókat gyártanak, és mindig is abban bíztak, hogy majd a kisteherautó eladás fenntartja a mostani állapotot. Hát nem.

Le velük. Vagyis hát a GM esetében már nehezen lehetne lejjebb, de ki bánja?

Főleg azért is le velük, mert ha kisegítik őket közpénzen, akkor az európai autógyártók lesznek a következők a sorban, nem csak azért, mert nem megy olyan jól nekik, hanem azért is, mert miért ne.

Sajnos politikai okok miatt nagyon valószínű, hogy nem engedik majd őket egy perc alatt elvérezni, márcsak azért sem, mert az is pénzbe kerülne (ami mondjuk egyből az ellenérv is, ha mind a két opció pénzbe kerül, akkor miért nem fejezzük be ezt a fejezetet, és akkor nem kellene majd később tovább erőlködni megint).

Viszont, ha mégiscsak adunk nekik közpénzből, akkor itt az ideje keményen megszabni, hogy mit is csináljanak. A legnagyobb fenntartásom ezzel kapcsolatban csak annyi, hogy valószínűleg majd hibrideket akarnak velük gyártatni, a la Toyota Prius, pedig hát az, mint ahogy Jeremy Clarkson azt már nagyszerűen prezentálta, a kevésnél is kevesebbet ér. A Priusok túl sokat fogyasztanak (egy 1.4-es dízel Panda kevesebbet), és rengeteg energiába kerül az előállításuk, vagyis nem generálnak kevesebb széndioxidot a teljes életük során, mint egy kisautó.

Vagyis a drasztikus pénzügyi beavatkozással ugyanilyen drasztikus változásra kellene az autógyártókat kényszeríteni. Valami újra, igazán újra volna szükség. Mondjuk egy továbbfejlesztett, kondenzátoros, legalább 500 km hatótávolságú, 5 perc alatt feltölthető valamire. Amire, ha lenne, már nehezen lehetne nemet mondani, feltéve hogy nem egy Detroit-i dizájner tervezte...

Címkék: gazdaság külföld autó

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr191926065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása