HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Hibrid, schmibrid

2009-már-10 | 68. nap |  Énvezettem?

Kimentek a hibridek a divatból Amerikában az index.hu szerint. Az alacsony benzin árak miatt egyre kevesebbet vesznek a hibrid hajtású autókból világszerte.

Nagyon helyes.

Idáig sem volt sok érdemleges technológiai előnyük a hibrid autóknak, csak a zöldfejjel megáldott tudatlanok vették (beleértve a sok hollywoodi filmsztárt is). 

Vegyük sorba a tényeket. A hibridek előállításához...

Kimentek a hibridek a divatból Amerikában az index.hu szerint. Az alacsony benzin árak miatt egyre kevesebbet vesznek a hibrid hajtású autókból világszerte.

Nagyon helyes.

Idáig sem volt sok érdemleges technológiai előnyük a hibrid autóknak, csak a zöldfejjel megáldott tudatlanok vették (beleértve a sok hollywoodi filmsztárt is). 

Vegyük sorba a tényeket. A hibridek előállításához sokkal több energiát kell befektetni, mint a hagyományos autókéhoz. Ez lényegében a nikkel-fém hidrid alapú elemek gyártása miatt van, amelyet a Toyota Prius esetében is alkalmaznak. Amikor a The Daily Telegraph és az angol kormány (Government Car Service) rákérdezett, hogy hogyan is áll a Prius-szal elérhető tényleges széndioxid kibocsátás beleértve az elemek előállítását is, a Toyota csak mélyen hallgatott. És még mindig hallgat, legalább is a Wiki szerint

Ráadásul életszagú körülmények között a Prius nagyon nem hozza a gyári fogyasztási adatokat. A TopGear egy érdekes kísérletet hajtott végre. Azt mérték, hogy életszerű helyzetben mennyire üzemanyag takarékosabb egy Prius mint egy, mondjuk a játék kedvéért, BMW M3-as. Ezt ugy szimulálták, hogy a Prius-szal tíz kört végighajtottak a tesztpályájukok (gyorsítás, fékezés, kanyar, gázadás, kanyar, és így tovább), az M3-sal pedig csak annyit tettek, hogy lépéstartottak a Prius-szal amögött haladva.

Tíz kör után megmérték az üzemanyag fogyasztást, és lőn, az M3-as nagyjából egy decinyivel fogyasztott kevesebbet. Vagyis, ha az ember tojással a lába alatt vezeti a Priust, akkor lehet, hogy kicsivel kevesebbet fog fogyasztani, de normális vezetés mellett egyáltalán nem.

Hogy miért? Mert a termodinamikát nem lehet ilyen könnyen megerőszakolni. Igaz ugyan, hogy a Priusban kisebb motor van, de az igencsak nehéz elemeket és az villanymotorokat is cipelni kell.

Innentől kezdve, ha semmi más alapján, csak a gyári széndioxid kibocsátási adatokat nézve választunk egy másik autót, legyen mondjuk a Fiat Panda 1.4 dízel, akkor nincs is azon mit csodálkozni, hogy normális vezetési stílus mellett a Panda kevesebbet fog fogyasztani (kevesebb széndioxidot fog kibocsátani), de emellett sokkal élvezhetőbb lesz majd vezetni, hiszen kisebb önsúly mellett nyomatékosabb a motorja.

Ha pedig a Prius még egy Pandát sem tud lekörözni, akkor tényleg valami komoly bajnak kell lennie valakinél a felsőbb regiszterekben, hogy mégiscsak Prius-t vegyen.

Címkék: gondolat autó technika

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr911926150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása