Kimentek a hibridek a divatból Amerikában az index.hu szerint. Az alacsony benzin árak miatt egyre kevesebbet vesznek a hibrid hajtású autókból világszerte.
Nagyon helyes.
Idáig sem volt sok érdemleges technológiai előnyük a hibrid autóknak, csak a zöldfejjel megáldott tudatlanok vették (beleértve a sok hollywoodi filmsztárt is).
Vegyük sorba a tényeket. A hibridek előállításához...Kimentek a hibridek a divatból Amerikában az index.hu szerint. Az alacsony benzin árak miatt egyre kevesebbet vesznek a hibrid hajtású autókból világszerte.
Nagyon helyes.
Idáig sem volt sok érdemleges technológiai előnyük a hibrid autóknak, csak a zöldfejjel megáldott tudatlanok vették (beleértve a sok hollywoodi filmsztárt is).
Vegyük sorba a tényeket. A hibridek előállításához sokkal több energiát kell befektetni, mint a hagyományos autókéhoz. Ez lényegében a nikkel-fém hidrid alapú elemek gyártása miatt van, amelyet a Toyota Prius esetében is alkalmaznak. Amikor a The Daily Telegraph és az angol kormány (Government Car Service) rákérdezett, hogy hogyan is áll a Prius-szal elérhető tényleges széndioxid kibocsátás beleértve az elemek előállítását is, a Toyota csak mélyen hallgatott. És még mindig hallgat, legalább is a Wiki szerint.
Ráadásul életszagú körülmények között a Prius nagyon nem hozza a gyári fogyasztási adatokat. A TopGear egy érdekes kísérletet hajtott végre. Azt mérték, hogy életszerű helyzetben mennyire üzemanyag takarékosabb egy Prius mint egy, mondjuk a játék kedvéért, BMW M3-as. Ezt ugy szimulálták, hogy a Prius-szal tíz kört végighajtottak a tesztpályájukok (gyorsítás, fékezés, kanyar, gázadás, kanyar, és így tovább), az M3-sal pedig csak annyit tettek, hogy lépéstartottak a Prius-szal amögött haladva.
Tíz kör után megmérték az üzemanyag fogyasztást, és lőn, az M3-as nagyjából egy decinyivel fogyasztott kevesebbet. Vagyis, ha az ember tojással a lába alatt vezeti a Priust, akkor lehet, hogy kicsivel kevesebbet fog fogyasztani, de normális vezetés mellett egyáltalán nem.
Hogy miért? Mert a termodinamikát nem lehet ilyen könnyen megerőszakolni. Igaz ugyan, hogy a Priusban kisebb motor van, de az igencsak nehéz elemeket és az villanymotorokat is cipelni kell.
Innentől kezdve, ha semmi más alapján, csak a gyári széndioxid kibocsátási adatokat nézve választunk egy másik autót, legyen mondjuk a Fiat Panda 1.4 dízel, akkor nincs is azon mit csodálkozni, hogy normális vezetési stílus mellett a Panda kevesebbet fog fogyasztani (kevesebb széndioxidot fog kibocsátani), de emellett sokkal élvezhetőbb lesz majd vezetni, hiszen kisebb önsúly mellett nyomatékosabb a motorja.
Ha pedig a Prius még egy Pandát sem tud lekörözni, akkor tényleg valami komoly bajnak kell lennie valakinél a felsőbb regiszterekben, hogy mégiscsak Prius-t vegyen.