HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Formatervezés törvénnyel

2009-máj-03 | 122. nap |  Énvezettem?

Írja a totalcar, hogy a Mercedes tervezői még a jelenleginél is többet fognak a jövőben az autók formákával foglalkozni, mégpedig azért, mert a légellenálási tényező csökkentésével jelentős üzemanyagmegtakarítást lehet elérni.

Erről mindig az jut eszembe, hogy az EU törvények egyrészről mindenfajta CO2 kibocsátást csökkentő dolgokat írnak elő, másrészt viszont megkövetelik az első rendszámtábla jelenlétét is az autón. Azt pedig gondolom nem kell hosszasan ecsetelni, hogy egy lapos fémdarab az autó orrán nem igen tesz jót egyetlen formatervnek sem, a légellenállási tényezőről nem is beszélve.

Egy átlagos autónál az első rendszámtábla eltüntetésével körülbelül 2-4%-os üzemanyag megtakarítást lehetne elérni. Vagyis, ha az EU bürokraták igazán adnának valamit a páneurópai környezetvédelemre, akkor...

Írja a totalcar, hogy a Mercedes tervezői még a jelenleginél is többet fognak a jövőben az autók formákával foglalkozni, mégpedig azért, mert a légellenálási tényező csökkentésével jelentős üzemanyagmegtakarítást lehet elérni.

Erről mindig az jut eszembe, hogy az EU törvények egyrészről mindenfajta CO2 kibocsátást csökkentő dolgokat írnak elő, másrészt viszont megkövetelik az első rendszámtábla jelenlétét is az autón. Azt pedig gondolom nem kell hosszasan ecsetelni, hogy egy lapos fémdarab az autó orrán nem igen tesz jót egyetlen formatervnek sem, a légellenállási tényezőről nem is beszélve.

Egy átlagos autónál az első rendszámtábla eltüntetésével körülbelül 2-4%-os üzemanyag megtakarítást lehetne elérni. Vagyis, ha az EU bürokraták igazán adnának valamit a páneurópai környezetvédelemre, akkor egy egyszerű tollvonással (vagyis az első rendszámtábla eltüntetésével) a 2-4 %-kal egyenértékű CO2 kibocsátást lehetne elérni, mégpedig mindenféle befektetés nélkül. A járulékos CO2 megtakarításról (kevesebb rendszámtábla tartó gyártása, kevesebb rendszám gyártása) nem is beszélve.

Csak hát ugye akkor bizonyos országokban, ahol csak helyszíni bírságot tudnak a hatóságok kiszabni, nem lehetne egyből megbüntetni minden gyorshajtót.

Pedig erre is van megoldás. Nálunk is bevezették, hogy gyorshajtás esetén nem a vezetőt, hanem az üzembentartót büntetik. Innentől kezdve nincs apelláta arra nézve, hogy ki vezetett, hiszen a hatóságot nem is érdekli.

Akkor viszont minek az első rendszámtábla?

Az ezt eltörlő törvényel lehetne igazán csak formatervezni.

Címkék: autó környezet co2

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr801926177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása