HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

BKV és az én ötpontos javaslatcsomagom

2009-aug-09 | 220. nap |  Énvezettem?

Vitézy Dávid szerint egy homályos ötpontos javaslatcsomaggal kellene kezdeni a rendrakást a BKV-nál. Ahogy az index.hu-n írja, sajnos nem könnyű megtalálni a felelősöket, hiszen nagyon senki sem akar felállni, és a belső és külső tényezők (mind politikai, mind szervezeti) sorról sorra akadályokat gördítenek a felelősöket megtalálni akaró vizsgálatok elé.

A legnagyobb baj az ötpontos javaslatcsomaggal, hogy semmi konkrétumot nem javasol, csak célokat tűz ki és azokat is csak félig-meddig. Márpedig ezzel, ahogy Papp László Tamás is írja, semmire sem megyünk már, a helyzet ennél sokkal súlyosabb. A mostani, közpénzekkel folyó pazarlást meg kell szüntetni, mégpedig azonnal.

Mit hirdetnék én ahhoz, hogy a BKV-t és a többi a közvetlenül vagy közvetve (az önkormányzatok által) állami tulajdonban levő vállalatokat rendbeszedhessük?

Statáriumot.

Mégpedig a következő ötpontos csomaggal:

1. A közigazgatásban, a közvetlen vagy közvetett állami tulajdonú cégeknél (továbbiakban Cégek) dolgozók fizetését, munkaszerződéseik részleteit publikussá tenném.

2. Azonnali hatállyal újrapályáztatnám (külső és belső jelentkezőkkel) az összes 1 millió forint bruttó havi fizetésnél magasabb fizetésű állást. Az állás új betöltéséig felfüggeszteném a fizetésen felüli járandóságok kifizetését. Amennyiben megfelelő képesítéssel rendelkező alternatív jelentkező akad, a jelenleg érvényben lévő munkaszerződést a Cég egyoldalúan hatályon kívül helyezné, és a munkatörvénykönyvben leírt a közigazgatásban alkalmazott személyek munkaviszonyának megszünése esetére vonatkozó rendelkezéseit követné.

3. A Cégeknél dolgozók havi fizetésén kivüli juttatásaira (bónusz, végkielégítés, alkalmi juttatások és szerződésekból, stb. származó kifizetések) az egy hónapi bruttó fizetésen felül összegre 99%-os adót vetnék ki azonnali hatállyal, és 2009 január elsejétől kezdődően visszamenőleg is. Ennek be nem fizetése automatikus elbocsátással és az összes ezzel járó járulékos költségek kifizetésének megtagadásával (Azonnali Elbocsátás) járna.

4. A Cégek offshore vállalatokkal való üzleti kapcsolatait azonnali hatállyal megszűntetném. Amennyiben a jövőben ilyenek mégis alakulnak, a szerződést aláíró a Cégnél alkalmazásban álló személy(ek)től Azonnali Elbocsátással megválnék. Ezen felül ugyanezen személyek a szerződésben megszabott összeg és a havi nettó fizetésük arányának megfelelő hónapra kiterjedő, a közvagyon felelőtlen kezeléséért kapott felfüggesztett börtönbüntetésre ítélném.

5. A Cégek által igénybevett tanácsadói szolgáltatásokért kifizetett összegeket az ilyen szolgáltatásokat igénybevevő Cégen belüli szint vagy alintézmény éves költségvetésének 0.5%-ában maximalizálnám éves szinten. Ezenfelül, a Cég a szolgáltatás ellenértékét nem pénzben, hanem az ennek megfelelő adókedvezményben fizeti ki, vagyis az adótanácsadó cég nem pénzt kap, hanem az éves adóját csökkentheti ezzel az összeggel.

Hogy miért is tennék így?

Az első pont szükséges ahhoz, hogy az ország képet tudjon alkotni a mostani helyzetről, annak súlyosságáról, valamint alapfeltétele a másodiknak.

A második pont alapján a mostani kétes vagy aránytalan szerződések lehetnének megszüntethetők, az ezeket a múltban "kiharcoló" személyek pedig eltávolíthatók.

A harmadik a mai állapot rendezésére, a már kifizetett összegek nagyrészének az állami költségvetésbe való visszaforgatására irányul, valamint az ilyen excesszív kifizetések jövőbeli csökkentésére.

A negyediket gondolom nem kell nagyon taglalni, az offshore cégekkel a közigazgatás egyszerűen nem lehet üzleti kapcsolatban.

A ötödik pedig azon cégek "méregfogát" húzza ki, amelyek csak azért alakulnak, hogy a közigazgatási intézmények költségvetéséből minél nagyobb szeletet hasítsanak ki. Vagyis, ha ezen tanácsadó cégeknek nincs más, "rendes" bevétele a versenyszférából (ahol pénzzel fizetnek), akkor semmit sem keresnének.

Ettől talán javulna a helyzet, nem csak a BKV-nál.

Címkék: politika gondolat belföld adó közigazgatás autóbusz

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr281926219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fox · http://www.blogopedia.freeblog.hu 2009.08.11. 11:40:58

Nem ismerem pontosan a BKV költségszerkezetét, de valószínűnek tartom, hogy nem a felháborítóan magas felsővezetői fizetések és az arcátlan végkielégítések, és az ár-érték arányban minősíthetetlen szakértői szerződések taszítják a csőd felé a BKV-t. Nem elhanyagolható tételek, de a szakértőit kivéve valószínűsítem, hogy inkább erkölcsi, mint anyagi csődöt okoznak. Alvállalkozói szerződések, beruházások, megrendelések. Ezeket relatíve alacsony fizetésű emberek is tudják úgy intézni nem offshore cégekkel, hogy az előnytelen legyen a cég számára. Amúgy pedig - tudom, ezért a többség utálni fog - a cég szolgáltatása az anyagi helyzete ellenére nemzetközi összehasonlításban sem végzetes, de legalábbis nem rosszabb, mint amilyet az ÁTLAGOS ügyfele megérdemel.

Ismeretlen_122577 2009.08.11. 11:49:23

Hát, ki tudja, de itt határozott lépéseket úgy sem fognak bevezetni, mert a döntéshozók úgyis a haverjaikat, meg azoknak a haverjait ültetik ezekbe a zsíros pozíciókba.

Ismeretlen_1974 2009.08.11. 15:06:50

Jól hangzik, csak kár, hogy az első négy pont jogilag kivitelezhetetlen. (Nem vagyok jogász, de ezek nálam fennakadnának.)

Ismeretlen_87799 2009.08.11. 23:06:36

fox: elég nagy baj, hogy közel százmilliós végkielégítésekre futja annak az állami tulajdonban levő vállalatnak, amely képes éves szinten több tízmilliárdos veszteséget kitermelni. Szerintem alapvető dolog az, hogy veszteség esetén nincs se juti, se 13. vagy 14. havi fizetés, és az "menedzser" szerződéseket is újra szemügyre veszik.

Ismeretlen_87799 2009.08.11. 23:09:17

AnTalk: a statáriumban az a szép, hogy azt is lehet, amit amúgy nem lehetne. Azt pedig, hogy a mostani szerződések a napvilágra kerüljenek, nagyon könnyű elintézni, csak egy feledékeny alkalmazott kell, aki egy USB stick-en elhagy valamit egy szerkesztőség előtt... Szerintem már ez megérne egy misét, mert ugye a fogkrémet, ami már kint van a tubusból, elég nehéz visszanyomkodni.
süti beállítások módosítása