HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

A jobbratarts betart(at)ása

2010-ápr-11 | 100. nap |  Énvezettem?

Bünti egy jó poszttal indította a (választási) napot, amiben arról kérdezi az olvasóit, hogy ugyan mivel is vegyük rá a háromsávos autópályán a középső sávba ragadt autósokat arra, hogy jobbra tartsanak, mint ahogy azt a KRESZ is előírja. Azt kérdezi, hogy mivel lehetne őket a középső sávból a jobboldaliba kikényszeríteni akkor, ha senki sincs ott?

A megoldás szerintem egyszerű, s ha az illetékesek is akarják, nagyon rövid idő alatt bevezethető.

Az autópályákon folyamatosan ellenőrzik a matricákat. Az ellenőrzés során a rendszer megjegyzi a mérés időpontját, az autó típusát, rendszámát, a matrica meglétét, és azt is, hogy melyik sávban volt a mérés időpontjában az autó.

S ez történik minden egyes gépjárművel. Ami azt is jelenti, hogy a rendszer tudja, hogy melyik sávban pontosan mikor tartózkodott milyen gépjármű.

Ebből az is következik, hogy ha a jobb oldali sávban a rendszer mondjuk 15 másodpercig nem regisztrál senkit, és utána egy autót a középső sávban úgy, hogy közben megint nincs senki a szélső sávban ekkor és az ezt követő 15 másodpercben, akkor biztosan egy középső sávban "ragadt" vezetőről van szó. Ez az időtartam 110-130 km/h-ás sebesség mellett nagyjából 500 méternek felel meg a vezető előtt is, után is. Ennyi hely (fél kilométer!!) gondolom elég ahhoz, hogy valaki egy előzést befejezzen.

Ugyanez az eljárás eljátszható a baloldali belső sávval is (háromsávos közlekedés esetén), ahol mind a középső, mind a jobboldali sáv "ürességét" is figyelni lehet.

Tegyük fel, a rendszer a középső sávban tanyázási viselkedési formát minden egyes alkalommal egy 10 eurós nagyságrendű (vagyis inkább 3000 mint 2500 Ft-os) bírsággal jutalmazza. A belső, jobboldali sávban kempingezést ennél magasabban is lehetne büntetni, főleg akkor, ha senki nincs a középső és jobboldali sávban.

Ha a rendszer automatikus, akkor minden egyes matrica ellenőrző ponton kiszabja a büntetést, arányosan emelve az utazáshoz csatolandó buszjegy végösszegét.

Ilyen egyszerű.

A rendszer, a kamerák kint vannak, az automatikus fényképezés, az adatok elmentése már most is megtörténik. Csak ezen adatokat kellene felhasználni.

A változás, szerintem, gyökeres lenne.

Címkék: autó autópálya

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr341926310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_102125 2010.04.12. 14:21:15

Csakhogy a kamera nem látná a forgalmi helyzetet. Mi van, ha a kamera látókörén túl a jobb oldali sávban egy lerobbant kamion vesztegel? Személy szerint a jobbratartással egyetértek, de a túlszabályozással nem. Nem büntetéssel kellene szabályozni az embereket, hanem meg kellene őket tanítani vezetni. És gondoskodni arról, hogy aki nem odavaló, az ne menjen ki az utakra.

Ismeretlen_87799 2010.04.13. 20:21:37

Szerintem egy egyszerű, nagylátószögű, a haladási irányba néző kamerával ez kiküszöbölhető lenne... Még igazán nagyfelbontásúnak sem kell, hogy legyen, elég ha arra jó, hogy az ilyen eseteket konstatálni lehessen vele.
süti beállítások módosítása