HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

A jókat ki menti meg?

2010-máj-07 | 126. nap |  Énvezettem?

Matolcsy György nyilatkozta a TV2 ma reggeli műsorában, hogy bizony a devizahitelesekre még rájár majd a rúd, lesz itt még fogaknak csikorgatása, főleg akkor, ha a mostani, eléggé idegesnek mondható nemzetközi pénzpiac továbbra is inkább kockázatkerülő lesz. S hogy a nagy nemzeti bánatot elkerüljük, ahogy a portfolio.hu is megírta, a következőket kell majd tennie az új kormánynak:

A felkért nemzetgazdasági miniszter szavai szerint fel fogják kínálni az érintett családoknak, hogy váltsák forint alapúra a meglévő hitelüket. Jelzése szerint "ez sokba kerül majd a bankrendszernek, talán az államnak is".

Ha az ember tovább lát az orránál, tudja, hogy ezzel a lépéssel a kormány semmi mást nem ér el, mint ad két nagy pofont egy nagy halom szarnak.

Noooooormális?

Egyrészt a kormány, nyilván akarata szerint, világgá kürtöli majd, hogy nálunk bizony az elkúrás, mint olyan, az nemzeti sport. Nem csak miniszterelnöki szinten játsszuk ezt, hanem nálunkfelénk ez össznemzeti játék, kérem szépen, még akkor is, ha mindenki tudja, hogy ez a játék keményen pénzre megy. Matolcsyt idézve:

...Magyarországon mintegy 900 ezer család, másfél millió ember érintett közvetlenül a devizaalapú hitelek témájában és a közel 7000 milliárd forintnyi lakossági hitelből bő 2000 milliárd forint devizaalapú jelzáloghitelnél fognak egy lényeges változtatást végrehajtani.

Mi ez kérem, ha nem össznépi megmozdulás? 900 ezer család az a kereső munkaképesek egyharmada, ha nem fele. Tisztelt Hölgyeim és Uraim, ehhez képest Gyurcsány beszólása a böszmeségről kismiska volt, csak felvezetés a kórusnak.

Másrészt viszont, s még inkább fájóan, a felkért csúcsminiszter nyilatkozata szerint azok, akik devizahitelt nem vettek fel, mert vagy tudták, hogy a mézesmadzag végén ott ül egy nagy grizli, vagy azért, mert nem tudtak hitelhez jutni, vagy azért, mert nem akartak hitelt felvenni, szóval úgy általánosságban a jófiúk, nos ők most majd duplán szívnak: se "olcsó" hitelből finanszírozott életvitelük nem volt, és a most kinyitott mézesbödönből sem jut nekik semmi.

Vagyis, ha az indítvány tényleg erőre kap, csak abban fogja megerősíteni az állampolgárokat, hogy hazárdírozni, azt lehet, hiszen az állambácsi úgyis jön majd, és mindent rendbetesz, míg felelősen addig nyújtozkódni, amíg a takaró ér, az, na az a szopással egyenértékű. Először is nincs plazmatévé, utána meg nincs kisegítés. Minek itt gondolkodni, felelős állampolgárként a saját pénzügyeinkben dönteni, ha az állam a végén úgyis mindent rendbetesz? Tegyük fel a nagymamát jelzálogra, csak nem lesz belőle macskakonzerv...

Mindamellett, hogy ez az állami tutujgatás így nagyon gulyásszocializmust idéző, nagyon nem tetszik ez nekem. Nem csak azért, mert a kormány a hülyének-lenni-megéri lemezt tette fel, hanem azért is, mert ettől csak az állami újraelosztás nő meg pont akkor, amikor annak mértékét csökkenteni kellene.

IMF, anyone?

Címkék: vélemény társadalom bank belföld

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr361981980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gitáros 2010.05.07. 20:02:42

Még mindig nem értem, miért másoknak kéne fizetni a devizahitelesek kockázatvállalásáért.

italmester 2010.05.07. 20:26:49

Azért mert amikor állambácsi beengedte a bankokat akkor elfelejtette leszabályozni rendesen a rendszert és igy felelös lett abban hogy emberek százezreit teszik tönkre a bankok.inkább arról irogassál hogy miért fizetünk évi 2000 Milliárd forintot a IMF -nek ... a most bajbajutottak többsége nem a plazma tv miatt veszti el a házát,otthonát.. nézz utána kicsit hogy mik a valódi okok..

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 20:47:05

Értem én azt, hogy a devizahitelt nem felvevőket nagyon zavarja az, hogy a devizahitelesek TALÁN mégsem vesztik el az otthonaikat, de az szerintem sokkal jobban zavarná őket, ha a tömeges hitelbedőlésekkel és árverezésekkel az ő nem hitelből vett (anyuci-apuci által alájuk tolt) ingatlanuk is állati sokat veszítene nagyhirtelen az értékéből...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.05.07. 20:53:04

Utálom ezt az országot.

Italmester, foglalkozz az itallal, ha ahhoz értesz. A bankok nem tesznek senki tönkre. A bankok lehetővé teszik, hogy az ember tovább nyújtózkodjon, mint ameddig AKTUÁLISAN a takaró ér. Nem általánosságban, hanem aktuálisan. Mert a kölcsönt vissza kell fizetni. Aztat az occsó devizásat is, és akkor is, ha közben drága lett. Nekem Ft hitelem van.

sncf 2010.05.07. 20:59:54

@Cyr: Bár a lakásunkhoz anyuci-apuci egy garast nem tett közvetlenül hozzá, mégsem devizahitelből van. Ezzel szemben az, hogy a család fizethet 1 milliót (oszd le a 2000 milliárdot 10 millióval és szorozd meg 5-tel, mert öten vagyunk) arra, hogy mások hülyeséget csináltak, az már durva.

Videofon 2010.05.07. 21:01:19

@italmester:
"inkább arról irogassál hogy miért fizetünk évi 2000 Milliárd forintot a IMF -nek"
Az IMF-nek egy fillért nem fizetünk, amit egyébként nem kellett volna fizetnünk. Nem a fideszpapagájok ostobaságait kellene visszabüfögni.

Dr.Bio74 2010.05.07. 21:01:44

@Cyr:
Már vesztett rengeteget, pedig forinthitelből vettem. Dögöljön a sok devizás !
De viccen kívül, azért nem minden hiteles van rászorulva a segítségre, de most ők is beállhatnak a sorba, ugye? Én is kérek egy kis segítséget.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:03:52

sagia77: Tévedsz. A bankok ilyen módon, a tömeges bedőlésekkel téged is megkárosítanak. Majd nézd meg, ha az elértéktelendett ingatlanodat el akarod adni.
Egyébként meg akár hiszed, akár nem, léteznek felelősen gondolkodó emberek a devizahitelesek közt is. Akik nem csak az akkori törlesztőre kalkuláltak, hanem akár másfélszeresére is. Pedig az akkoriban (5-6 éve) még javában nem volt benne a pakliban.

Videofon 2010.05.07. 21:03:54

@sncf:
"oszd le a 2000 milliárdot 10 millióval és szorozd meg 5-tel, mert öten vagyunk"
Látom, a demagógia fertőzőbb, mint a H1N1.

Videofon 2010.05.07. 21:05:50

@Cyr:
Ki mondta, hogy örökké fog tartani a fogyasztói társadalom?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:06:00

@sncf: Gondolom, az sokkal jobban tetszene, ha az lenne a cimke, hogy a bankok megsegítésére fizeted...
Arról nem beszélve, hogy bizony a devizás is fizeti azt az 1 millát, nem csak te. Mi 1,2 millát, mert hatan vagyunk. Nyertem.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.05.07. 21:07:55

@Cyr: Nem tévedek. A bedőlésekkel nem a bankok károsítanak meg, hanem a hitelesek, akiknek bedől a hitelük. Az a baj, hogy mindenki a bankokat okolja, pedig nem volt kötelező devizahitelt felvenni. Én például úgy döntöttem, hogy nem azt veszek fel. A bedőlésről pedig nem a bank tehet, sőt hidd el, a bankok elég sokat tesznek a bedőlés ellen. A gond inkább a pénzügyi szolgáltatókkal van.

Videofon 2010.05.07. 21:09:53

@Cyr:
Nem fizet senki semmit, de a tényekkel te se törődj.
A demokráciában az a szép, hogy mindenkinek jogában áll ostobaságokat beszélni.
Én csak egy dolgot nem értek: Demokrácia ide, véleményszabadság oda, mit élveznek egyesek abban, hogy hülyét csinálnak magukból?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:10:16

@Bio74: Megjegyzem, bár devizahiteles vagyok, én sem vagyok rászorulva a segítségre...
De azért azt mégkérdezném, hogy a forinthitelek kamattámogatását szerinted ki fizette?

Dr.Bio74 2010.05.07. 21:11:48

@Cyr:
Én ! Ja és egy kicsit te, meg Videofon kolléga .. fogja.

sncf 2010.05.07. 21:13:27

@Videofon: Akkor magyarázd el, hogy az állam miből fizeti ki? Talán csak nem adóból?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:17:00

@sagia77: A károsításról számokban. A bank ugye a betétesek pénzét helyezi ki hitelbe. Mi 15,5 millát vettünk fel. Az elmúlt hat év során 11 millát fizettünk vissza belőle a banknak. ÉS még van 20 milla tartozásunk. Ha most nem fizetnénk, vinnék a lakásunkat, de a betétes nem biztos, hogy visszakapná a pénzét a banktól.
Kérdésem: ki károsított meg kit? Én a betétest? TÉNYLEG?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:19:11

@Bio74: És ez mennyivel okébb, mint a devizahitelesek támogatása? Bocs, tényleg nem értem...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.05.07. 21:24:33

@Cyr: Szerencsére nem csak 1 betétes és 1 hitelfelvevő van. A 15,5 milla hitellel egyébként bátor voltál. Én nem mernék (nem is mertem) ekkorát felvenni, főleg devizában. Akkorinkább kissebb lakás, ha nincs elég önerő.
Egybként a támogatás (szocpol) azért kicsit más, mint hogy most az állam majd az adófizetők pénzéből kisegíti a devizahiteleseket.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:27:44

@sagia77: 6 éve vettük fel. Akkoriban albéletre is annyit fizettünk, amekkora a hiteltörlesztésünk volt. Ésszerű döntésnek tűnt, akkor már két gyerekkel, ráadásul az akkori állás szerint csupán néhány évnyire az euro-bevezetéstől.
Ha ezzel bátrak voltunk, az albérlettel is. Igazából akkor lettünk volna óvatosak, ha a híd alá megyünk. 60 négyzetméternél kisebbet pedig nem akartunk két gyerekkel venni. Tékozló évek...

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:31:12

@sagia77: Ja és szocpol nem járt akkoriban két gyerekkel, használt lakásra. Annak járt, (új lakásra), ahol nem volt gyerek, csak beigértek kettőt. De mivel egy új lakás nem annyival került volna többe, mint a szocpol összege, ezt a dolgot elvetettük. Nem bánjuk. Laknak ismerőseink új építésü lakásokban. Menekülnének, mert a silány kivitelezés megkeseríti az életüket.

Dr.Bio74 2010.05.07. 21:31:23

@Cyr:
Megint melyik devizásról beszélünk kérem szépen? Én is devizás akartam lenni, nem lehettem adott konstrukcióban. Kiszámoltam, a támogatással együtt is sokkal többet fizettek, mint néhány devizás kolléga, de nem ez a problémám. A gondom az, hogy én nagyon meggondoltam mennyi kölcsönt vegyek fel, amikor elhagytuk az albérletet, hogy a lakásom, ha nem is kacsalábon forgó, de az én váram maradhasson még sokáig. Ez az én döntésem volt. És látok sokat aki a maximumot vette fel amit csak kaphatott, mert adták. Én úgy mondanám kockáztattak és most csodás kertesházban, szép autókban várják a megmentőket, én meg baromságokat pötyögök a III. emelet 1 -ből, a 1,5 szoba egyikéből.
Nem ugyanabban a helyzetben vagyunk mi hitelesek, ok?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:36:11

@Bio74: A 6 évvel ezelőttről beszélek. Nem tudom, rémlik-e még, akkoriban nem adtak hitelt ám minimálbérre. Nagyon is igazolnunk kellett, hogy fogjuk tudni fizetni a hitelt. Úgyhogy elhiheted, mi is meggondoltuk, mennyit vegyünk fel (nem vettük fel a maximumot, amit lehetett volna a keresetünkre). Pedig devizások vagyunk...

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:48:03

@Bio74: Ja és nem kertes házból pötyögök, a 2,5 szoba egyikéből. A többiben egyébként van még 4 gyerek :) Nem vagyunk egyforma helyzetben, ez tény, mert ezen kívül két emelettel feljebb lakom, mint Te. Úgyhogy deviza ide vagy oda, én is úgy akarom, hogy sokáig a mienk maradjon ez a lakás (illetve majdan egy nagyobb), és nem a csodára várok. Fizetem rendületlenül a devizahitelemet, ellenben nem utálom a forinthiteleseket. Azt viszont nehezen tűröm, hogy a devizahiteleseket egy kalap alá véve felelőtlen bandaként gyűlöljenek mindenkit azok, akik nem devizában adósodtak el. Ne érezzék többnek magukat, elvégre ők is eladósodtak, vagy tévedek?

dr kíváncsivagyok 2010.05.07. 21:49:36

@italmester: Egyetértek. A rendszerváltáskor a nyugat szemete , szerencselovagok hada jött az országba és minden szabályozás nélkül "lerabolta " a még kábult népet ! MA IS EZ FOLYIK, MERT KORRUMPÁLJÁK A VEZETŐINKET !

Dr.Bio74 2010.05.07. 21:50:21

@Cyr:

Sajnálom, hogy bevágott a mennykő, de ha jól számolom akkor 15,5 mFt -ért fizetsz vissza 31 mFt -ot? Én a felvett összegemnek a két és félszeresét fizetem vissza a futamidő alatt akkor is ha már rég ejróban fizetnénk, támogatás ide vagy oda.

malfunction 2010.05.07. 21:50:45

@Cyr: Te egy okos devizahiteles vagy, részemről pedig: annak a lakását (legyen az devizás, vagy forinthiteles) aki elmérte a saját hitelfelvételét, árverezzék el, vagy adja el és költözzön kisebbe. Ezen felül _esetleg_ el tudok képzelni _minimum alapkamaton_ állami hitelt a számára hosszabb futamidővel. Ez viszont a maximum, olyat, hogy egyszeri összeggel legyenek megsegítve meg sem szeretnék hallani.

Megint más kérdés, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben ez az esetleges képzelgés is közel a lehetetlenhez közelít.

Amit pedig jó lenne elfelejteni mindenkinek:
Azért, mert Z embernek szar valamiért, enyhén szólva pofátlanság a maradék X-et is belerángatni különböző idiótábbnál-idiótább lózungokkal.

Dr.Bio74 2010.05.07. 21:53:52

@Cyr:

Én sem utálom a devizásokat, miért tenném? 4 gyerek, gratula, remélem nem lesz bajotok azzal a lakásrészlettel soha, még ha nehéz is.
Kérdés: Hogyan lehet segíteni a devizásokon?

cogito..sum 2010.05.07. 21:54:09

@gitáros: Igazad van! En is ugy tudtam, hogy M.o -on a fizetőeszköz-és a béremet is forintban kapom.Akkor miért választották az eurot???.

dr kíváncsivagyok 2010.05.07. 21:56:19

@Cyr: 1987 - től kezdtem a vállalkozásomat .( Akkor még magánkereskedőként lehetett )az 1990 - es évek elején szerettem volna fejleszteni ( tőkém nem lévén , -hitelből )a kiemelkedően jól működő vállalkozásomat . EGY BANK SEM ÁLLT SZÓBA VELEM ,PEDIG VOLT TEHERMENTES CSALÁDI HÁZ A TULAJDONOMBAN , nagy nehezen, sok követ megmozgatva az OTP - től sikerült most figyelj !!!! 32 % - os kamatra hitelt vennem fel (kiírom, hogy ne olvasd félre :HARMINCKETTŐ %)!!!! Hivatalosan !!! Erre kössél csombékot !

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 21:57:09

@Bio74: Egyelőre ennyit. Ha megint kamatot emelnek és az árfolyam is így halad, akkor többet.
A mennykő hálistennek nem vágott még be, tudjuk fizetni. A bankok pofátlansága azonban így is riasztó. Ráadásul utálhatnám én is fennen azokat a devizásokat, (nem utálom, van azoknak elég bajuk) akik minimálbérre adósodtak el és bedőlt a hitelük, mert azt bizony én is megérzem a kamatemeléseknél. Úgyhogy az a devizás réteg fizet jelen pillanatban a bedőlt hitelekért, aki nem számolta ki az utolsó fillérig a törlesztőjét. A forinthiteles és a hitel nélküli MÉG nem fizet. Akkor fog, ha már a felelősen gondolkodó devizás sem tud többet kiköhögni.

dr kíváncsivagyok 2010.05.07. 21:58:50

@malfunction: Költözzön kisebbe , igen. De ha 7 milliós hitel miatt elárvereztetik a 18 milliós házát és egy kanyit sem kap belőle , mert a haverok átmutyizták egymásnak ?!

Dr.Bio74 2010.05.07. 22:00:50

@kíváncsivagyok:

Jelenleg már mutyizás sem kell, olyan szintű a fizetőképes kereslet csökkenése, hogy lerántotta az ingatlanárakat.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 22:02:26

@Bio74: A forinthiteleket kell elérhetővé tenni és versenyképessé a devizahitelekkel szemben. Másképp nem megy. Ez viszont a forinthiteleseknek is kedvezőbbé tehetné a törlesztőket, tehát nem csak a devizahitelesek járnának jól.
Elfuserált ország az, ahol az emberek többsége a saját fizetőeszközében képtelen megfizetni a hiteltörlesztőjét, csak EUR-ban vagy CHF-ben. Persze, BIZTOSAN véletlen alakult ám ez így...

Dr.Bio74 2010.05.07. 22:04:09

@Cyr:

Ott a pont. További kitartást, én mentem, mert a fiam valamiért nagyon mocorog.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 22:04:31

@kíváncsivagyok: És még bántják szegény Providentet... :)

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 22:05:45

@Bio74: Hajrá, én is megyek, mert még nagyon él a banda.

mrs. white 2010.05.07. 22:21:22

A devizásokat egy prózai ok miatt kell megmenteni, mert nem 900-an hanem 900000-en vannak és a cikkben említettel szemben nem plazma tv-t vettek belőle mert azzal három cég foglalkozott és az minden forint kihelyezés volt, hanem jellemzően lakást. De a plazma mennyivel demagogabban hangzik nem? Szóval 900000 ember plusz két családtaggal nyugodtan mondhatjuk hogy kicsit drága lenne ha tönkremennének. Ennyi segélyt nem lehet kiosztani és európa közepén nem cool a tömeges hajléktalanság és éhhalál. Szóval ha ezt elakarják kerülni akkor átváltják forintra a hitelt és akkor már vígan ellehet inflálni egy részét, valamint egy vélhetően ekkor már gyengébb forint miatt az export beindul jobban, ami munkahelyeket gdp növekedést teremt amiből lehet visszafizetni az imf hitelt. Így a most anyázó forinthitelesek is jobban járnak valamint a cikk szerzője is. Nem biztos hogy sikerül de ez is egy opció ezért mielőtt teljsen lehülyézünk egy koncepciót, érdemes végigondolni teljes hatásában.

ZéBé 2010.05.07. 22:40:53

Ha a svájci frank hiteleket a mostani árfolyamon váltanák át forinthitelre, az nem segítség volna, hanem egy naaaagy-nagy szivatás, hiszen jól bebetonoznák a magas árfolyamot.

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2010.05.07. 22:52:01

@mrs. white: Értem én, hogy sokan vannak a devizahitelesek, és ez gáz az egész országnak, de azok is sokan vannak, akik nem devizaalapú hitelt vettek fel.

S itt van a nagy baj. Akkor ugyanis, amikor olyan jól ment a devizahiteleseknek, mert a forint erősödött a frank vagy az euróval szemben, senki nem hallotta az éppen aktuális pénzügyminisztert arról beszélni, hogy a forint alapú hitelt felvevőket kompenzálni kellene valamiért.

Örült mindenki, hogy a devizahitel okosba megvolt, aztán helló. Most meg gáz van, mert nem megy annyira a szekér. Csókolom, ilyen a piacgazdaság, ideje lenne felnőni hozzá.

Ha a pénzügyminiszter segíteni akarja a lakástulajdonosokat, tegye azt megkülönböztetés nélkül. Mert egyébként nem finom...

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2010.05.07. 22:52:58

@ZéBé: a pont ott van, lehet, hogy pont ezt akarja elérni az új miniszter...

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.07. 23:12:18

@Énvezettem?: Meg persze lehet olyan is, akinek a forinthitele dőlt be, ha elvesztette a munkahelyét, vagy csökkent a fizetéseés nem megy neki annyira a szekér.. Mondjuk az érvelésed mentén ő okos volt, mert forinthitele volt. Tényleg, őt ér megsegíteni a "felelősen gondolkodók" adóforintjából?

Egyébként elárulom, a devizahiteleseknek akkor sem ment olyan jól, amikor erősödött a forint, ugyanis akkoriban éppen (nálunk) a bank kamatot emelt, tehát az erősödést olyan rohadtul nem éreztük.

porthosz 2010.05.07. 23:14:39

@Énvezettem?:
"Örült mindenki, hogy a devizahitel okosba megvolt, aztán helló. Most meg gáz van, mert nem megy annyira a szekér"

Nekem se devizahitelem se forinthitelem szerencsére, de egy kicsit más a meglátásom:

Nem az a baj hogy a hiteled devizában van-e vagy nem, hanem az hogy a bankok az összes veszteséget rád verik. Érdekes módon, amikor a forint romlott a svájci frankhoz képest, akkor azt egyből lekövették a bankok, amikor erősödött akkor meg egy lof@szt követték le. Sőt mi több, még szinte a mai napig alig csökkent a devizahitelesek kamatai, miközben a forint jóval de jóval erősebb lett. Akkor ez hogy is van?

Mindeközben, egy csomó ország kisegítette a bankjaikat, majd azok állami pénzből eszméletlen jutalékokat osztogattak maguknak ebből a pénzből (lásd USA).

Szóval csak a tisztánlátás kedvéért, ha már a devizahiteleseket hagynánk bedölni, akkor mi lenne ha a bankokat is hagynánk? Sőt mi több az igy bedölt bankok összes vezetőjét és menedzserét 20 évre lecsukni, összes vagyonát elkobozni, mert felelőtlenül adott hiteleket.

Azt meg már végképp nem értem, hogyha a bankok kaptak milliárd eurós állami mentőcsomagot, akkor a lakosság (a hitelfelvevő) miért nem kaphat?

chr(27) 2010.05.07. 23:21:49

nyilván pont azért megy itt a kórusrinya, mert nem az aktuális árfolyamon akarják átváltani...

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2010.05.07. 23:25:36

@porthosz: Nem is lenne itt gond, ha a bankokat akarná Matolcsy megregulázni. De nem ezt akarja, hanem a piaci helyzetbe egyoldalúan belenyúlni azzal, hogy a deviazhiteleseket most, egyszer és egyszercsak, megsegíti.

A szisztematikus piacátrendezés vagy bankregulázás teljesen más körbe tartozik, mint a fentebb említett akció.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.08. 02:56:01

"csak az állami újraelosztás nő meg pont akkor, amikor annak mértékét csökkenteni kellene."
Pontosan.

Ugyanakkor az aztán kurva nagy lakástámogatás, ha valaki összevakar első lakásra 4-6 misit, megveszi, és még fizethet pár százezer forint illetéket? Berendezni meg lni mi a faszból fogok, buzik?

Macskanátha 2010.05.08. 03:36:41

"Szóval 900000 ember plusz két családtaggal nyugodtan mondhatjuk hogy kicsit drága lenne ha tönkremennének. Ennyi segélyt nem lehet kiosztani és európa közepén nem cool a tömeges hajléktalanság és éhhalál."

Te komolyan azt gondolod, hogy a lakosság 10%-a egy ilyen esetben birkaként, békésen csövezne, majd éhenhalna? Egy frászt! Égne itt az összes középület, Hegyeshalomtól Záhonyig. Így Matolcsy sem humánumból akar "segíteni", csak kimatekozta, hogy közel egymillió dühös nincstelen féken tartása közbiztonságilag nonszensz! Érdemes nézni a görög randalírozásokat, gyújtogatásokat, holott náluk nem hajléktalanságról van szó, hanem egyelőre csak a 13.-14. havi fizu ugrásáról. Mellesleg, ha bedőlne több százezer jelzáloghitel, az itt pillanatok alatt lenullázná az _összes_ ingatlan értékét, gyakorlatilag minden eladhatatlan lenne, tehát árverezni őket sem lenne sok értelme. És akkor az is megszívja, aki soha nem vett fel egy fillér hitelt sem, és csak a saját jövedelméből vett lakást, hiszen az eddig értékes vagyontárgy értéke hirtelen konvergálni kezdene a zéróhoz... :-((

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.05.08. 07:06:38

@Bio74: "Kérdés: Hogyan lehet segíteni a devizásokon?" Nem segítség kell. Munkahely.

yafet 2010.05.08. 07:25:58

Egyszerűbb beígérni 1-2000 milliárd hitel biztosítását, mint erős forintot a frankkal euróvalszemben....

ewing_65 2010.05.08. 07:46:25

@Énvezettem?:
"Örült mindenki, hogy a devizahitel okosba megvolt, aztán helló."
Jobb volna, ha egyáltalán nem írnál, ha fogalmad sincs semmiről!
Alapvetően háromféle hitel volt. Devizás és kétféle forintos. Támogatott és nem támogatott. A nem támogatott forinthitel kamat - mint kb. 20 éve folyamatosan - 40% körül volt, abszolút függetlenül az éppen aktuális kormány által bemutatott inflációtól. Na ennek a törlesztőrészletét - szerintem - csak az vállalta, akinek nem volt más lehetősége. Nem hinnem, hogy volt olyan gazdasági látnok, aki - amikor elérakták a forintos és a devizás hitel törlesztőrészleteit (pl. 20 e vagy 8 e Ft) - a forintosat választotta volna. A másik forintos hitel volt a támogatott. Mit gondolsz okoska, kinek az adójából támogatta az állambácsi? Hát bizony, akkor is a te négytagú családodéból. Csak ezek szerint nem tudtál róla és nem fájt...
A devizahitelesek pedig saját zsebükre vállalták a kockázatot, nem az állambácsiéra! De most - ahogy később már írtad is - a bankok pofátlansága túlment minden határon, s ezért nem tudják fizetni sokan, csak iszonyatos lemondások miatt a sokszor 50-60 százalékkal megemelkedett részleteket.
Ja, és azzal, hogy a devizahitelesek házat építettek, de akár autót, plazmatévét vettek, iszonyatos mennyiségű adó folyt be az államkasszába AZONNAL, amit most fizetgetnek - ha tudnak - vissza a bankoknak.
Szóval nem ilyen egyszerű ez a dolog, szerintem...

wwwBisexhu · http://bisex.hu 2010.05.08. 08:42:23

olyan nyomor jön, amit el sem tudunk képzelni. De ne feledjük majd Gyurcsánynak megköszönni.

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2010.05.08. 08:58:27

@ewing_65: Nos pont ezért kellene inkább egy átfogó bankreform, ahol az ilyen, és ehhez hasonló, banki taktikákat és hozzáállást megszűntetik végre. Szerintem mindenki (értsd mindenki) jobban járt volna akkor, ha az előző ciklus(ok) alatt a forint alapú hiteleket rendbetették volna.

Csak ez nem volt lehetséges, mert az állampapírokra magas kamatot kellett biztosítani, hogy hitelt tudjunk folyamatosan felvenni az "országépítéshez".

S a kör bezárul. Kinek volt jó közben?

HLaci 2010.05.08. 09:48:09

@italmester:

nem évi 2000mrd-ot fizetünk a zájemefnek, hanem 20.000 mrd-ot!!!

nagggyon nem mind1!!!

ewing_65 2010.05.08. 18:50:44

@Énvezettem?:
Így van, amíg a 6%-os devizás és a 30-40%-os forintos hitel volt a kínálat (3-4%-os infláció mellett) addig nincs értelme a forinthitelek mellett érvelni. Nem mintha ma más lenne a helyzet...
süti beállítások módosítása