HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Li ion akku és a gázturbina 3.

2010-nov-14 | 317. nap |  Énvezettem?

Mennyire megörültem, amikor a Totalcar-on azt a cikket olvastam, amiben az Audi új, lényegében az A1-re épülő új elektromos kisautójáról, az A1 e-tronról írtak. Nem azért, mert Audiról van szó, hanem azért, mert pont abba az irányba fejlesztik a modellt, amely nekem is annyira tetszett (írtam is róla itt és itt).

Arról van szó, hogy nem a "szokásos" hibrid hajtást erőltetik, amelyben valamilyen módon a benzin (vagy dízel) motor összeköttetésben áll a meghajtással, hanem pont azt, amikor tisztán elektromos meghajtása van az autónak, és a benzin motort csak töltésre használják. Vagyis egy generátorra van kötve, és innentől kezdve az akkun, és az akkuról dolgozó elektromos motor(ok)on keresztül kapcsolódik a kerekekhez.

Az Audi gázturbina helyett egy bolygóműves Wankel motort használ, mert kicsi a mérete, és kultúráltabban viselkedik, mint egy hagyományos Otto-motor rezgések szempontjából. De akárhogyan is nézzük, ez már majdnem gázturbina. S azt sem kell elfelejteni, hogy benzint sokkal könnyebb most vásárolni, mint gázt, vagyis (sajnos) érthető okok miatt fejlesztenek benzin alapú kisegítő motorokat gáz alapúak helyett. 

A legnagyobb csalódás persze az, hogy az autót nem tervezik forgalmazni, csak egy flottányi autót fognak Németországban nyűni a közeljövőben. Milyen kár. Ha lehetne, venném...

Címkék: autó technika olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr792447732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsüber 2010.11.24. 09:29:48

Nem értem a posztoló aggodalmát a gázkészletek miatt. A gázturbinák általában nem gázzal üzemelnek. Cseppfolyós üzemanyaggal, amit könnyebb beszerezni, tárolni és kezelni.
Szvsz a Wankel hiába forradalmi, ha 30 év alatt sem tudták elterjeszteni, nem úgy mint a gázturbinákat, amik a repülésben ma már egyeduralkodóak.
süti beállítások módosítása