Mennyire megörültem, amikor a Totalcar-on azt a cikket olvastam, amiben az Audi új, lényegében az A1-re épülő új elektromos kisautójáról, az A1 e-tronról írtak. Nem azért, mert Audiról van szó, hanem azért, mert pont abba az irányba fejlesztik a modellt, amely nekem is annyira tetszett (írtam is róla itt és itt).
Arról van szó, hogy nem a "szokásos" hibrid hajtást erőltetik, amelyben valamilyen módon a benzin (vagy dízel) motor összeköttetésben áll a meghajtással, hanem pont azt, amikor tisztán elektromos meghajtása van az autónak, és a benzin motort csak töltésre használják. Vagyis egy generátorra van kötve, és innentől kezdve az akkun, és az akkuról dolgozó elektromos motor(ok)on keresztül kapcsolódik a kerekekhez.
Az Audi gázturbina helyett egy bolygóműves Wankel motort használ, mert kicsi a mérete, és kultúráltabban viselkedik, mint egy hagyományos Otto-motor rezgések szempontjából. De akárhogyan is nézzük, ez már majdnem gázturbina. S azt sem kell elfelejteni, hogy benzint sokkal könnyebb most vásárolni, mint gázt, vagyis (sajnos) érthető okok miatt fejlesztenek benzin alapú kisegítő motorokat gáz alapúak helyett.
A legnagyobb csalódás persze az, hogy az autót nem tervezik forgalmazni, csak egy flottányi autót fognak Németországban nyűni a közeljövőben. Milyen kár. Ha lehetne, venném...