HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

FeriMountain, SkyCourt, UVP

2011-már-28 | 86. nap |  Énvezettem?

Azt hittem, hogy kibírom, hogy ne posztoljak ebben a témában, de a tegnapi indexes cikk az SkyCourt-ról, és a ma reggel a rádióban hallott beszélgetés végül is megtette a a hatását.

Az, hogy a repülőteret Ferihegyről vagy Liszt Ferencről nevezzük el, szerintem teljesen felületes vita abból a szemszögből nézve, hogy ha ez ennyire fontos, akkor mit keres egy AirCourt-nak nevezett akármicsoda az új fogadóépület kellős közepén?

Ezt miért nem hívjuk Dózsa György felül-étkezdének, levegő-kávézónak, légből-kapott-tüzes-trónnak? Miért hívjuk a nagy nemzeti felemelkedés kellős közepén, mikor a repülőteret magát akarjuk méltó névvel illetni ezt a dolgot SkyCourt-nak?

Noooooormális?

Nem ezen kellene vitázni most százezreknek, csakúgy, mint a Ferihegy-Liszt Ferenc kérdésnél tették azt. Ami, a mostani példa alapján nagyon valószínűleg elkerülhető lett volna, ha valakinek eszébe jut, hogy a Ferihegyet lehet, hogy inkább FeriMountain néven kellene a népnek és a bizottságnak beadagolni, és csakúgy, mint az SkyCourt, ez is simán, a léc rezegtetése nélkül ment volna át a gépezeten.

De a legnagyobb baj mégsem ez.

S erre egy ma reggeli, a rádióban hallott beszélgetés vezetett rá. A kedves betelefonáló elmondhatta, hogy munkát keres, és hogy nagyon szeretne dolgozni, végzettsége van, minden ami kell. Erre kapta azt az egyszerű, és teljesen ártatlan kérdést, hogy mindez szép és jó, de mi a unique value proposition-ja, vagyis mitől képvisel ő különleges értéket a munkáltató számára.

Amire csak a habogás, a sztenderd rizsa, miszerint motivált, csapatember, aki keményen tud dolgozni, jött elő nagysokára.

Hát ettől nem fogják még alkalmazni, az is biztos.

Mint ahogy a FeriMountain repterünket sem fogják átutazóban levő turisták választani csak azért, mert vagy FeriMountain (régi nevén Ferihegy), vagy Liszt Ferenc reptérnek, vagy csak az egyszerűség kedvéért Budapest Airport-nak nevezik.

Hanem azért, mert van valami különlegessége, egy olyan valamije itt Budapesten, ami csak itt van. Egy unique value proposition.

Ami persze most nincs. Az ilyet nem veszi az ember a boltban, hogy kérek kettőt, köszönöm, hol kell fizetni? A nagy közel-keleti repterek (hub-ok) több mint egy évtizede dolgoznak azon, hogy ilyen nagy nemzetközi tranzit-repterekké nőjjenek ki. Amire nagy esélyük van, mert átlagon felüli flottával, rengeteg kényelmi, szórakozási, pénzköltési lehetőséggel várják az utasokat.

Vagyis FerMountain akkor lesz érdemes a nevére, ha itt olyan tudnak az utasok csinálni, amit máshol pár ezer km-es körzetben nem. Mindent adó nélkül sokkal olcsóbban vásárolni, mint azt otthon tehetnék, akár EU-n belül utaznak, akár kívülről jönnek vagy mennek. S most gondoljunk tényleg mindenre, autóra, bármiféle fogyasztási cikkre, befektetésre. Vagy olyan szolgáltatást tudunk nekik nyújtani, mondjuk az egészségügy terén, amit máshol nem kapnak meg, vagy csak sokkal drágábban. Vagy belenézhetnek a legújabb magyar pornóforgatás részleteibe. Vagy kapnak egy három Michelin csillagos magyar ebédet-vacsorát. Vagy mondjuk ehhez le sem kell szállniuk, mert ilyen színvonalú a Malév járatain a felszolgált étel.

Mert ezért érdemes lenne idejönni, itt átszállni.

De most csak egy különlegességgel szolgálhatunk. Azzal, hogy az ilyen névváltoztaási dilettáns akciókon szívből nevethetnek. De ezt megtehetik otthon is...

Címkék: vélemény belföld közigazgatás

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr752779678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter2014 2011.03.28. 20:07:01

öööö, a 45 perces sorbanállás a motozsához nem minősül ilyen "unique value propositionnak"?

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2011.03.28. 20:19:24

@ZF2: hm, a hosszas sorbanállás sajnos nem "unique". Azt megkapja az ember Heathrow-n vagy bármelyik nagyobb reptéren csúcsforgalomban. A hozzá járó morgolódás, na az már inkább különleges, csak az meg nem "value"...

multi84 2011.03.28. 20:20:34

Hát egy repülőtér kapcsán még érthető ez a unique value proposition de munkáltatónál sose fogom megérteni. Ez a különleges képesség az állásinterjún semmi másból nem áll mint magabiztos beszéd és esetleg a saját képességeink megszépítése. Ha ez megvan megvan a munka. Bár hozzáteszem általában ugyan ezen csúsznak el a munkáltatók mert azt veszik fel aki a csillagot is lehazudja de dolgozni az nem tud. Csak mivel ugye a jó dumája miatt lett felvéve eladja az is hogy mennyit dolgozott aznap...
Ezzel szopatja magát és a munkatársait a legtöbb cég.
Ferihegynek sose lesz ilyen különleges képessége mert Monopol helyzetben van és minden évben más a tulajdonosa.
Olyan dolgot meg egy tulajdonos sem fog csinálni hogy enged valaminek az árából ilyen Magyarország történelmében nem volt és nem is lesz.

lolperec 2011.03.28. 20:34:17

Lisztferihegy szkájkurt :)

sprenczl 2011.03.28. 20:39:02

Azért nem lesz belőle elit reptér, mert: 1. iszonyatosan rosszak a ruszkik által kijelölt/leépített destinációk. Ázsia, Amerika, Afrika teljesen el van felejtve. Gyakorlatilag fontos helyekre (Delhi, Kuala Lumpur, Szingapúr, Bangkok, USA, Kanada, Mexikó, Brazilia, D.A.K., Tanzánia) nem repül gép. Mert nincs is olyan, ami addig elmehetne...
2. Azért az éhbérért, amiért ott végeztetnek rabszolgamunkát, bizony nehéz lesz feltölteni megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerővel a repteret.

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2011.03.28. 20:43:26

@multi84: Szerintem azért nem ilyen egyszerű ellébecolni egy egész munkanapot. Csak akkor, ha teljesítmény szempontjából a többi munkatárs is hasonlót alkot. Akkor a szép beszéd mögötti tényleges munka hiánya nem tűnik fel.

Attól viszont tényleg még nem dőlt össze a világ, ha valaki tisztában van vele és értelmesen elő tudja adni, hogy miért is más, különleges, jobb, értékesebb, stb., mint az átlag. Márha az...

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2011.03.28. 20:53:17

@sprenczl: nem kellenek messzi városok ahhoz, hogy éllovas legyen Ferihegyből. Elég lenne, hogy a Malév-Ferihegy párossal kiemelkedő szolgáltatást nyújtsanak elérhető áron Európán belül. A fapados árak felett, de a nagy nemzeti vállaltok árképzése alatt, de azoknál magasabb színvonalon (jobb ellátás, gyorsabb transzfer, stb.) Valahol félúton a Southwest és a Continental között...

ezvannn 2011.03.28. 21:15:32

Közöd nincs a reptérhez. Tudod te egyáltalán, ki a tulajdonos? Ki szabja meg itt a mércét? Meg hogy ki dönt igazán a reptér sorsáról?

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.03.28. 21:27:12

egy reptéri adómentes övezetben fogorvosi centrumot üzemeltetni elég tuti üzleti siker lehetne, a jó ár/érték arányú magyar fogász lassan már amúgy is hungarikum.
oszt a tranzitból ki se kéne menni.

tényleg a tranzitváró az nemzetközi területnek számít? lehet ott pl. offshore cégeket működtetni? ha igen, akkor ebből is elég nagyot lehetne villantani.

vagy kaszinó, ilyesmi?

nemecsek ernő áruló 2011.03.28. 21:41:45

@mcs: A tranzitváró nemzetközi terület, ezért tudsz ott adómentesen (nyugaton értsd: olcsóbban) vásárolni. Belegondolva, hogy Gatwick váró termináljában majdnem olcsóbban tudtam kaját, és üdítőt venni a repülőre, mint kint a Salesbury-ben, elég nevetségesnek tűnik a ferihegyi 1500 Ft-os szendvics, 700 Ft-os kávé, stb.

nemecsek ernő áruló 2011.03.28. 21:43:01

@ezvannn: Várj, ezt tudom... A British Airways?

TH 2011.03.28. 21:43:02

@Énvezettem?: ja, csak ha ez az elv érvényesülne, akkor az átlagnak nem lenne munkája. @multi84: -nek teljesen igaza van ebben a kérdésben, ez nem arról szól, hogy miben jobb a jelölt az átlagnál, hanem, hogy milyenek a kommunikációs képességei. De ne menjünk bele a kérdésbe...:-)

Egérfogó 2011.03.28. 21:44:33

Szóval akkor Skycourt helyett termálfürdőt kellett volna építeni nagyüzemi fogászattal...
Hajrá Debrecen megvan a kitörési pont!!!

Arvedui 2011.03.28. 21:44:56

650.-Ft-ős langyos kávé. Máshol ilyen nincsen reptéren!

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.03.28. 21:50:03

@Gerzsonka: ha tényleg nemzetközi terület, akkor érdekes a helyzet. miért nem láttam eddig nyilvánosházakat, kaszinókat, coffee-shopokat, ilyesmiket?

igény lenne, miért nem épültek ki?

Barci 2011.03.28. 22:09:24

@mcs: mondjuk mikor 10k méteren kiugrik a friss tömés, az jó lehet :(

Emiksz 2011.03.28. 22:29:28

"- A lelkes turista elindul a belvárosból a reptérre, mivel indul? Metróval. A Ferenc körút állomáson át. Hát ennek vége, Gizike. Nem elég, hogy Feri, de még körút is. Visszatérés Ferihez! Hát még mit nem! Keresünk valami jobb nevet."

emiksz.blog.hu/2011/03/22/feri_tales

Franky4fingers 2011.03.28. 22:30:17

@Arvedui:

Na ez az unique. Nem voltam még az új szkájkúrton, de a régi Frankmountain reptéren olyan árakon lehet csak kajálni, hogy az valami embertelen. NEm lennék meglepve ha kiderülne, hogy Európa legdrágább reptere kaja szempontból.

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2011.03.28. 22:30:20

@Barci: Azért olyan könnyen nem ugrik ki az a tömés. Még ha valaki vadászpilótának állna egy FeriMountain-es átszállás után, talán lehet. De egy jó tömésnél még akkor sem. :)

Netuddki. 2011.03.28. 23:11:54

"Mindent adó nélkül sokkal olcsóbban vásárolni,"

Magyarországon? Ahol még az adó után is adózol?

Amidazophen 2011.03.28. 23:23:38

Miért nem lesz Ferihegy soha jelentős nemzetközi reptér?

Egyrészt a trehány és töketlen LRI miatt, másrészt az eltűnő és feltört csomagok nagy száma miatt, harmadrészt meg a biztonságinak csúfolt hordák minősithetetlen stilusa miatt.

Budapestre meg azért nem érdemes jönni, mert a bejutás a városba rossz és kényelmetlen, a taxis átver, az éttermekben bárokban ott húzzák le a külföldit, ahol csak lehet.

De csak egyszer, és soha többet.

Kopi3.14 2011.03.29. 00:25:17

Azt tessenek megmondani, milyen szolgáltatás miatt volt még másfél éve Ferihegy 1 drágább, mint Köln-Bonn? S nem kevéssel, jelentősen.

Spiritmonger 2011.03.29. 00:54:56

ferihegy legszarabb része az állandó késés
a földi személyzet a legszarabb európában

ubu1 2011.03.29. 02:26:42

@Amidazophen: "a taxis átver ... De csak egyszer, és soha többet. "
Ja. Nekem ezt maguk a taxisok mondták valamelyik utam alkalmával. Minden külföldi csak egyszer utazik Zóna taxival (akkor még azok voltak ott az urak), és soha többet.

vauvauvau 2011.03.29. 02:26:43

Fülkeforradalmár repülőtér, Balkán.

ubu1 2011.03.29. 02:34:31

De tényleg, most hivatalosan is megtörtént a névváltás? Nem akarom elhinni...
Én úgy tudtam, hogy ehhez a többségi tulajdonos hozzájárulása is kellene, de ilyesmiről nincs információm. A bud.hu-n pedig nem találok erre vonatkozó sajtóközleményt. Ugyanitt egyéb cikkekben pedig néha így, néha úgy hivatkoznak magukra. Nyilván még ők maguk sem hiszik el...

na__most__akkor 2011.03.29. 02:47:33

"Minden külföldi csak egyszer utazik Zóna taxival"

Háromszor.
Először, utoljára és sohatöbbé...

különvélemény 2011.03.29. 07:19:40

A "világ egyetlen maffia reptere", itt maffia a büfé, maffia a taxi, maffia a csomaglopkodás, stb.

Vkat118 2011.03.29. 07:40:14

Drága, de a repülőterek mindenhol drágák. Nem kell sírni. Frankfurtban 8euró egy félliteres ásványvíz a reptéren, Moszkvában is ekörül van. Nem kell ott fogyasztani, ha nem nagyon muszáj.

Vkat118 2011.03.29. 07:41:18

Zóna taxi meg szerintem korrekt volt, azt leszámítva, hogy egyszer hajnalban megvolt a 180km/h a Hungárián az egyik taxissal.

fogash 2011.03.29. 08:34:58

@Slaydo: Konkrétan Frankfurtot nem tudom, de a világ számos nagy reptere lényegesen olcsóbb, mint lisztferihegy... Schwechaton pl 3,50 egy félliteres kóla.

A repérre kijutás, parkolás, biztonsági szolgálatok, poggyászbiztonság, stb-ről nem is beszélve. Úgy szar ez, ahogy van. Igazi hungaricum. :(

@Énvezettem?:
"értelmesen elő tudja adni, hogy miért is más, különleges, jobb, értékesebb, stb., mint az átlag."
Légy erős, az emberek többsége átlagos. Sőt, a legtöbb munkakör betöltéséhez is átlagos emberek kellenek. Én speciel elhajtom a vetítőgépeket, inkább azokat keresem, akiknek van egy tiszta, de nem hivalkodó önéletrajza, egyenes/logikus karriermenettel, célokkal. De én mérnök-állásokra felvételiztetek, nem pizzasütőnek.

crey7 2011.03.29. 08:42:13

@Slaydo: És ez melyik frankfurti reptér? Mert ugyan a € 3,5 se kevés, amennyiért én vettem, de azért nem 8....

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.03.29. 08:58:02

Ferihegyen a kaja-pia embertelen árban van. A Leszállási illeték, handling költségek szintén csillagászati összeg. /CSendben kérdezem, a Ryanair miért is lépett le? Meg az Air Berlin, stb?/ Ehhez hozzájön az hogy nem egyszer 25-30 percet kell várni a csomagra, a pofátlan, gyökér szekusok, és persze, hogy innen gyakorlatilag sehova sem tudsz repülni. Ha megérkezel, taxishiénák háborúznak a váróban, ha vki bevisz a végén a városba, tuti lehúz. Tömegközlekedés gyakorlatilag nincs. /Ugye azt a nyomorult 1 db buszjáratot nem akarjuk tömegközlekedésnek nevezni? /Az impotens Malevnak van pár desztinációja, de ez kb a bullshit kategória. Mitől is lenne ez egy jó reptér??

Alikam 2011.03.29. 09:08:03

Hm, valóban nem a névtől lesz jó, bár marketing szempontból maga a név sem elhanyagolható, mondjuk egy reptér esetében ez legyen a legkevesebb.

Én inkább azt nem értem miért is kéne bankot robbantania egy magyarországi reptérnek? Rá kéne már jönni így bő húsz é után, hogy Magyarország nem idegenforgalmi célpont.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.03.29. 09:11:43

"...mi a unique value proposition-ja,..."
Eszem, faszom megáll! Ha ilyen csúnyát kérdezne tőlem a HR-es, vagy a leendő munkaadóm - miután megállapítottuk, hogy tökéletes lennék a munkakör betöltésére - megmondanám, hogy én naponta háromszor nyalnám fényesre a seggét!!!
Vagy még jobb! Mélyen a szemébe néznék, és azt mondanám suttogó hangon: "Képzelje! Belőlem csak egy van!" roflmao

biobender 2011.03.29. 09:28:38

@Énvezettem?: "hm, a hosszas sorbanállás sajnos nem "unique". "

Ez sajnos nem igaz. Az a fajta bornirt nemtorodomseg amivel a tomeget a Ferihegyen kezelik az igenis unique.

Az is, hogy 45 percet kell varni akkora tomeg eseten ami ugyanannyi kapuval a Heathrow-n vagy Frankfurtban max. 20 perc alatt lemenne.

"Allatnak ereztuk magunkat nem embernek" irta egy angol vendeg egy angol nyelvu blogon Ferihegyrol. Nos ez talan "unique value proposition" - itt ugy megalaznak mint mashol sehol.

Vkat118 2011.03.29. 10:03:25

@crey7: Nem tudom a nevét, de az ahova a MALÉV repül. Ennyi volt, (mondjuk kajáldában) toltam egy 12 eurós szendvicset is mellé, nem tudtam mit kezdeni magammal volt 5 órám az átszállásig. Ehhez képest a ferihegyi 950 forintos korsósör baráti... Moszkva Seremetyjevo 250 rubel(1700Ft)/0,5 liter üdítő, és még az orosz tahóságot is képesek hozni mellé. Bécset nem vágom, de majd most áprilisban be lesz tesztelve. 168 euró egy olyan repülőjegy ami nálunk 82.000... Ekkora difiért már megéri kibuszozni. Amerikában és Ázsiában elfogadhatóak az árak a reptereken, úgy látszik ott nem számít olyan hűdenagy luxusnak a repülés.

borg07 2011.03.29. 10:32:52

Ferihegy az ország nagyságához és gazdasági potenciáljához képest magas színvonalú.

Frankfurt építészetileg egy nulla, JFK 3-as terminálon beázások, lepedővel fogták a vizet 2009-ben:) Paris Orlyt már rég le kellet volna bontani 60-as évek maradványa, london heathrow 2 kifutó 10-szer annyi forgalomra, mint ferihegy stb.

A nagyobb forgalom, meg csak több zajt és környezetszennyezést hozna pár alacsony hozzáadott értékű reptéri munkahelyért cserébe.

Globetrotter2014 2011.03.29. 11:59:51

@Énvezettem?: a baj az hogy ferihegyen MINDIG várakoztam. A különbség az volt hogy a várakozási idő 30 perc vagy 1 óra az összesen 2 (kettő!) db radarhoz (miközben mellette 2 üresen állt). Xahtják az összes új boltot, a szervezetlenség miatt arra sincs esély hogy átfussam a választékot. Magukkal xesnek ki. Abban is unique hogy nincs egyetéen megfizethető áró kajáldájuk, hirtelen 10 olyan nagyvrosi nemzetközi (nem fapados) reptér ugrik be ahol volt valami gyorsétterem rendes árakkal, gyors kiszolgálással. Ferihegyen egy sem...

Gerardus A. Lodewijk 2011.04.02. 21:46:47

@Gerzsonka: Téves, a tranzitváró nem nemzetközi terület, hanem a Magyar Köztársaság területe, a magyar rendőrség biztosítja a rendet :) ha valaki bűncselekményt követ el, a magyar törvények szerint vonják felelősségre. Továbbá a tranzitváró területe nem is adómentes, az ott kötött ügyleteket ugyanúgy terheli áfa, a vállalkozások és alkalmazottaik ugyanúgy adóznak, mint bárhol máshol az országban. Az egyetlen könnyítés az, hogy az ott vásárolt árukra nem kell kiviteli vámot fizetni (ezért kapták az ottani üzletek valamikor a ködbe vesző régmúltban a "vámmentes" nevet), ennek azonban nulla a gyakorlati jelentősége, mert Magyarországon már sok évtizede nem létezik kiviteli vám.

Gerardus A. Lodewijk 2011.04.02. 22:14:56

Márc. 28-án néztem meg belülről is az új épületrészt, nem nyűgözött le.

Ferihegy 2 eddig a rövid utak repülőtere volt, na ennek most vége. Hihetetlenül sokat kell gyalogolni (diplomatikusan úgy is fogalmazhatunk, hogy az épület belülről jóval nagyobbnak tűnik, mint kívülről). Eddig a check intől a beszállókapuig 50-80 métert gyalogolt az utas, mostantól legalább 400-at fog.

A biztonsági ellenőrzés semmivel nem lett gyorsabb. 6 biztonsági kapunak van hely, de ebből hétfőn még csak 5 volt felszerelve, abból is 2 zárva volt.

A biztonsági ellenőrzés elhagyása után bolton kell keresztülmenni. Nem boltok között, mint Bécsben (már az is zavaró egy kicsit), hanem direkt bele a boltba. Ezért valakinek nagyon jól tejelhetett a Heinemann.

Van még egy külön borüzlet is, szép választékkal, csak éppen semminek nem volt kiírva az ára. Ezúton üzenem nekik, hogy ha a következő utamig nem változik a helyzet, 20-30 üveget fogok odavinni a pénztárhoz, hogy megérdeklődjem az árát, és egyet vagy egyet se fogok megvenni belőle.

Az eddigi botrányos étel-és italárak nem csökkentek, az árszínvonal továbbra is a nyugat-európai repülőtéri átlag duplája.

A mosdókban természetesen csak langyos víz van: inni meleg, kezet mosni hideg. Szánalmas.

Elismerendő, legalábbis a régebbi épületrészekhez képest, az épület szépsége, tágassága, világossága.

Ez így összességében a 10-es skálán 1 pont, de az is csak jóindulattal. Parturiunt montes et nascitur ridiculus mus.
süti beállítások módosítása