HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Deepwater Horizon: a jegyzőkönyv

2011-sze-16 | 258. nap |  Énvezettem?

Kijött a Deepwater Horizon balesetét kivizsgáló bizottság végső jegyzőkönyve. A pdf (angol nyelvű) itt található. A végeredmény keményen elveri a port a BP vezetésén, olajfúrási gyakorlatán, tréningjén és operációs szokásain.

Csak számszerűen nézve: az összefoglalás legalább 25-ször említi a BP-t (direkt vagy indirekt módon, vagyis a Deepwater személyzetére hivatkozva), miszerint vagy valamit elmulasztott, vagy hibásan működtetett vagy rosszul döntött vagy egy rossz döntést nem bírált felül, amikor lehetősége lett volna rá. Emellett a Halliburton és a Transocean is megkapja a magáét, de sokkal kisebb mértékben vagy súlyossággal.

A jegyzőkönyv szerint nem lehet 100%-os pontossággal egyetlen tényezőre leszűkíteni a katasztrófa okát. Az biztos, hogy a BP, Transocean és Halliburton személyzetének lehetősége volt arra, hogy a katasztrófát elhárítsák.

Vannak viszont tényezők, ahol pontosan meg lehet mondani, hogy kinek hibájából történtek dolgok, amiknek nem szabadott volna megtörténnie. A BP többszörös hibát követett el a kút elhelyezése, annak védelmi berendezéseinek kialakítása, üzembehelyezése és működtetése közben. A BP a Transocean-nal együtt aztán hibák sorozatát követte el a fúrás és cementálás és annak ellenőrzése közben. Ennek következtében a katasztrófa elháríthatatlanná vált, és mire észbekaptak, a fúrótoronyban akkora kár keletkezett, hogy a megfelelő védő és elhárító lépések lehetetlenné váltak.

A kitörés ereje aztán meghajlította a fúrócsövet is, aminek következtében az utolsó védőbástyaként emlegetett eljárás, a cső elszorítása (blind shear ram with blades) sem volt végrehajtható.

87 napig ömlött az olaj a kútból, majdnem ötmillió hordónyi kőolajjal szennyezve a Mexikói öböl vizét.

Kíváncsi vagyok, mi lesz ennek a jegyzőkönyvnek az anyagi következménye a BP-re, és a többi vállalatra nézve.

Címkék: technika olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr713229055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci0011 2011.09.18. 09:39:49

Az olajosok ma a legnagyobb hatalom birtokosai a földön,még el sem takarították az öbölből az olajat már a sarkköri vizekben akarnak fúrni az eszementek,mondjuk ott lehet hogy csak össze kéne seperni a fagyott olajat ha van valami probléma,de szerintem ideje volna államosítani ezeknek az eszementeknek mindenét,addig míg saját kezüleg nem állítják helyre a károkat amit okoztak!
süti beállítások módosítása