HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Társadalombiztosítás volt, nincs

2012-jún-26 | 177. nap |  Énvezettem?

Egy Juszt László interjú alapján kezdtem el utánanézni az Alaptörvényben leírtaknak. Az a kijelentés adta az apropót, miszerint társadalombiztosítás, mint államilag garantált egészségügyi ellátás és nyugdíj, nem szerepel az alaptörvényben. Ennek egyik egyenesági következménye az, hogy az ezen korábbi alapjogokra alapuló juttatásokat az állam (Magyarország) bármikor megváltoztathatja — csökkentheti vagy növelheti — vagy akár teljes mértékben meg is szüntetheti.

Nézzük mint mond az alaptörvény.

XIX. cikk

(1) Magyarország arra törekszik, hogy minden állampolgárának szociális biztonságot nyújtson. Anyaság, betegség, rokkantság, özvegység, árvaság és önhibáján kívül bekövetkezett munkanélküliség esetén minden magyar állampolgár törvényben meghatározott támogatásra jogosult.

(2) Magyarország a szociális biztonságot az (1) bekezdés szerinti és más rászorulók esetében a szociális intézmények és intézkedések rendszerével valósítja meg.

(3) Törvény a szociális intézkedések jellegét és mértékét a szociális intézkedést igénybe vevő személynek a közösség számára hasznos tevékenységéhez igazodóan is megállapíthatja.

(4) Magyarország az időskori megélhetés biztosítását a társadalmi szolidaritáson alapuló egységes állami nyugdíjrendszer fenntartásával és önkéntesen létrehozott társadalmi intézmények működésének lehetővé tételével segíti elő. Törvény az állami nyugdíjra való jogosultság feltételeit a nők fokozott védelmének követelményére tekintettel is megállapíthatja. 

Nem vagyok jogász, így az én értelmezésem lehet, hogy nem igaz. Mindenesetre, azért megpróbálom szavakba önteni, hogy mit is jelent az alaptörvény XIX. cikke a számomra.

Az állam törekszik, de nem garantál. Az a garancia, amely a korábbi Alkotmányban megvolt arra, hogy az állam egészségügyi és szociális biztonságot garantáljon, az eltűnt a szövegből. A szociális biztonság maradt, az egészségügyi ellátás kikerült a szövegből. Ha az állampolgár szemszögéből nézve állam nem eléggé törekszik a szociális biztonság megvalósításán, vagy törekszik, de nem sikerül neki, akkor is minden rendben van.

Azt, hogy az állam mennyire törekszik a szociális biztonság megteremtésén, törvény szabja meg (most vagy később). Részletek nem ismertek egyenlőre.

Szociális intézmények és intézkedések segítségével végzi az állam azon törekvését, hogy a szociális biztonságot (egészségügy nélkül) biztosítsa.

Azt, hogy az intézmények által feléd irányuló intézkedések téged mennyire segítenek, az állam aszerint is meghatározhatja vagy megváltoztathatja, hogy mennyire vagy hasznos (tagja) a közösségnek. Vagyis, ha a közösség szempontjából kevésbé hasznos vagy, akkor az intézkedések más jellegűek vagy más mértékűek lehetnek, mint ha a közösség szempontjából hasznosnak bizonyuló tevékenységet végzel. A egyenlőségen alapuló szociális védőhálót felváltja a hasznosság elvén alapuló biztonság(ra való állami törekvés).

A nyugdíj sem nem garantált, se nem kizárólag állami. Egy része az állam által fenntartott, de alapjaiban szolidaritáson alapuló önsegélyező rendszer általi kifizetésekből áll, másik része önszerveződő alapon létrehozott pénzintézményekből kerül majd a zsebedbe, amelynek működését az állam ugyan lehetővé teszi, de azt nem garantálja.

De, az állam nem garantálja az időskori nyugdíjat, hanem annak kifizetését (és a szolidaritáson alapuló újraelosztást) segíti elő, de csak részben, hiszen magánnyugdíj is kell, hogy ezt kiegészítse.

Vagyis társadalombiztosítás, garanciák és elidegeníthetetlen jogok helyett társadalomtörekvést vállal az állam.

Ha valaki máshogyan olvassa az alaptörvény cikkét, szóljon!

Címkék: társadalom nyugdíj adó · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr224523793

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 10+1 intő jel: a NER olyan, mint egy átverős MLM-vállalkozás 2012.06.26. 13:19:08

Tíz plusz egy hasonlóság miatt kell azt gondolnunk, hogy az Orbán-kormány Nemzeti Együttműködés Rendszere olyan, mint egy rosszhírű, lehúzós multilevel marketing vállalkozás. * Íme a tíz hasonlóság: * 1. Az MLM cégek vezetői azzal toborozzák a belépőke...

Trackback: Hét tantárgyból bukott Hoffmann Rózsa 2012.06.26. 13:17:48

Hét területen kellett a tudásáról számot adnia, mindegyiken elégtelen teljesítményt nyújtott. “Elégtelent adott Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár éves teljesítményére az Oktatói Hálózat, a Hallgatói Hálózat és a Hálózat a Tanszabadságért ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.06.26. 13:10:38

A nyugdíjrendszer valójában a társadalomnak és a család intézményének brutális megrontója.

Szerintem most azonnal be kéne szüntetni. A beszedett pénzeket pedig visszaadni.

Akinek meg nincs családtagja aki gondoskodjon róla öregkorára, azt segélyezni kell. De ezt se olyan felelőtlenül, ahogy manapság mindenféle segélyezés folyik...

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.26. 13:13:52

"Magyarország arra törekszik, hogy..."

*

Ezért hajtogatta minden épeszű jogász, hogy az alaptörvényt nem jogalkotók, hanem dilettáns barmok írták. És nem csak az alaptörvényt, hanem az összes többi jogszabályt is azok írják.

Jogszabályban mit keres az állami feladatok meghatározásával kapcsolatban az a szó, hogy "törekszik"?

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.26. 13:14:46

@endike:

"A nyugdíjrendszer valójában a társadalomnak és a család intézményének brutális megrontója. Szerintem most azonnal be kéne szüntetni. A beszedett pénzeket pedig visszaadni."

*

Odabaszna :)))

impala 2012.06.26. 13:17:45

@endike: te nagyon okos lehetsz endike, de mi a fenéért van az, hogy az egész civilizált világban létezik a nyugdíjrendszer.
ennyi ott(itt) a hülye?

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.06.26. 13:25:29

@impala: A nyugdíjrendszer viszonylag új találmány... Mint ahogy a munkanélkülisegély vagy a fizetett szabadság is az.

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.26. 13:29:50

Ha másért nem, ezért is megérdemelné a fideszes csőcselék, hogy sitten rohadjon élete végéig...
Pedig nem csak ez az egy bűnük van!

@endike: a jó kurvaanyád az rontott rengeteget ezen a világon azzal, hogy a tripperes ügyfelétől szerzett gyerekével nem ment abortuszra!

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.06.26. 13:35:57

@impala:"de mi a fenéért van az, hogy az egész civilizált világban létezik a nyugdíjrendszer."

Ennek az igazságtartalmába most ne nagyon menjünk bele. Csak hogy tágítsam az ismereteidet, amíg Magyarországon 40 év szolgálati idő után a fizetésed 80%-at kapod nyugdíjnak, addig Németországban ez az arány 43%.
És álljanak itt a tények,
és nézzük, mi a jelenlegi helyzet kis hazánkban a számok nyelvén.

Ma Magyarországon összesen 3 millió ember részesül nyugellátásban, ebből 300 ezer fő korhatár alatti egészséges ember, illetve további 400 ezer ember korhatár alatti rokkantnyugdíjas. Ez a 700 ezer ember nemcsak ellátást kap, de nem is járul hozzá az adók és egyéb terhek megtermeléséhez, így tulajdonképpen kétszeresen is terheli a rendszert. (Természetesen a rokkantnyugdíjasok között van valóban rászoruló is, rájuk ez nem vonatkozik.)
(Amíg Magyarországon a 62 éves korhatárt is csak a munkavállalók 32%-a tölti be(!!!!!!!), addig például a szomszédos Szlovákiában ez az arány 65%.)
Ezzel szemben áll 6,4 millió munkaképes korú ember (a maradék a gyerekek).
Csakhogy ebből a létszámból mindössze 56% aktív dolgozó (ez az egyik legalacsonyabb érték Európában), a többi munkanélküli, gyesen lévő, segélyen élő, még tanuló, vagy már nyugdíjas személy.
Sajnos még itt sincs vége a statisztikának, mert az aktív dolgozók 21%-át az állam foglalkoztatja. Az állami alkalmazottaknak pedig nem csak a bérét, de az adóját, társadalombiztosítását, nyugdíjjárulékát is az állam fizeti, azaz a többi adófizető.
Ebből a 2,85 millió emberből, aki nem eltartott és nem is állami alkalmazott, közel másfél millió minimálbérre van bejelentve…
Tehát ennek a rétegnek kellene eltartania a jelenleg 3 milliós nyugdíjas tábort.

baliquez 2012.06.26. 13:42:50

@impala: nem, máshol kevesebb az élősködő, és a legnagyobb kisebbségeknek nem a "f.szomból megélek" a fizetett munkájuk.

Egyébként ez a "törekszik" szöveg baromi jó, majd én is "törekedni" fogok pl. adót fizetni, aztán vagy sikerül vagy nem.

Akárhogy is, elbírálás esetén elégséges kell legyen ebbéli törekvésem - nemteljesítés esetén is -, hiszen az állam törekvése is elegendő (a polpotmány alkotói szerint nemteljesítés esetén is) a kapcsolódó társadalmi berendezkedés elégséges teljesítéséhez. Röhej.

impala 2012.06.26. 13:45:28

@Csibefogó:
oszt mégis német meg holland nyuggerek jönnek ide királyul élni.

a statisztikai részt nem olvastam el, nem vagyok mazohista.

impala 2012.06.26. 13:48:25

@baliquez: valóban, a legnagyobb kisebbség egyben a legnagyobb szívás is, ráadásul mi itt keletenélvezhetjük csak igazán.

ámbár sokan kongatják már a vészharangot a muzulmán bevándorlók miatt is nyugaton.

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.06.26. 13:51:28

@baliquez: itt az a nagy baj, hogy a társadalmi szerződést, amelyet a nyugdíj és az egészségügyi költségtérítés vagy mondjuk az adófizetés képvisel, mi állampolgárok nem rughatjuk fel társadalmi szintű egyeztetés nélkül.

A Fidesz az más tészta, mert ők igen.

kewcheg 2012.06.26. 13:52:51

Ez a szöveg- mint szakmabeli mondom- valóban nem üti meg a mércét.
A "törekszik" szó eleve magában foglal egy bizonytalanságot, egy kádárkorszakra jellemző nyúlós-ragacsos langyos húgyszagú képződmény.
A Biblia is előírja a világos beszédet: igen-nem.
Sokkal korrektebb lett volna azt írni, hogy "nem nyújt" , "nem ad" , "jár,de nem jut" ésígytovább....

nixe 2012.06.26. 13:52:58

A Fidesz végre jelentősen hozzá mert nyúlni a TB rendszer jogi oldalához. Ez önmagában nem lenne rossz dolog. A baj az, hogy jó gazdaságpolitika (értsd: amely ide vonzza tőkét a munkaigényével, és amely bünteti a potyázást)híján csak az egyre romló körülményekre reagált, azaz alaptörvénybe foglalta, hogy ami nincs , azt nehéz elosztani.Márpedig -lásd Csibefogónál- kevés adófizető nem tud eltartani sok nyugdíjast. Csibefogó azt viszontr nem írta le, hogy a 80% ( a nettó után)csak az alacsony keresetnél igaz, magas keresetnél ez szépen megy lefelé, akár 15%-ig is, mert nagyon degresszíven állapiítja meg a rendszer a nyugdíjakat.
Tehát a korányt nem azért kell kritizálni,mert iivette az alkotmányból,ami bearthatatlan,hanem azért, mert tud olyan gazdaságpolitikát felmutatni,ami ezen a helyzeten pozitív irányban változtatni tudna.
A kormány és a kormányzó párt is tisztában ezzel,ezért mindenféle hülye pótcselekvésekkel próbálja a választókat kábítani.

Sequoyah 2012.06.26. 13:56:40

@impala: És az egész világban roskadozik az a nyugdíjrendszer és recessziót okoz, ami a jövőben csak növekedni fog.
Szóval igen, ennyi ott a hülye...

Sequoyah 2012.06.26. 14:00:36

Az oké, hogy (elvi lehetőség) megszűnik a nyugdíj és a társadalombiztosítás, ha ezzel együtt a zsebemben marad a fizum közel fele, ami most erre megy el, és én abból saját magamnak fizethetem az orvost, magánbiztosítást, megtakarítást, nyugdíjas szüleim eltartását.
De az eddigi magyar példákból itélve csak elvenni fognak, adni nem...
Szóval fizess ugyannyit, csak nem kapsz cserébe már semmit...

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.06.26. 14:01:35

@impala:
Mert beléjük van verve, hogy nem mindent az államtól várnak el. Tudod, ott mindennek ára van, és nem mint Magyarországon, ahol a futóhomokra építjük a házunkat egy részeg kőművessel, szívességből.

Kutchek (törölt) 2012.06.26. 14:02:59

A járulékokat is átnevezték szociális hozzájárulási adónak. Hozzájárulok az állam szociális törekvéseihez.
Ha majd rám kerül a sor ekkor meg megmondják, "bocsi, de te nem fizettél járulékot".

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.06.26. 14:05:12

@nixe: Szerintem a kormányt igen is lehet kritizálni azért, mert közmegegyezés nélkül bontott fel alapvető társadalmi szerződéseket. S miután ezt megtette, egyszerűen hallgat róla, hátha nem veszik észre a Zemberek.

Ezt az egyoldalú szerződésfelbontást normális országban nem tehetné meg egyetlen kormányon levő párt vagy koalíció sem...

Csakhát nálunk ezt a kormány, a bankok, a vállalkozók, s lassan minden társadalmi szereplő is megteheti, kivéve a tisztelt adófizető- és választópolgárokat.

szita szita péntek 2012.06.26. 14:11:08

@Csibefogó: "Magyarországon 40 év szolgálati idő után a fizetésed 80%-at kapod nyugdíjnak, addig Németországban ez az arány 43%." - Lehet. A különbség, hogy Németországban a jövedelem akora, hogy idős korra a társadalom többsége tud megtakarításokat felhalmozni, míg nálunk erre 5% képes. A jövedelmek pedig annyira különböznek, hogy annak 43%-a is biztosítani tudja a megélhetést, míg nálunk a 80%-sem mindig. Nem azt mondom, hogy ami nálunk van, az most jó, de az egyes rendszerek olyannyira át meg átszövik egymást, hogy az ilyen leegyszerűsítéseknek egészen egyszerűen nincs semmi értelme. Valamiféle közös nevezőként javaslom elfogadni azt, hogy az idős korú (ezért valószínűleg megromlott egészségű, idejétmúlt tudású, kiszolgáltatott ám aktív életüket végigdolgozó)embertársainkat nem kéne megfagyni hagyni. Elismerem, gazdasági könnyebbséget hozna, ha hirtelen halomra halnának, de most komolyan: ennyire embertelenek vagyunk? Szóval szerintem beszélhetünk nyugodtan a nyugdíjak visszafogásáról addig, amíg az még bár minimális szinten is de lehetővé teszi a nyugdíjas számára az életet. Lehet én látom furán, de akiket nyugdíjasokat ismerek, azok mind tengődnek.

kági 2012.06.26. 14:11:29

Hol a korábbi alkotmány szövege?

nixe 2012.06.26. 14:16:10

@Énvezettem?
Persze,hogy nem veri nagydobra,mint a Nemzeti Konzultációt. De az is igaz,hogy a szerződés sosem volt betartva,mert igatából nem a járulékfizetés teremtette meg a jövőbeni nyugdíjat (csak az elvont jogot hozzá),hanem az aktuálisan befizetők pénze finanszírozta az aktuális nyugdíjkifizetéseket. Ha nincs elég befizetés,akkor lehet a "szerződésben" akármi, nem lesz kfizetés. A jog akkor lett megalapozott,ha az aktuális járulékbefizetéseket befektetik, és a befizető nyugdíjas korában ebből kap nyugdíjat. De ez csak a magánpénztáraknaál lett volna. Hasonló okok miatt lapítanak az egyéni számlák kialakításával is.

room_101 2012.06.26. 14:20:31

Eddig az volt, hogy járni jár csak nem jut, mostantól meg már (deklaráltan és néhány közellenségnek kikiáltottnak visszamenőleg) nem is jár, mi a különbség?
Ebből is az az érzés erősödik, hogy az jut neked, amit elcsalsz-lopsz. Csakhogy nem mindenki van egyformán közel a tűzhöz.
Ahogy Partinagy mondja a Magyar Mesékben: "Kinek a fer, kinek a ferné"

kewcheg 2012.06.26. 14:20:31

@szita szita péntek: és a legmegdöbbentőbb, hogy sok magasan képzett, és a társadalom számára kiemelt fontosságú tisztséget betöltő ember nyugdíjasként azzal szembesül, hogy szarul kifacsarták és félredobták, és nem tudott plusz jövedelemre szert tenni, amiből előtakarékoskodjon, mert mondjuk bíró volt....

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.26. 14:24:46

@Énvezettem?: mivel őket választottuk meg...

ez a demokrácia elvtárs

majd 2014-ben szavaztok a példaképetekre, Dopeman-re és akkor majd mindent visszaállítotok, vagy elhúztok innen a Kánaánba, teljesen mind1

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.26. 14:25:43

@szita szita péntek: Erre volna az jó, hogy az adó 1%-hoz hasonlóan mondjuk a befizetett nyugdíjam 10%-ról dönthessek kihez kerül.
A sokan vállalnának egyből plusz gyereket, hogy öregkorukra meglegyen mindenük, vége lenne egyből a gyerektelen szingli korszaknak.

Kutchek (törölt) 2012.06.26. 14:29:35

@wmiki: "mivel őket választottuk meg...ez a demokrácia elvtárs"

Ha valakinek azt mondom, hogy érezze otthon magát nálam, az még nem jogosítja fel arra, hogy az asztalra szarjon.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.26. 14:32:41

@Kutchek: 2014-ben szavazhatsz újra a DK-ra, vagy az MSZP-re, amire szoktál

persze nem csodálkozom, hogy addig ajvékoltok, elvégre ha nem ti vagytok hatalmon, az egyből diktatúra

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.26. 14:34:06

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): :x

mert, aki nem úgy "gondolkozik", ahogy ti, az egyből troll, igaz, kis vöröskatona?

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.06.26. 14:37:22

@szita szita péntek:

A 80% és 43% csak azért íródott le, hogy lássuk a különbséget, de alapvetően ebben a nagyságrendben menetelnek a dolgok.
Több dolog összejátszik a nyugdíj összeomlásban.
Alapvetően nincs elég gyerek, 1,3 reprodukciós együttható kevés, de ezt már húsz éve sejteni lehetett, most ha 1000 gyerekkel több születik, akkor hurrá van. Manapság évente 90 ezer gyermek jön a világra, míg 1976-ban olyan 160 ezer. Az életkor kitolódott, nőtt a nyugállományúak száma, de a legrosszabb, hogy az aktív/nem aktívak aránya nőtt. Foglakoztatási rátánk sereghajtó Európában, 62 éves nyugdíjkorhatár kevés, cseheknél 70.
Németországban úgy kerül ki a tanulmányok után ki az életbe az ember, hogy tudja, nyugdíja nem az államtól függ elsősorban. Nagy nyugdíjbiztosítók vannak kinn, mert az emberek kulturálisan úgy vannak programozva, hogy ne mindent az állam bácsitól várjanak. Ott úgy lehet tervezni, nem ad hoc jelleggel élik a mindenapjaikat az emberek. És hogy van miből félrerakni? Igen, ebben igazad van, és ha félretesz, az valóban hozamot is hoz, de tudod, a hazai szabályozás olyan, hogy bicska nyitogató, mert kedvez a kóklereknek. Kedvenc ilyen területem a pénzügyi tanácsadó, mint olyan. A nem létező pénzügyi minimál kultúrát is megszégyenítve palizzák be az embereket, mert néhányan érzik, hogy nem lesz nyugdíjunk, „jaj, mit csináljak” kérdés után két perc múlva belebotlanak egy ilyen ING-s, brókernetes majomba, akivel érzelmi (mi máson, racionálisan nem lehet) alapon kötnek 10-15-20 éves, általában a legrosszabb lehetőségek egyikét, Unit Linked típusú „befektetést”. És itt elásták magukat, egy életre bedőltek. Ámen.

Dezsőjóska 2012.06.26. 14:37:50

Tökéletesen egyetértek az alkotmány változással.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.06.26. 14:40:18

"aktív/nem aktívak aránya nőtt" helyett
aktív/nem aktív aránya nem nőtt, hanem csökkent.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.26. 14:42:47

@Csibefogó: ezért is vették ki a kezükből az msz(m)p által kötelezővé tett "magán"nyugdíjakat

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.26. 14:45:18

@Csibefogó: "Nagy nyugdíjbiztosítók vannak kinn, mert az emberek kulturálisan úgy vannak programozva, hogy ne mindent az állam bácsitól várjanak."

Ez egy ilyen nagy nemzeti nyugdíjmegmentő program után elég bátor beszéd, nem?

Meg az sem mindegy, hogy 1200 Euró 43%-a, vagy 400 Euró 80%-a...

Meg pld az sem, hogy az a pár szolgáltatás, amit egy nyugdíjas használ (TV, telefon, banki szolbáltatás) pont Németországban olcsóbb.

Dezsőjóska 2012.06.26. 14:46:27

Ez a kérdés pont nem politikai vagy jogi alapokon nyugszik, gyerekek.
Van egy egyszerű kivonás:
Versenyszférában dolgozók befizetései - nyugdíjkiadások = x
Ha x => 0 akkor van nyugdíj, ha x<0 akkor nincs, vagy kevesebb.
Lehet itt teli torokból fosni a demagógiát amit a kedvenc politikusaitok adtak a szátokba pro és kontra, de ezt azért fel kéne fogni!

Dezsőjóska 2012.06.26. 14:50:09

@Csibefogó: Pontosan azért amit te is leírtál. El kell felejteni már végre, hogy valami "jár"! Aki dolgozik, értéket állít elő, annak lesz, aki nem annak nem. Pont.

TARTYOM 2012.06.26. 14:51:13

"Törekszik" ????

nincs több kérdésem a kurva anyátokat.

Dezsőjóska 2012.06.26. 14:52:24

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Tudod ez azért van, mert kis hazánk nagyszerű polgárai ennyit tudnak előállítani!

TARTYOM 2012.06.26. 14:53:32

@Csibefogó: Németek a mi fizetésünk 300%-át kapják meg minimum :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.26. 14:54:44

@Dezsőjóska: Perszehogypersze.
Mert a Magyarországon gyártott Merci olcsóbb, mint a német, mi? Nem véletlenül Németországban csapódik le a különbség?

Áááá...

Borenbukk 2012.06.26. 14:56:55

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Hogyne ma'! Gyereket megelhetesi okbol csinal az ember. Csak akkor miert ez a nagy fenekedes a ciganyok ellen?

Dezsőjóska 2012.06.26. 14:58:39

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nem. Azért mert se neked, sem nekem nincs autógyárunk.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.26. 15:12:27

@Borenbukk: Te hallod-e. A Gond nem ottan van, hogy megcsinálod a gyereket, hanem ottan, ha nem neveled, vagy tartod el.

Amúgy megsúgom: Igen képzeld. A nyugdíjrendszer NAGYON NAGY problémája, ha fogy a populáció, mert nincs gyerek. Ugyanis ilyenkor minden aktív dolgozóra több passzív jut.

@Dezsőjóska: Ügye nem kell ezt elmagyarázni? Csak játszod a tudatlant. Nyugtass meg, hogy így van.

Dezsőjóska 2012.06.26. 15:17:43

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Te a kialakult helyzettel akarsz megmagyarázni egy folyamatot. Olyan mintha azt mondanád hogy azért tört ki a második világháború mert a szövetségesek győztek.

Tény, hogy a profit a befektetőknél csapódik le. De miért nem mi fektetünk be, ez a megfelelő kérdés! Csak ez már nem olyan egyszerű mint a faék...

Csak beugrottam 2012.06.26. 15:20:50

Most megint népszerű lett ez a "félre" olvasás ?

A "törekszik" elég egyértelműen az 1. pontban leírt élethelyzetekre vonatkozik és semmi köze a nyugdíjhoz.

"(4) Magyarország az időskori megélhetés biztosítását a társadalmi szolidaritáson alapuló egységes állami nyugdíjrendszer fenntartásával és önkéntesen létrehozott társadalmi intézmények működésének lehetővé tételével segíti elő. "

ebből hogyan lett ez ?

"De, az állam nem garantálja az időskori nyugdíjat,"

Feketén fehéren leírták ,hogy lesz feki nyugdíj(igaz ,hogy az éhenhaláshoz lesz elég de azt sehol sem írták le ,hogy a nyugdíj egy marék falevél vagy 1000 euró lesz.) és ha akarsz akkor nem gördítenek eléd akadályt a további megtakarításra.(Pl:NYESZ számla, önkéntes pénztár)

Egyébként meg itt a régi Alkotmány szövege

hu.wikisource.org/wiki/A_Magyar_K%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1g_alkotm%C3%A1nya

keresetek benne bármit a nyugdíjról.(Én semmit sem találtam)

Irom úgy ezeket a sorokat ,hogy egyike vagyok a piszkos 73000 ezernek.

Borenbukk 2012.06.26. 15:21:28

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nem hiszem, hogy kepes lennek addig egyszerusiteni a mondandomat, hogy megbirkozz vele. Nem azert csinal/nevel/szeretne az ember gyereket, hogy penzt kapjon erte! Aki meg igen, azt - gondolom - epp te itelned el szigoruan.

Kivlov 2012.06.26. 15:23:09

nincs is azzal baj, hogy állam nem garantálja a tb-t, nyugdíjat. a baj, azzal van, hogy a pénzt beszedi érte...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.06.26. 15:27:05

@wmiki: Tehát akkor ez helyes. Ok. Remélem, ha beteg leszel, vagy munkanélküli, és lyukra futsz az ellátással, akkor majd átgondolod.

kéremszépen 2012.06.26. 15:29:40

Tisztelt posztoló!

Elolvasta a régi alkotmány XII. fejezetének 70/D és 70/E paragrafusának szövegét mielőtt ezt a posztot nekiállt megírni?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.26. 15:29:44

@Dezsőjóska: "Csak ez már nem olyan egyszerű mint a faék..."

Pedig az. Képzeld, a Mercedes azért hozta ide a termelést, mert itt még Kínánál is alacsonyabbak a bérek. És nem azért, mert a magyar munkaerő semmit sem ér! (az audi kutatólaborja is pld itt van)

-----------------------------------------

Az, hogy miért nem mi fektetünk be, tényleg egy nagyon jó kérdés, és teljesen jogos.

Érdekes, hogy magánkézből zöldmezősként, hitelből megéri buszgyárat alakítani, de állami szinten feléleszteni az ikaruszt már nem.

Ebben a részében igazad van. Ha a kormányok nem állnak le azonnal az eu-s és egyéb pénzek teljes körűen magánzsebekbe és offshore cégekbe tömésével, és nem kezdenek el nagyon sürgősen befektetni, munkahelyet teremteni, terméket előállítani, akkor nagyon nagy baj lesz, mert nem lesz honnan lopni!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.26. 15:30:32

@ormány triktor: :x

tudom, tudom...
majd 2014-ben eljön példaképed, Dopeman a megváltó, és akkor nem kell adót fizetni, de mindenkinek jár mindenfajta juttatás....

sok sikert!

Csak beugrottam 2012.06.26. 15:32:31

@Csak beugrottam: A "törekszik"-kel egészen más a probléma.Példáúl az ,hogy fizetek 1.5%-ot a munkabéremből amit munkaerőpiaci járadéknak hívnak tehát nekem ezért köteles az állam munkanélküli segélyt adni és nem "törekedni" kellene erre.
Ezért sem értem a kussolást amikor a járulék csökkentése nélkül erősen lekorlátozták az ellátás idejét.

Cumi 2012.06.26. 15:33:37

És mi van azzal, akinek egészségügyi okokból nem lehet gyereke? És akinek van három, de mind munkanélküli, és nem könyvtár-büfészakon végzett. És akinek meghalt a házastársa és egyedül nevelte fel a gyerekeit. Ők miből tegyenek félre? Olyan házban lakom, ahol a legtöbb nyugdíjas. Reggel a legfőbb téma: ki volt már boltban, mi olcsóbb. Ha megjön a fűtésszámla lakó gyűlés van, ki tudja kifizetni? Végig dolgozták az életüket, de lehetőségük sem volt félre tenni. / nyaralni és plazma tv-t venni sem./ Nem találom azt a cikket, ahol a polgármester elmondja, hogy miért dolgozna a nemzetiségi mikor a postás helybe visz neki 160.000 Ft-ot. Nem itt kellene kezdeni? Anyádra, apádra gondoltál a NER jegyében? Majd ha a gyereked kivándorol, mert elunja, ami itt van, akkor gondolkozz.

Totof 2012.06.26. 15:36:43

@Csak beugrottam: 70/E. § (1) A Magyar Köztársaság állampolgárainak joguk van a szociális biztonsághoz; öregség, betegség, rokkantság, özvegység, árvaság és önhibájukon kívül bekövetkezett munkanélküliség esetén a megélhetésükhöz szükséges ellátásra jogosultak.

(2) A Magyar Köztársaság az ellátáshoz való jogot a társadalombiztosítás útján és a szociális intézmények rendszerével valósítja meg.

Koky_ 2012.06.26. 15:39:17

@wmiki: Neked mi bajod van? Mi van Dopeman-nel?? Lemaradtam valamiről?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.26. 15:40:48

@Koky_: :0

nem őt választjátok meg következő elnöknek?
úgy tudtam már megbeszéltétek, hogy ő az alternatíva, a messiás

vagy akkor ki?

Koky_ 2012.06.26. 15:40:48

@wmiki: Tőled nem vonják a TB járulékot??

Koky_ 2012.06.26. 15:41:52

Mi az hogy "választjátok" ? Kik? És miért sorolsz be engem is a képzelgéseid közé te szerencsétlen?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.06.26. 15:42:34

@wmiki: Ja értem már, te egy ilyen narancshályogos ló vagy, aki nem lát csak feketét meg fehéret, ugye? Ha nem Vityesz, akkor Dopeman, ugye? Közötte meg semmi. Nincs átmenet, csak az eldöntendő kérdéseket érted úgy,ahogy, ezért aztán jól érzed magad a narancs akólban. Még jó, hogy kiderült, hogy te ilyen láma vagy, így semmi értelme foglalkozni veled.

Koky_ 2012.06.26. 15:43:00

@wmiki: Csak utánad. Ahogy látom nagy szükséged lenne egy alapos kezelésre.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.26. 15:43:13

@Koky_: :x
kérdés volt...
tudod, onnan lehet megismerni, hogy kérdőjel van a végén

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.26. 15:44:00

@ormány triktor: meséld el akkor nyugodtan, hogy mi van

kire szavaztok 2014-ben elvtársak? ki a messiás?

Koky_ 2012.06.26. 15:44:13

@ormány triktor: Itt nincs mit tenni, Taigetosz pozitív ez az ember...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.26. 15:44:43

@ormány triktor: Ő az az ember, akinek ha megkérdezik a véleményét, akkor nincs Neki olyan, hanem inkább írják oda helyette, és ő majd bekarikázza...

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.06.26. 15:46:22

@Csak beugrottam: @kéremszépen:

Nos, a dolog úgy kezdődik, hogy a régi alkotmányban ott állt feketén fehéren, hogy:

17. § A Magyar Köztársaság a rászorulókról kiterjedt szociális intézkedésekkel gondoskodik.

Nem az, hogy erre törekszik, vagy elősegíti azt, vagy egy hasonló szintű akarást kifejező szóval próbálkozik ezt tenni, hanem az, hogy teszi a dolgát.

Utána pedig ez is ott van, megint feketén fehéren:

70/D. § (1) A Magyar Köztársaság területén élőknek joguk van a lehető legmagasabb szintű testi és lelki egészséghez.

Vagyis nem az, hogy a társadalmi hasznosság függvényében majd valaki megmondja, hogy mennyire magas szintű testi és lelki egészséghez van jogom.

Aztán:

70/E. § (1) A Magyar Köztársaság állampolgárainak joguk van a szociális biztonsághoz; öregség, betegség, rokkantság, özvegység, árvaság és önhibájukon kívül bekövetkezett munkanélküliség esetén a megélhetésükhöz szükséges ellátásra jogosultak.

(2) A Magyar Köztársaság az ellátáshoz való jogot a társadalombiztosítás útján és a szociális intézmények rendszerével valósítja meg.

Vagyis, hogy nemcsak, hogy mindenkinek joga van nyugdíjt kapni, de ahhoz, hogy kapjanak is a nyugdíjasok valamit, az állam ennek a megvalósítására kötelezett. Nem csak elősegíti ennek létrejöttét, hanem megvalósítja azt. (Amit, bájdövé, nem esett nehezükre beírni az új alaptörvénybe az egészségügy kapcsán...)

Nos, ezért volt garantált régen, és ezért nem garantált mostantól a nyugdíj.

Dezsőjóska 2012.06.26. 15:47:52

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
"Ha a kormányok nem állnak le azonnal az eu-s és egyéb pénzek teljes körűen magánzsebekbe és offshore cégekbe tömésével, és nem kezdenek el nagyon sürgősen befektetni, munkahelyet teremteni, terméket előállítani, akkor nagyon nagy baj lesz, mert nem lesz honnan lopni! "

Itt alapvető világnézetbeli különbségek vannak közöttünk, ezért nem is vitáznék. Csak közlöm, hogy véleményem szerint az állam ne csináljon semmit, csak tartassa be a törvényeket, adja ki a személyimet/jogsimat, vigye a honvédelmet, külpolitikát. A többire fordított/ellopott pénzt ne vegye el az adózóktól, majd azok megoldják üzleti alapon!

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.26. 15:49:32

@Csibefogó: te baromarcú! Tőlem pl. a gengszterváltásig a fizetésem közel felét vették el azon a címen, hogy nyugdíj, meg eü járulék! Ingyen... napersze... apádnak lett volna ingyen a koton...

kéremszépen 2012.06.26. 15:51:10

:-)

Mivel nem vagy jogász, pláne nem alkotmányjogász, ezért elnézhető, amit művelsz. Bár nyilvánosság előtt kétségtelenül nem szerencsés a dolog.

Csak beugrottam 2012.06.26. 15:53:15

@Totof:
"Magyar Köztársaság állampolgárainak joguk van a szociális biztonsághoz; öregség, "

Na igen ,csakhogy ez nem nyugdíj .

"A Magyar Köztársaság az ellátáshoz való jogot a társadalombiztosítás útján és a szociális intézmények rendszerével valósítja meg. "

"Magyarország a szociális biztonságot az (1) bekezdés szerinti és más rászorulók esetében a szociális intézmények és intézkedések rendszerével valósítja meg."

A kettő ugyan az.

Kivlov 2012.06.26. 15:53:34

@Cumi:
Miért kellene a nyugdíjasnak jól élnie, amikor az őt eltartó aktív sem él jól??? Sőt...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.26. 15:54:23

@Dezsőjóska: Elismerem, az is egy út. Én az "ide mindent cserébe semmit" -et nem tudom megemészteni.

Dezsőjóska 2012.06.26. 15:58:21

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Szerinted nem ez jön ki mindenkiből, mindenhol amikor a blogon az elkeseredett anyázást olvasod csak? :)
Én még azt sem tudom megemészteni, hogy az emberek nagy többsége még mindig csak narancsban meg pirosban lát, és nem fogja föl, hogy ugyanazt a szart etetik vele 22 éve.

tarackos 2012.06.26. 16:01:28

A TB járulékot is átkeresztelték cociális hozzájárulási adónak. A járulékért cserébe ugye nem törekedni hanem nyújtani kell vmit az adóval szemben ilyen elvárás nincs.

Állítólag erre adtunk felhatalmazást...

Cumi 2012.06.26. 16:01:50

@Kivlov: Nem kell jól élnie. Meg kell élnie. Ha máson nem csirke far-háton.

Csak beugrottam 2012.06.26. 16:02:28

@Énvezettem?:

"Vagyis, hogy nemcsak, hogy mindenkinek joga van nyugdíjt kapni, de ahhoz, hogy kapjanak is a nyugdíjasok valamit, az állam ennek a megvalósítására kötelezett."

Az állam most is kötelezetséget vállalt pont a 4. bekezdésben a nyugdíj biztosítására.
Az általad idézetben sem látom ,hogy oda lenne írva ,hogy az állami nyugdíjnak fedeznie kell a megélhetést.

"Nos, ezért volt garantált régen, és ezért nem garantált mostantól a nyugdíj. "

A régi szövegben sem volt semmi ami garantálta volna a nyugdíj összegét, az is csak annyit garantált ,hogy majd kapsz valamit.

Régen sem volt joga mindenkinek nyugdíjhoz.Valami nyugdíjpótlóhoz volt csak joga ami mostanság emlékeim szerint 20000-30000 forint között van és most is jár annak is akinak nincs meg a szolgálati ideje.1989 elött meg KMK-volt.Tehát mindenki dolgozott így mindenki fizetett tehát mindenki jogosult volt.

Kivlov 2012.06.26. 16:03:02

@Cumi:
Ennyi. És ezt is csak azután, ha már az őt eltartó megél!

Dezsőjóska 2012.06.26. 16:03:44

@tarackos: Azért még egy pár százezer hülye kivonult felhatalmazást adni, hogy megvédjenek bennünket az IMF-től! :)

kvadrillio 2012.06.26. 16:03:59

jó lesz, ha záros határidőn belül visszateszik az alaptörvénybe mindkettőt, mert félő, hogy ÚJ AURÓRA SZÜLETIK ! :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.06.26. 16:06:48

@wmiki: Frusztrált vagy, mert nincs csajod, mi? Azért éled ki itt a hülyeségeidet.

Koky_ 2012.06.26. 16:09:19

@Dezsőjóska: Ahogy ott vonulgattak az alamizsna szendvicsüket csócsálgatva... :)

hoesett 2012.06.26. 16:18:28

@impala: és az egész civilizált világ a saját dugájába dől... ugye...

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.06.26. 16:19:25

@kéremszépen: a konstruktív, a beszélgetés tartalmi színvonalán javító válaszok mintapéldája volt ez a fricska.

Talán ha bővebben kifejtenéd, hogy mire is gondolsz (alkotmány)jogászként, nem csak rajtam segítenél...

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.06.26. 16:21:07

@Csak beugrottam: Persze, semmi nem garantálta az összeget. De most még azt sem garantálja, hogy kapjon valamit a nyugdíjas, hiszen az ország, az állam csak elősegít, törekszik, de nem valósít meg.

Cumi 2012.06.26. 16:21:53

@Kivlov: Akkor vezessük be a kínai módszert, ahol a fiúnak kell eltartani mind a 4 szülőt. A lányokat meg le kell dobni a Taigetoszról / tudom, hogy nem Kínában van, mielőtt belekötsz/, mert hátha nem mennek férjhez és nem lesz, aki eltartsa a szülőket. Javaslom a Határátkelő ide vonatkozó bloggját.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.26. 16:29:09

@Cumi: Te hallod, hogy a lónak csak az egyik vagy másik oldala mellett lehet heverni arccal a földön. Felülni rá normálisan soha...

Lengyel 2012.06.26. 16:29:57

A halálbüntetést majd visszamenőleges hatállyal kell alkalmazni, bizonyos esetekben. Törekedni kell arra, hogy a nemzetrombolók, a nemzetárulók megkapják méltó büntetésüket.

kéremszépen 2012.06.26. 16:38:39

@Énvezettem?: Miért érzed fontosnak, hogy olyasmival foglalkozz egy blogon, amit nem látsz át kellően? Az alkotmány szövegén túl a rá épülő állami működés gyakorlatát, és az alkotmánybíróság értelmező tevékenységét is szorosan a dologhoz tartozóként kell kezelni. Ezen utóbbiak vonatkozásában gyakorlatilag semmilyen változás sincsen, de mint a szövegekből kitetszik, a két alkotmányváltozat tartalmi téren sem tér el egymástól lényegében. A társadalombiztosítás alapelvei ugyanazok. Te ezt próbálod hajánál fogva előrángatott magyarázatokkal cáfolni.

Erre én egy magyarázatot látok. Mégpedig azt, hogy bizonyos sajtótermékek általános kormányellenes kritikájának túlzó elemeit nem tudod a helyükön kezelni. Sajnos ez egy komoly gond idehaza. Mihályi úr interjúja , Juszt úr asszisztálása mellett, ennek mintapéldája.

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.26. 16:41:04

@Kivlov: miért kellett a magadfajta tetveket a mai nyugdíjasoknak felnevelniük, etetniük akár a diplomájuk megszerzésééig?
Csak gratulálni tudok az ilyen antiszociális patkányok szüleinek! Remélem, ők kamatostul kapják vissza, hogy szemetet szültek és neveltek...

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.26. 16:41:53

@Lengyel: köztük a nácik, amilyen te is vagy?

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.06.26. 16:50:12

@kéremszépen: Nos, azért érzem fontosnak, mert egyrészt rólam is szó van, másrészt pedig pont az alkotmány szövegének kellene olyannak lennie, hogy 'hétköznapi' fejjel se vesszen el benne az ember. Vagyis nem fogadom el azt az érvet, hogy ez jogi dolog, ne üsd bele az orrodat.

Más dolgot nem is kell mögötte látni. Ha pedig széleskörű beszélgetés kerekedik belőle, hát legyen... ettől csak jobb lesz, szerintem, hiszen többen értik meg (és nem félre), hogy miről van szó.

Egy dolgot viszont végképp nem tudok megemészteni, de jó lenne tudni, miért is van így. Ha tényleg olyannyira ugyanazt jelenti a régi alkotmány és a új alaptörvény, s tartalmi téren semmi változás nincs a kettő között, akkor miért is fogalmazták ilyen szőrszálhasogatóan másra és miért volt olyan fontos ezt a 'tartalmilag azonos' új verziót olyan gyorsan áthajtani a parlamenten? :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.26. 16:50:59

@kéremszépen: :0

úgy érted megint hazudnak index címlapon??

ki hinné...

kéremszépen 2012.06.26. 16:57:08

@Énvezettem?: Nézd, mindenkinek szabad és helyes is ezekkel a kérdésekkel foglalkozni. Nem is ezzel van a baj, inkább azzal, hogy a magyar nyilvánosságban olyan hazugságdzsungel honol, amin csak nagyon erős idegzetűek, hatalmas pengékkel tudják néha keresztülvágni magukat. A szereplők sokszor egészen arcátlanul élnek vissza azzal, hogy az átlagemberek bizonyos kérdésekben tájékozatlanok, vagy sokszor tévképzeteik vannak. Senki nem lehet mindenben "szakértő".

Az alkotmány elfogadásának módja megint más kérdés. Én csak erre a konkrét esetre tértem ki, mert másutt is találkoztam már Mihályinak ezzel az interjújával. (Ez nem annyira új már.)

okleveles naiv 2012.06.26. 17:05:39

Ha a cikkíró az egyelőre és az egyenlőre szavak közti különbséget sem ismeri, akkor mégis hogyan tud egy törvényt, vagy bármilyen jogi szöveget értelmezni?

Nem mellesleg: le az alaptörvénnyel és a kitalálóival!

kéremszépen 2012.06.26. 17:06:45

@Énvezettem?: Az hazugság, hogy a jelenlegi alkotmány értelmében a jogosultak ne jutnának hozzá az ellátáshoz.

Az ún. szocialista típusú alkotmányok sajátja volt, hogy nagy előszeretettel deklaráltak, elsősorban gazdasági és szociális, alapjogokat. ("Mindenkinek joga van az egészséges környezethez, lakhatáshoz, munkához" stb.)

Ezek a túlzottan tág elvi deklarációk gyakran megvalósíthatatlanok, vagy az állami működés nagyon leszűkítve alkalmazza őket. Itt is egy jellegzetes példával állunk szemben. Téves, sőt rosszindulatú Mihályitól, hogy ezeket a deklarációkat "garanciaként" említi a műsorban.

Itt az IMF, Orbán takarodsz végleg, azt igérted? 2012.06.26. 17:11:28

Bóvli kormány, bóvli ország, Magyarország én nem így szeretlek!

Orbán csürhe takarodj!

indapass90210 2012.06.26. 17:12:02

@wmiki: Szia Miklós!

Milyen idő van Tapolcán?

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.06.26. 17:12:56

@okleveles naiv: Mert ugye ez a képesség tesz valakit alkamassá ahhoz, hogy alaptörvényt értelmezzen?

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.06.26. 17:18:17

@kéremszépen: Nem is arról van szó, hogy ne jutnának ellátáshoz, hanem inkább arról, hogy valaki egyszer csak úgy dönt majd, hogy jóskapista jobb vagy éppen rosszabb egészségügyi ellátásban részesül, mert a közösség számára kevésbé hasznos munkát végez.

Na akkor hogyan varrunk majd gombot erre a helyzetre?

Mert ugye az alaptörvény kimondja, hogy a szociális intézkedés jellegét és mértékét valaki ennek függvényében állapíthatja meg.

Blogger Géza 2012.06.26. 17:31:31

A 4) bekezdés elég egyértelmű: társadalmi szolidaritáson alapuló egységes nyugdíjrendszer van és lesz Magyarországon.
A korábbi sok látszatdeklarációnál meg reálisabb a mostani szöveg, a sok "törekszik"-kel. Mert ugyan ki mondja meg egzaktul, hogy mi az a "szociális biztonság". hogy a fenébe lehetne egy ilyen képlékeny dolgot mindenkinek (!) garantálni(!). Üres frázis volt korábban is, akkor is, ha le volt valahova írva. Ettől még bárkinek elvihette a bank a házát, lehetett tartós munkanélküli megélhetést nem garantáló segélyen stb.

kéremszépen 2012.06.26. 17:37:07

@Énvezettem?: Erre nincsen mód, hiszen az ilyesmit más alapelvek tiltják.
Ez a szakasz gondolom azért került be a törvénybe, hogy például a gyerekek iskolába járatását kikényszerítsék. Vagy a lakóhely tisztán tartását.

Blogger Géza 2012.06.26. 17:37:31

@Énvezettem?: "70/D. § (1) A Magyar Köztársaság területén élőknek joguk van a lehető legmagasabb szintű testi és lelki egészséghez."

Oké, ez le volt írva, a gyakorlatban meg lehet, hogy találkoztál egy 5 éves várólistával, amit mire kivársz, meg is halsz. Vagy épp nem is kezeltek, mert nem volt rendben a biztosítási jogviszonyod. És akkor szépen kitörölheted a fenekedet ezekkel a szavakkal, amit a türelmes papír elvisel. A modern egészségügy már szinte mindenre tud valami méregdrága kezelést (aztán vagy használ, vagy nem), de kérdés, hogy ezt hogyan lehet finanszírozni. Elárulom: mindenkinek sehogy. Lehet farizeus módon úgy tenni, mintha... Csak nem sok értelme van.

okleveles naiv 2012.06.26. 17:47:59

@Énvezettem?: Pontyosabban: hogy bármilyen szöveget értelmezzen... :)

Rókakígyó 2012.06.26. 18:24:49

a durva nem az, hogy ezt így megváltoztatták, hanem az, hogy nem gyújtották rá a fideszre a kétharmadot az ellenzékiek. Kik tiltakoztak ez ellen? MSZP? LMP? JOBBIK? Egyik sem, mert mind tudja, ha ő kerül hatalomra, akkor ő is többet lophat a befizetésekből, ezekkel az intézkedésekkel. Tisztelt választópolgáraink pedig le vannak szarva.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.06.26. 18:29:08

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Mielőtt még azt hinnéd, hogy zokon veszem a felém irányított alpáriságodat, csupán a legnagyobb sajnálatomat tudom kifejezni, hogy ennyire eltérő intellektuális pályán mozgunk.

telkoe 2012.06.26. 18:29:45

@Énvezettem?: Ez mar a regi alkotmany alatt is bevett gyakorlat volt (partkorhaz, kutvolgyi stb). Annak a haszonelvezoi obegatnak most a legnagyobb pofaval hogy vege a demokracianak az uj alaptorvennyel.

A mindenkire kiterjedo legmagasabb szintu orvosi ellatashoz gyakorlatilag vegtelen penzre lenne szukseg, ezt torvenyben deklaralni egesz egyszeruen bohocsag, kb annyira ertelmes mint az orok elet es meg egy nap, csak zt eppen a joelvtarsak irtak le.

Stеfánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány) 2012.06.26. 19:02:15

@wmiki: Na megjöttél te idióta?

@Koky_: Egy hülye idióta a wmiki, ne töltsd vele az idődet! Mindenhová beokádja ezt a Dopemanos szövegét.

c 2012.06.26. 19:29:54

Ha nem lesz miből akkor nem lesz miből.
Akinek nem lesz megtakarítása/manyup/önkéntes nyugdíjvagyona, az az élete végéig dolgozni fog.
30 év múlva az állami nyugdíj egy minimális összeg lesz.

Egyszerű matek, csak a politikusok nem szeretnek róla beszélni. Inkább hülyítik vagy inkább hüjítik az szavazópolgárokat.

Jó reggelt!

Sztavrosz_ (törölt) 2012.06.26. 19:48:36

A Patás azt mondta hogy azért KELL alkotmányozni mert a jelenlegiben (akkori) nincs semmi amit tisztelni lehetne. Ez a mostani aztán tényleg tiszteletre méltó?! Kapjákbe Le az ÁLLAMMAL! Elég a hatalmaskodó uraságok töbezer éves elnyomó rendszeréből! Semmi hatalmat senkinek!

Követelem Magyarország független tájvédelmi körzetté nyilvánítását!

impala 2012.06.26. 20:13:25

eftársak!

vannak még problémák, de a problémák arra valók, hohy megoldjuk őket.

khekhekhe:)

impala 2012.06.26. 20:16:11

@Csibefogó: egyszer megmondtam egy hülye nőnek, hogy ő hülye, és érdekes módon ő is azonnal az inteligenciámat kezdte firtatni.

attól, hogy a vitapartnered alpári, még lehetsz hülye :)

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.26. 20:37:10

@Csibefogó: mielőtt még azt hinnéd, hogy egy magadfajta szarcsimbók véleménye érdekel... hidd el, magasról teszek rád.

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.26. 20:38:13

@impala: antiszociális, önző csótányoknak ilyesmit hiába magyarázol. :-)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.06.26. 21:46:20

és önhibáján kívül bekövetkezett munkanélküliség "
ez a rész ami a kedvencem....csoda hogy a libsik nem vették észre..
lesz itt még hogy nem jár segély mindenkinek...bizonyám

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.26. 22:14:28

@FILTOL: és ez hogy jön ide nácikám? Miközben úgy en bloc elveszik pl. a végkielégítéseket az emberektől, indoklás nélkül baszhatnak ki bárkit az állásából (remélem, te az elsők közt leszel, aki ennek negatívumait tapasztalja - bár van egy olyanom, hogy te is egyike vagy azon tetveknek, akik határon túlról ugatnak a belpolitikába) stb.

Kivlov 2012.06.27. 08:19:59

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Szerintem te sokkal antiszociálisabb vagy.
Én azt mondom, hogy kevesebbeknek járjon, kevesebb nyugdíj, mert ezt tudják az aktívak kitermelni.
Te azt mondod, ne így legyen. Ennek a következménye: elvándorló fiatalok, feketéző munkavállalók/munkaadók (a magas adók, alacsony bérek miatt), hitelből finanszírozott inaktívak. Egyenes ági következmény a középtávú államcsőd, azaz a nulla nyugdíj. Na, melyik a jobb???

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.27. 08:37:47

@Kivlov: miért is lennék antiszociális? Mert látom, hogy a legtöbb nyugdíjas mekkora szarban van?
Mégis, egy nyolcvan éves, beteg ember mi a bánatos lófaszból fizesse a rezsit, a kaját, a gyógyszereket? Menjen kéregetni?
Tudom, adja el ami értéke van, aztán ha mindenéből kifogyott, akkor akassza fel magát! Ez a ti álláspontotok.
Az enyém meg az, hogy kevesebbet kellene stadionokra, "profi" sportokra, állami vezetőkre (különösen a védelmükre) és egyéb hasonló szemétségekre költeni, akkor jutna nyugdíjra, egészségügyre.

Kivlov 2012.06.27. 08:51:10

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
sajnos akkor se jutna, mert elvinnék a megspórolt pénzt a munkanélküliek. Egy stadion építése legalább munkahelyeket teremt évekre...

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.06.27. 09:28:47

@impala:
Legalább egy indok, hogy mitől vagyok az, tudod az sokat nyomna a latba.
Szép napot!

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.06.27. 09:30:32

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Köszönöm a véleményedet, stílus maga a zemeber, nem igaz?
Szép napot!

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.27. 10:25:39

@Csibefogó: ahogy az ostobaságod is te magad vagy... embernek nem nevezném az ilyet, mint te. :D

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.27. 10:28:28

@Kivlov: mármeg a munkanélküliek fájnak... Tudod picim, a stadionépítések most, ha igaz, a Közgép (vagymia neve a pénzmosodájuknak) tulajdonosainak hozzák a bevételt. Ez nem munkahely teremtés. Ha felépült, elment rá rengeteg pénz, munkahelye meg a fidesz-munkásőrségnek lesz, meg néhány pénztárosnak. Kb.

Kivlov 2012.06.27. 11:23:37

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
hiába értetlenkedsz. Az államnak nincs pénze, csak amit az aktívak befizetnek vagy hitel. Hitelből csak a baj van.
Az aktívak meg nem tudják finanszírozni a irreális méretű inaktív réteget és az óriási államot. ennyi. ha tetszik, ha nem.

Kivlov 2012.06.27. 11:24:33

@c:
"Ha nem lesz miből akkor nem lesz miből.
Akinek nem lesz megtakarítása/manyup/önkéntes nyugdíjvagyona, az az élete végéig dolgozni fog.
30 év múlva az állami nyugdíj egy minimális összeg lesz."

Pontosan erről van szó. Nem is baj ez...

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.06.27. 12:21:11

@A fidesz a betegek kiirtására készül:

Ezt a megállapítást pár kommentből szűrted le? Legalább az egyet nem értésünk halvány szikráját mutasd mutasd meg nekem, mert lehet, hogy alapvetően közös a véleményünk a témáról, csak Te lősz mindenre, ami mozog.

impala 2012.06.27. 12:37:34

@Csibefogó: nem emlékszem, hogy írtam volna rólad bármit.

példálóztam, és lehetőségeket emlegettem.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.06.27. 12:50:13

@impala:
"attól, hogy a vitapartnered alpári, még lehetsz hülye"

Gondolom, az utolsó szó, ami megmagyarázásra szorulna. Én senkit nem hülyézek le, csak úgy, főleg nem írásban, főleg, ha nem ismerem.

impala 2012.06.27. 20:00:15

@Csibefogó: nem mondtam, hogy hülye vagy, csak azt mondtam, hogy attól még lehetsz, de úgy is írhattam volna, hogy lehet valaki.

ugye tudod, hogy mi az az általános alany?
ez az alany fizikailag most ugyan hiányzik a mondatból, lévén az hiányos.
süti beállítások módosítása