Nagyon fontos részletre mutatott rá legutóbbi jegyzetében Lopecz István nol.hu-s írásában. A vasút vezetése lassan, de szisztematikusan kiiktatja magát a nemzeti együttérzésből. Gondolom ezt akarják elérni, nem pedig az ellenkezőjét, hiszen annyira keményen dolgoznak rajta.
Amikor kiderül, hogy milyen magas állami támogatásban részesül a vasút, hogy mekkora nemzeti elvonást képviselnek, és hogy ezért milyen alacsonyszintű szolgáltatást nyújtanak, akkor nehéz beleérzéssel elfogadni, hogy joguk van a sztrájkra.
Amikor kiderül, hogy minden, ami az utasforgalom...Nagyon fontos részletre mutatott rá legutóbbi jegyzetében Lopecz István nol.hu-s írásában. A vasút vezetése lassan, de szisztematikusan kiiktatja magát a nemzeti együttérzésből. Gondolom ezt akarják elérni, nem pedig az ellenkezőjét, hiszen annyira keményen dolgoznak rajta.
Amikor kiderül, hogy milyen magas állami támogatásban részesül a vasút, hogy mekkora nemzeti elvonást képviselnek, és hogy ezért milyen alacsonyszintű szolgáltatást nyújtanak, akkor nehéz beleérzéssel elfogadni, hogy joguk van a sztrájkra.
Amikor kiderül, hogy minden, ami az utasforgalom gyorsabbá, egyszerűbbé, kicsit nyugat-európai szintűbbé való tételéhez szükséges lenne, az a vasutasoknak valami oknál fogva nem fekszik, és ez az ok nagyon gyakran arra vezethető vissza, hogy akkor egy kicsit jobban az EU-s színvonalhoz hasonló munkateljesítményt kellene felmutatniuk, akkor megint nehéz azt látni, hogy a mostani sztrájknak van valami más oka, mint az, hogy megint csak több pénzt akarnak a nem több munkáért.
Amikor kiderül, hogy a teljes időben foglalkoztatott vasutasok már öt éve többet keresnek, mint honfitársaik a versenyszférában, akkor nehéz átlátni, hogy miért is kellene még többet keresniük, és hogy milyen munkateljesítmény is áll ezen követelés hátterében.
A mostani sztrájk arra viszont nagyon jó, hogy mindez a felszínre kerüljön, és hogy az emberek megismerkedjenek a részletekkel. Remélhetőleg majd elkezdenek kérdéseket is feltenni. Amire már nagyon szüksége van a Glaskó nevével fémjelzett vasúti vezetésnek, ha már az állami vezetés képtelen őket ráncbaszedni. Akkor legalább egy kicsit nehezebb lesz a helyzetük a következő sztrájknál, amikor újabb indokot keresnek a szolgáltatás megszüntetéséhez.