HTML

Énvezettem?

Minden amitől két másodperc alatt 300 atmoszférára felmegy az agyvizem a Macskafogó "Én vezettem??" szemszögéből nézve...

Friss topikok

  • nu pagagyí: Ostoba gondolat. A parlament bojkottja is eszköz lehet egy képviselő kezében. Különben is, választ... (2018.12.30. 15:54) Igazolatlan hiányzást a parlamentbe!
  • Online Távmunkás: Nincs kognitív disszonancia, a fideszes nyugdíjasok unokáit elrabolta a gonosz Brüsszel... (2018.03.31. 17:24) Erzsébet utalvány vagy unoka
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magyar ellentét más. 2 fő tengely van: - nemzeti vagy idegen, - kapitalizmus vagy harmadik út.... (2017.12.18. 14:35) A Fidesz hármas ellenállása
  • É2I: Mondjuk ennyi. Csak ezt ugye nem hangoztatják ebben a fene nagy felbuzdulásban. Se gyártói kapaci... (2017.09.11. 12:40) Megújuló erőforrás, ugyanaz a hiba
  • fehérfarkas: Sem a kereszténység, sem az Iszlám vallás nem másik kírtásáról, legyilkolásáról szólnak, hanem eze... (2014.10.04. 22:51) A vallás vége

Li ion akku és gázturbina 2.

2010-okt-15 | 287. nap |  Énvezettem?

Csak nem hagyta abba a munkát az agyrágóbogár, szóval itt van a következő gondolatsor arról, hogy miért is olyan érdekes a lítium akkus gázturbinás megoldás az autók hajtására.

Mint az előző posztban írtam, sem a lítium akkus megoldás, sem a gázturbinák önmagukban nem kielégítő megoldások a mostanra már megszokott autós szokások kielégítésére. Vagyis arra, hogy egy tankolással legalább 6-800 km-t meg tudjunk tenni, és közben azért menjen is az autó.

A lítium-ion akku esetében egyszerűen kapacitásbeli problémák vannak.

EnergiatározóTeljesítmény, Wh/kgTeljesítmény, Wh/l
dízel116009700
benzin127008800
Li-ion akku100-200150-500
Ni-MH akku60-90150-250
ólomakku20-4050-100
kondenzátor45
hidrogén1200-1800500-800

Gondolom a fenti táblázatban látható számok magukért beszélnek. Egyetlen elektromosságon alapuló energiatározó sem képes felvenni a versenyt a fosszílis energiahordozók energiasűrűségével sem tömeg, sem térfogat viszonylatában.

A gázturbina előnye a belsőégésű motorokéval szemben az, hogy azonos teljesítmény mellett sokkal kisebb tömegű lehet és a meghajtásnak nagyjából egy mozgó alkatrésze van, ami a mechanikai komplexitást csökkenti jelentősen.

A három technológia, a Li-ion akku, az elektromotor és a gázturbina összekapcsolása mindhárom oldalt "segíti". A gázturbinás elektromosság termelés pont a belsőégésű motorok komplexitásából és tömegéből fakadó gondokon tud segíteni, vagyis alacsonyabb tömeg mellett magasabb hatásfokkal termel elektromosságot, s így kevesebb tömeget kell folyamatosan cipelni. Az elektromos hajtás a gázturbinák működéséből alapvetően következő meghajtásbeli hiányosságokat ellensúlyozza. A Li-ion akku alacsony energiasűrűségén pedig a gázturbinák által, az akkunál sokkal magasabb energiatartalommal rendelkező üzemanyagokból, termelt elektromosság segít.

Vagyis az autó folyamatosan elektromos hajtással működik, a gázturbinák csak energiát termelnek az akku részére. Persze a rendszert lehet még bővíteni egy nagy kapacitású kondenzátorral is, hogy a hirtelen fékezések során felszabaduló energiát is újra fel lehessen használni.

Címkék: autó technika

A bejegyzés trackback címe:

https://envezettem.blog.hu/api/trackback/id/tr222373252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása